جنبش واژه ایمان به پدیده ای محبوب در کشور اتیوپی تبدیل شده است که طرفداران زیادی هم را در جهان به خود جلب کرده است که از آنجمله میتوان جنبش در آمریکای لاتین، آسیا و آفریقا اشاره نمود که به سرعت در حال رشد هستند. این کتاب تلاش می‌کند تا منشأ و رشد این نوع از جنبش را در اتیوپی به بحث بگذارد

معرفی کتاب

The Word of Faith Movement in Ethiopia: Genesis and Growth

جنبش واژه ایمان به پدیده ای محبوب در کشور اتیوپی تبدیل شده است که طرفداران زیادی هم را در جهان به خود جلب کرده است که از آنجمله میتوان جنبش در آمریکای لاتین، آسیا و آفریقا اشاره نمود که به سرعت در حال رشد هستند. این کتاب تلاش می‌کند تا منشأ و رشد این نوع از جنبش را  در اتیوپی به بحث بگذارد. جنبش واژه ایمان در اواخر دهه ، یعنی آخرین دوره رژیم کمونیستی، وارد اتیوپی شد. با این حال ، این جنبش توانست به سرعت رشد کند و در زمان فرمانروایی جبهه دموکراتیک انقلابی مردم اتیوپی منطقه وسیعی را پوشش دهد. این جبهه یک ائتلاف سیاسی فدرالیست قومی  در اتیوپی بود که شامل چهار حزب سیاسی، یعنی جبهه آزادیخواه تیگرای، حزب دموکراتیک آمهارا، حزب دموکراتیک ارومو و جنبش دموکراتیک خلق جنوب اتیوپی بود. به نظر می رسد تغییرات سریع، عدم تدریس صحیح کتب مقدس، فقر شدید مردم واعتقادات مذهبی سنتی جامعه ، عوامل اصلی توسعه جنبش در یک دوره کوتاه بوده است.

زبان: انگلیسی

تعداد صفحه: ۷۶

سال انتشار: می ۲۰۲۱

نویسنده: Yoseph Yisma

نویسنده کتاب جوانی اتیوپیایی به نام یوسف ییسما است و ۲۵ ساله میباشد. او از دانشگاه آدیس آبابا در رشته مهندسی؛فناوری ساخت و مدیریت  فارغ التحصیل شده است.او اکنون تحصیلاتش را در رشته الهیات در کالج الهیات انجیلی دنبال می‌کند.

قسمتی از این کتاب:

اتیوپی یک جامعه قدیمی است که اغلب با ایده های جدید و ارزش‌های برون مرزی روبرو است. تغییرات اجتماعی و مدرنیزاسیون از نکات مهم بحث برانگیز در این کشور بوده است که حتی در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ برخی خواهان تغییر و پیشرفت به قیمت از دست دادن ارزشهای بومی، به ویژه استقلال سیاسی کشور اتیوپی بودند. از طرفی در طول سالها دید محتاطانه‌تری نسبت به این رویکردها وجود داشته است چراکه با وجود کلیسا در این کشور  دولت گفتمان مدرنیزاسیونی را دنبال کرده است که  هم دارای طعم سیاسی باشد، هم مذهبی. در این کتاب سعی شده است پویایی های ناپایدار بین دین  در کلیساها وچگونگی تغییر روابط دولت و کلیسا در تفکر اجتماعی در اتیوپی را بررسی کند.

کد خبر 7894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =