موسسه گوته در آدیس آبابا در ژانویه ۱۹۶۲ شروع بکار کرده است که در نوع خود، اولین نمایندگی گوته در آفریقا محسوب می‌شود. در آن زمان اتیوپیایی‌هایی که در آلمان تحصیل کرده بودند، به دولت خود و سفارت آلمان در آدیس آبابا مراجعه کردند و خواهان ایجاد موسسه‌ای شدند که فرهنگ بین دو کشور در آن مبادله گردد

موسسه گوته در آدیس آبابا در ژانویه ۱۹۶۲ شروع بکار کرده است که در نوع خود، اولین نمایندگی گوته  در آفریقا  محسوب می‌شود. در آن زمان اتیوپیایی‌هایی که در آلمان تحصیل کرده بودند، به دولت خود و سفارت آلمان  در آدیس آبابا مراجعه کردند و خواهان ایجاد موسسه‌ای شدند که فرهنگ بین دو کشور در آن مبادله گردد. روابط دیپلماتیک بین اتیوپی و آلمان سابقه ای دیرینه دارد: هر دوموسسه گوته در آدیس آبابا در ژانویه ۱۹۶۲ شروع بکار کرده است که در نوع خود، اولین نمایندگی گوته  در آفریقا  محسوب می‌شود. در آن زمان اتیوپیایی‌هایی که در آلمان تحصیل کرده بودند، به دولت خود و سفارت آلمان  در آدیس آبابا مراجعه کردند و خواهان ایجاد موسسه‌ای شدند که فرهنگ بین دو کشور در آن مبادله گردد در اوایل سال ۱۹۰۵ معاهده دوستی و تجاری را امضا کرده اند. در ژوئن ۱۹۶۲، امپراتور هایل سلاسی اول، رسماً آن چیزی را که در آن زمان موسسه فرهنگی آلمان نامیده    می شد، در مقابل بنای یادبود آرات کیلو در پایتخت آدیس آبابا افتتاح کرد. کتابهای امضا شده توسط امپراتور در آن موسسه تا به امروز در مجموعه کتابخانه گوته باقی مانده است. این کتابخانه در حال حاضر دارای بیش از ۴۰۰۰ کتاب، فیلم، فایلهای صوتی تاریخ و فرهنگی دو کشور اتیوپی و آلمان است که دسترسی به آنها از طریق اینترنت برای علاقمندان میسر است.

پنجاهمین سالگرد تاسیس  موسسه گوته در اتیوپی در  ۱۱ آوریل تا ۳۰ ژوئن ۲۰۱۲ جشن گرفته شد که در طول این آن، نمایشگاه ها ، کنسرت ها و کارگاه های آموزشی در طول جشن های سه ماهه برگزار گردید.هم آلمان و هم اتیوپی در ۵۰ سال گذشته دوران پرتلاطم مربوط به خود را داشته اند. به عنوان مثال در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ تحولات عظیمی در آلمان و اتیوپی رخ داد. سقوط دیوار برلین که پس از اتحاد مجدد آلمان و انحلال بلوک شرق و سقوط نیروهای نظامی آفریقا یعنی رژیم درگ، در سال ۱۹۹۱ اتفاقاتی بود که پیش بینی نتایج آنها دشوار بود. اما در طول این مدت، موسسه گوته محلی بود که حضور خود را در آدیس آبابا حفظ کرد و درهای خود را باز نگه داشت و به عنوان مرکز زبان و اطلاعات، فضای باز تبادل بین فرهنگی و بستری برای هنرمندان به فعالیت خود ادامه داد.از  آرات تا آمیست تا سیدیست کیلو، سه ساختمانی هستند که در ۵۰ سال گذشته در آدیس آبابا، موسسه گوته را در خود جای داده است که هریک دارای تاریخ معماری منحصر به فرد خود هستند.آنتونیو فیورنته؛ عکاس، داستانهای این سه ساختمان را در کولاژها و مجموعه های عکاسی ثبت کرده است.موسسه گوته در آدیس آبابا به درک عمیق تری بین مردم آلمان و اتیوپی کمک کرده است. بسیاری از پروژه ها و برنامه های مربوط به تاریخ، جامعه، فرهنگ و زبان آلمان و اتیوپی را راه اندازی، هدایت و هماهنگ کرده  است، و به طور مداوم به همکاری نزدیک با موسسات فرهنگی اتیوپی تمایل نشان داده است.یکی از ایده های بنیادی ایجاد موسسه گوته در آدیس آبابا، ارائه تصویری همه جانبه از آلمان با ارائه اطلاعاتی در مورد فرهنگ، جامعه و سیاست آلمان بوده است.

در زمان بازدید از این موسسه نمایشگاهی با عنوان  "پیاده راه" اثر هنرمند تجربی ایتوپیایی آلمانی با بیش از ۳۰ سال تجربه برپا بود .آثار هنری با استفاده از تکنیک منحصر به فرد در زمینه تکه تکه شدن بوم در ترکیبات متقاطع و گاهی برجسته از نوارهای چند رنگ ، تلاش می کنند تا روح پیچیدگی و حرکت مرتبط با موضوع نمایشگاه را برجسته کنند.

از فضای این نمایشگاه میتوان برای نمایش نقاشی های هنرمندان ایرانی نیز از آن استفاده نمود.( طبق صحبتی که صورت پذیرفت)

موسسه گوته در اتیوپی یک برنامه جامع برای یادگیری آلمانی یا آشنایی با فرهنگ و جامعه آلمانی ارائه می دهد. در این موسسه شما می توانید با موفقیت آلمانی را به شکل حرفه ای، بیاموزید.این موسسه با به روز رسانی فعالیتهای خود دروس خود در دوران کرونا آموزش زبان آلمانی را به صورت آنلاین انجام میدهد .Tibeb Online یک پلت فرم آنلاین خلاق توسط موسسه گوته است که هنرها را با دوستداران هنر پیوند می دهد و هر هفته افراد را به تجربه و کشف چیزهای جدید الهام می بخشد.

این موسسه پلتفرمی دارد که داستان هایی از ژانرهای مختلف، اصلی یا ترجمه شده را برای  علاقمندان به اشتراک میگذارد داستانهای که با حرکت اسلاید همراه است.

وظیفه این موسسه ارتقا زبان آلمانی در خارج  از کشو همراه با همکاری فرهنگی بین المللی است که به  ارائه اطلاعاتی در مورد زندگی و  فرهنگی، اجتماع و سیاست ، تصویری جامع از آلمان ارائه میدهد. برنامه های فرهنگی و آموزشی  آن گفتگوی بین فرهنگی را تشویق می کند و مشارکت فرهنگی را امکان پذیر میسازد.

دوره های آلمانی در اتیوپی: A۱ – C۲

دوره های استاندارد آلمانی: این دوره های عمومی زبان در سطح A۱ - C۲ برای زبان آموزان بزرگسال است. اهداف و محتویات این دوره ها بر اساس چارچوب مرجع مشترک اروپا برای زبان ها (CEFR) است.

دوره های آمادگی آزمون: این دوره ها به طور خاص شرکت کنندگان را برای امتحانات  نهایی موسسه گوته آماده می کند و آنها را با قالب امتحان آشنا میسازد.

دوره های تخصصی: دوره هایی با محتوای تخصصی برای گروه های هدف خاص یا توسعه مهارت های خاص.

هر سه‌شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ بعد از ظهر یک معلم باتجربه به سوالات علاقمند به زبان آلمانی در مورد چگونگی یادگیری این زبان در موسسه ، پاسخ می دهد.

کد خبر 7906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =