«نوید کرمانی»؛ نویسنده­ ایرانی الاصل ساکن «کلن» برنده­ جایزه­ افتخاری اتحادیه­ کتابخانه های اتریش  شد.

کرمانی جایزه افتخاری را از اتحادیه کتاب فروشی های  اتریش دریافت می کند

 این جایزه به ارزش ده هزار یورو در طی روزهای ادبیات اروپا در ۲۱ نوامبر در Minoritenkirche کلیسای مینوریت  در شهر کرمس[۱]  واقع در استان اتریش علیا به وی اهدا خواهد شد.

هیئت داوری معتقد است که آقای کرمانی  با ادبیات خود "تعهد به جامعه ای باز و با مدارا" را نشان می دهد. بندیکت فوگر[۲] رئیس اتحادیه ­ی کتاب فروشی­ های اتریش، در طی یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن اعلام تصمیم هیئت ژوری توضیح می دهد: "نوید کرمانی در کار علمی خود و همچنین در رمان ها ، گزارش ها و سخنرانی های خود، دید عمیقی در مورد دنیای زندگی و تجربه ای که مورد غفلت واقع شده است، به خوانندگان خود ارائه می دهد. ادبیات وی به معنای بهتر کلمه فرا مذهبی و فرافرهنگی است و نگرشی در برابر بی عدالتی و غیرانسانی بودن رفتارها را ارائه می دهد. کرمانی صرف نظر از اصل و اعتقاد مذهبی افراد؛ طرفدار شأن و منزلت انسان است."

او ادامه می دهد: "تعهد کرمانی به یک جامعه­ ی باز، مدارا و تعهد مداوم او به حقوق بشر و صلح؛ او را برنده ایده آل این جایزه کرد".

کرمانی در سال ۱۹۶۷ در سیگن[۳] آلمان متولد شد و به عنوان نویسنده مستقل در شهر کلن زندگی می کند. او جوایز زیادی را برای رمان ها، مقاله ها و گزارش های خود دریافت کرده است. برخی از کتاب هایی که در چند سال اخیر از او منتشر شده است عبارتند از «در امتداد سنگرها»، «سفری از طریق اروپای شرقی به اصفهان»، «حیرت باورنکردنی» و  «درباره مسیحیت».

کتاب جدید او «فردا اینجاست»  در ژوئیه منتشر خواهد شد. این کتاب؛ مجموعه ای از مهمترین سخنرانی های او را شامل می باشد.

ملاحظات:

۱-  این جایزه افتخاری از سال ۱۹۹۰ توسط انجمن اصلی تجارت کتاب اتریش[۴] و انجمن صنعت کتاب و رسانه اتاق بازرگانی اتریش[۵] اهدا می شود.

۲- نوید کرمانی متولد آلمان از پدر و مادری ایرانی است. او تحصلکرده­ ی رشته‌های شرق‌شناسی، فلسفه و تئاتر در کلن، قاهره و بن می باشد. کرمانی؛ پژوهشگر، روزنامه‌نگار و داستان‌نویس است. او که یکی از نویسندگان پرکار آلمانی‌زبان در سال‌های اخیر بوده؛ در نوشته‌هایش به پدیده‌هایی چون دین و زندگی انسان‌ها در جوامع چند فرهنگی و جایگاه فردیت در جهان مدرن می‌پردازد.

۳- برخی از کتاب های نوید کرمانی در ایران ترجمه و ایران شده است.

منبع خبر:

https://www.derstandard.at/story/۲۰۰۰۱۲۷۲۲۵۲۹۸/navid-kermani-erhaelt-den-ehrenpreis-des-oesterreichischen-buchhandels

[۱] krems

[۲] Benedikt Föger

[۳] Siegen

[۴] HVB  

[۵] WKO

کد خبر 6719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =