انجمن موسیقی غیرانتفاعی یوینسه به عنوان  بخشی از شبکه موسیقی بین المللی می­ باشد.

انجمن موسیقی  غیر انتفاعی یوینسه[1] در اتریش

 انجمن موسیقی غیرانتفاعی یوینسه به عنوان  بخشی از شبکه ­ی موسیقی بین المللی می­ باشد. این انجمن در سال ۱۹۴۹ میلادی افتتاح شد و در سال ۲۰۱۹ هفتادمین سالگرد آن جشن گرفته شد.

یوینسه یک مرکز غیر انتفاعی است که هدف آن ایجاد بستری برای خودنمایی جوانانی است که در جاهای دیگر دیده نمی­شوند.

این انجمن در حال حاضر بزرگترین گروه کنسرت گذار اتریش به شمار می رود. از مهمترین اهداف کاری یوینسه؛ کمک به ارتقای هنرمندان جوان در اتریش می باشد.

این انجمن در ژانرهای موسیقی کلاسیک، جهانی، جاز، موسیقی معاصر، پاپ پیشرفته و سنتی فعالیت دارد و همچنین یک برنامه­ ی گسترده در زمینه ­ی آموزش موسیقی برای کودکان و نوجوانان دارد.

یوینسه در درجه اول به مخاطبان جوان و ارتقای هنرمندان جوان متعهد است و تلاش دارد تا برای آنها در آغاز فعالیتشان، فرصت فعالیت حرفه ای و تجربه بیشتر را در سراسر اتریش فراهم کند.

این پروژه در آغاز به عنوان یک پروژه ­ی صلح، پس از جنگ جهانی دوم تاسیس شد و به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی که هیچ هدف تجاری ندارد گسترش یافت. این انجمن در وین و در ۲۰ شعبه خود در شهرهای کوچک و بزرگ اتریش، برنامه ­هایی با کیفیت، متنوع و ابتکاری و متناسب با سن  را ارائه می دهد.

از دیگر فعالیت ­های این انجمن، توجه به آموزش موسیقی در مدارس می باشد و تلاش می کند تا با برنامه­ های ابتکاری خود، دانش آموزان مدارس در سرتاسر اتریش با موسیقی از طریق آموزش و کنسرت ها  آشنا شوند. 

انجمن یوینسه؛ نه تنها سالانه با حدود ۶۰۰ برنامه، به عنوان پیشروترین برنامه گذار حوزه­ ی موسیقی در اتریش محسوب می­ شود، بلکه آرمان­ های هنری- سیاسی و اجتماعی را نیز در یک ساختار برگزارکننده ­ی مدرن و فرامنطقه ای گنجانده است.

این ۶۰۰ برنامه ­ی موسیقی شامل کارگاه ­های  آموزشی، کنسرت و سخنرانی های تخصصی برای کودکان جوانان و بزرگسالان در اماکنی مانند قلعه ­ها، کتابفروشی­ ها، گالری ها ، کلیساها، فضاهای عمومی یا سالن کنسرت های مشهور  مانند انجمن موزیک اتریش، خانه کنسرت وین، خانه موزارت در شهر سالزبورگ و قصر استر هازی  در شهر آیزن اشتات  و به طور کلی در سرتاسر کشور اتریش می باشد.

سیصد برنامه به طور اختصاصی به کودکان، جوانان و دانش آموزان مدرسه اختصاص داشته که همراه با  رقص، بازیگری، تئاتر و مولتی مدیا اختصاص داده شده بود. این برنامه­ ها همراه با فعالیت­ های خلاقیتزا برای کودکان از سال اول زندگی تا دوره نوجوانی با محتوای متناسب با سن آنها می باشد.

یوینسه هر سال در تابستان دو اردوی موسیقی برگزار می کند که در آن  به نوازندگان جوان بین ۹ تا ۲۰ سال فرصت ساخت و اجرای موسیقی گروهی در ارکستر، آموزش بیشتر وتبادل تجربیات را می دهد.

 

[۱] Jeunesse

کد خبر 6712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =