بیانیه مطبوعاتی شورای مشورتی سازمان های اسلامی مالزی در خصوص انتخابات ایران - ۲۱ ژوئن ۲۰۲۱

پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران شورای مشورتی سازمان های اسلامی مالزی بیانیه ای با عنوان اسرائیل چه حقی برای رد انتخاب مردم ایران دارد! صادر نمود. در بخشی از این بیانیه آمده است: متأسفانه جامعه جهانی گرفتار یک نگاه مغرضانه نسبت به ایران شده است. استاندارد دوگانه غرب و قساوت اسرائیل و جنایات این کشور هرگز مورد انتقاد قرار نگرفته است.

اسرائیل چه حقی برای رد انتخاب مردم ایران دارد

ما به ملت ایران تبریک میگوییم که روی پای خود ایستاده و متحد هستند، روند دموکراتیک را حفظ کرده و رئیس جمهور جدید را با صلح و آرامش انتخاب نمایند.

ایران تحت هر شرایطی، به ویژه تحریم اقتصادی ناعادلانه از سوی ایالات متحده، موفق شده است زمین خود را حفظ کند و وظیفه دموکراتیک خود را در یک انتخابات آزاد و عادلانه به انجام رساند.

ما انتقاد غیر منطقی اسرائیل از ابراهیم رئیسی  رئیس جمهور منتخب ایران را محکوم می کنیم.

اسرائیلی چه حق دارد تا در انتخاب منصفانه و دموکراتیک مردم ایران دخالت کند؟

جهان ملاحظات زیادی نسبت به دولت جدید نفتالی بنت برای قتل غیرنظامیان فلسطینی دارد که باید در قبال آن پاسخگو باشند.

جهان باید درک کند که حتی مشروعیت اسرائیل نیز زیر سوال است. تصمیم اخیر کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل برای ادامه تحقیقات بین المللی در مورد جنایات جنگی اسرائیل باید مورد توجه جامعه بین المللی قرار گیرد.

ایرانیان از تحریم و اقتصاد فلج کننده رنج می برند و با این وجود ملت ایران مقتدرانه انتخابات ریاست جمهوری را برگزار نمودند.

اسرائیل ایران قدرتمند را خطری برای سیاستهای تجاوزگرانه خود و نقض حقوق بین المللی علیه فلسطین می داند.

اسرائیل اخلاقا نیز حق هیچ اظهار نظری در مورد نتیجه انتخابات در ایران را ندارد زیرا سیاست داخلی خودش هنوز بسیار ناپایدار است. اسرائیل با هدایت دو مستکبر و ظالم نتانیاهو و بنت یک کشور تروریستی و یک رژیم آپارتاید تبدیل شده است.

ایران از نظم بین المللی بسیار ظالمانه و تحریم های ناعادلانه توسط قدرتهای امپریالیستی غرب عبور کرده است. ایالات متحده در همکاری با اسرائیل تلاش نموده است تا ایران را به زانو درآورند اما ناموفق بوده اند.

انتخاب دولت جدید در ایران حق مردم ایران در یک انتخاب دموکراتیک است. و هر تفسیری از سایر کشورها باید ناظر به اصل انتخاب دموکراتیک مردم در چارچوب قوانین ملی آن کشور باشد.

متأسفانه جامعه جهانی گرفتار یک نگاه مغرضانه نسبت به ایران شده است. استاندارد دوگانه غرب و قساوت اسرائیل و جنایات این کشور هرگز مورد انتقاد قرار نگرفته است.

شرم آور است که جامعه جهانی بر انتخابات ایران تمرکز می کند اما چشمان خود را بر حق وتوی ۵ عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل می بندد. اختیارات حق وتو توسط ۵ کشور مغایر با کل اصول دموکراتیک است.

اسرائیل بزرگترین کشور غیرقانونی غیر دموکراتیک است که ثابت کرده است که سیستم آپارتاید را اعمال می کند و با این وجود دنیا آن را نادیده می گیرد.

محد عزمی عبدالحمید

رییس شورای مشورتی سازمان های اسلامی مردم نهاد مالزی

کد خبر 7746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =