در سال ۲۰۲۰ دولت اتریش برای جبران آثار مربوط به اپیدمی کرونا، مبلغ ۱۴۷ میلیون یورو به مراکز فرهنگی و هنری و هنرمندان اتریشی کمک کرده است .

کمک های کرونایی دولت اتریش به بخش فرهنگ و هنر

آقای ورنر کوگلر[۱] وزیر فرهنگ (از حزب سبزها) گزارش هنر و فرهنگ سال ۲۰۲۰ را به شورای وزیران ارائه داد. کل هزینه ها ۴۴۷.۰۱ میلیون یورو بود که نسبت به بودجه ۴۳۹.۴۶ میلیون یورویی سال ۲۰۱۹  در حدود ۷.۵۶ میلیون یورو افزایش یافته است.

علاوه بر هزینه ­های مصوب متداول، هزینه ­های مربوط به اقدامات مختلف امدادی نسبت به هنرمندان و مؤسسات هنری در رفع آثار کرونا نیز به سمع وزیران رسید. براساس این گزارش؛ برای این منظور مبلغ  ۱۴۶.۷۷ میلیون یورو تا پایان سال ۲۰۲۰ پرداخت شده است.

مانند دیگر کشورها؛ بیماری همه گیر کرونا به طور گسترده صنعت فرهنگ و هنر اتریش را تحت تأثیر قرار داده است. نتایج یک پژوهش انجام شده به سفارش وزارت فرهنگ توسط شرکت ویفو[۲] نشان می دهد که خسارت اقتصادی فرهنگ و هنر در اثر بیماری کرونا بین ۱.۵ تا ۲ میلیارد دلار بوده است که حدود یک چهارم ارزش افزوده ­ی سالانه اتریش می باشد.

بودجه موزه ­های فدرال تا حد زیادی ثابت مانده است و تنها موزه­ ی فنی وین و کتابخانه رسانه ­ای اتریش توانستند بودجه خود را با افزایش ۸۰۰،۰۰۰ یورو به ۱۳.۶۳ میلیون یورو تغییر دهند.

در این راستا؛  مبلغ ۷.۷۵ میلیون یورو به موزه آلبرتینا، ۲۳.۸۴ میلیون یورو به موزه تاریخ هنر و ۸.۹۷ میلیون یورو به موزه­ ی بلودر اختصاص یافته است. در کل، مبلغ پرداختی برای همه­ ی موزه ها بالغ بر ۱۱۲.۸۸ میلیون یورو بوده است.

هزینه­ ی تئاترهای دولتی نیز ثابت ماند. بودجه­ ی پایه در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۶۲.۹۴ میلیون یورو مانند مدت مشابه سال ۲۰۱۹ بود. از این مبلغ ۵.۴۹ میلیون یورو به بخش مدیریت و اداری مجموعه تئاترهای دولتی، ۴۷.۴۰ میلیون یورو به بورگ تئاتر، ۴۳.۹۶یورو به مرکز اپرای مردم  و ۶۶.۰۹ میلیون یورو به اپرای دولتی وین تعلق گرفت. کتابخانه ملی اتریش ۱۴.۱۴ میلیون یورو و موزه­ ی  خصوصی لئوپولد مبلغ یک میلیون یورو از این بودجه سهم بردند.

در مورد صندوق کمک به هنرمندان باید گفت که برای کمک به هنرمندان مستقل به منظور خود اشتغالی؛  مبلغ ۶۷.۵۶ میلیون یورو تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ پرداخت شده است. همچنین برای کمک به بیمه آنها از صندوق بیمه­ ی اجتماعی هنرمندان  مبلغ ۱۱.۵۹ میلیون یورو پرداخت شده است. 

تأکید شده است که علی رغم استفاده از تمام اقدامات پشتیبان کننده برای هنرمندان، چنانچه مشکلات اقتصادی موجود همچنان پابرجا باشد، برای سال جاری نیز بودجه­ ی ویژه ای به مبلغ ده میلیون یورو برای این منظور قابل پرداخت خواهد بود.

به طور کلی بودجه ­ی مربوط به حوزه های هنری ۹۸.۱۸ میلیون یورو (در سال۲۰۱۹: ۹۲.۹۶ میلیون یورو) و در حوزه­ ی فرهنگ ۳۴۸.۸۳ میلیون یورو (در سال۲۰۱۹: ۳۴۶.۴۹ میلیون یورو) بوده است.

تخصیص بودجه­ ی هنری براساس جنسیت، تصویری نسبتاً متعادل ارائه می دهد. اگرچه در زمینه ­های فردی تفاوت وجود دارد؛ اما در مجموع در طول سال ۲۰۲۰ در ۱۴۳۰ ردیف جهت موضوعاتی مانند کمک هزینه، بورسیه، جایزه، خرید ابزار برای هنرمندان و دانشجویان هنر، به افراد کمک شده است. در مجموع ۷.۹۷ میلیون یورو در این راستا هزینه شده که مبلغ ۳.۵۸ میلیون یورو آن به مردان  و ۴.۳۹ میلیون یورو به زنان تعلق گرفته است . هزینه ­ی متوسط برای هر مرد ​​۵۳۸۳ یورو و برای هر زن ۵،۷۴۳ یورو بوده  است.

لینک دسترسی به خبر:

https://www.sn.at/kultur/allgemein/۲۰۲۰-erhielt-die-kultur-۱۴۷-millionen-euro-coronahilfen-۱۰۶۲۶۱۲۸۸

[۱] Werner kögler

[۲] Wifo

کد خبر 6718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =