دانشگاه پزشکی دولتی ترکمنستان به نام «فاطر مراد قاریِف» Fater M.Garryev معروف به (TSMU) و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نشستی آنلاین درباره چگونگی همکاری های تحقیقاتی بین دو دانشگاه برگزار کردند.

در خبری که در نشریه الکترونیکی «اورینت» ترکمنستان در ۲۶ ژانویه ۲۰۲۱ (۷ بهمن) در این ارتباط منتشر شده، آمده است: در این نشست که با حضور معاونین و کادر آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی دو کشور و همچنین نمایندگان سفارت ایران در عشق آباد و سرکنسولگری ترکمنستان در مشهد برگزار شد، شکل های مختلف همکاری نظیر تبادل استاد و دانشجو، اجرای پروژه های تحقیقاتی مشترک و اشتراک گذاری تجربیات و فناوری های آموزشی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست همچنین؛ تصمیم گرفته شد که پیش نویس اولیه تفاهم نامه همکاری توسط سفارت ج.ا. ایران در عشق آباد به طرف ترکمنی ارائه گردد تا در آینده نزدیک امضا شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در اجرای یک برنامه آموزشی تخصصی برای دانشجویان و استادان ترکمنی اعلام آمادگی کرد و درخصوص راهبرد دانشگاه برای بهبود شرایط یادگیری در دوران بیماری همه‌گیر ویروس کرونا توضیح داد.

در پایان این جلسه آنلاین مجازی، رئیس گروه مذاکره کننده دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نمایندگان TSMU دعوت کرد تا در آینده نزدیک از این دانشگاه بازدید کنند.

در این خبر آمده است: دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در سال ۱۹۴۹ تاسیس شده است، یکی از دانشگاه های برجسته کشور و یک مرکز معتبر آموزش پزشکی در ایران می باشد. این دانشگاه در شهر مشهد مرکز استان خراسان رضوی واقع شده است. این دانشگاه، یک دانشگاه پزشکی چند رشته ای است که در آن ۸ دانشکده با ۳۲ بیمارستان، ۱۷۹روستا و ۱۴۷ مرکز پزشکی شهری زیرمجموعه خود به آموزش پرسنل می‌پردازند. اعضای هیأت علمی این دانشگاه را ۶۰۰ استاد، ۱۷۰۰ متخصص پزشکی از جمله ۱۴۰ دندانپزشک و ۱۳۰ داروساز تشکیل می دهند. بیش از ۸۵۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحصیل می کنند.

منبع:

https://orient.tm/en/medical-universities-of-turkmenistan-and-iran-expand-cooperation/

کد خبر 7658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =