یک پلت فرم جستجوی آموزش و پرورش، با استناد به آمارهای رسمی ایالات متحده، گزارش داده است که تعداد دانشجویانی که از تانزانیا به منظور ادامه تحصیل به مقصد آمریکا رفته اند، طی چند سال گذشته ۳۱ درصد کاهش یافته است.

چرا تعداد دانشجویان تانزانیا در ایالات متحده همچنان در حال کاهش است

یک پلت فرم جستجوی آموزش و پرورش، با استناد به آمارهای رسمی ایالات متحده، گزارش داده است که تعداد دانشجویانی که از تانزانیا به منظور ادامه تحصیل به مقصد آمریکا رفته اند، طی چند سال گذشته ۳۱ درصد کاهش یافته است.

این پلتفرم مستقر در ایالات متحده در وب سایت خود Erudera.com این ماه منتشر شده است و نشان می دهد که در طول سال تحصیلی ۲۰۰۵  ، ۱۲۳۹ دانش آموز تانزانیایی در ایالات متحده وجود داشته است.

با این حال، از آن زمان به بعد تعداد آنها کاهش یافت و هر از چند گاهی فقط اندکی افزایش یافت. "در سال تحصیلی ۲۰۱۹، ایالات متحده فقط از ۸۵۹ دانش آموز از تانزانیا استقبال کرد."

این پلتفرم اظهار داشت که بیشترین افزایش طی ۱۵ سال گذشته در سال تحصیلی ۲۰۱۲ بوده است که تعداد آنها به ۹۵۰ در مقایسه با ۹۰۶ در ۲۰۱۱ افزایش یافته است.

از سوی دیگر ، طی دو دهه گذشت ، ایالات متحده بیشترین تعداد دانش آموزان تانزانیایی را در طول سال تحصیلی ۲۰۰۲، که میزبان مجموع ۱۸۲۲ دانش آموز بود، ثبت کرد.

در پنج سال تحصیلی گذشته، نشان می دهد که این تعداد بوده است: در ۲۰۱۵ (۸۴۰ دانش آموز)، ۲۰۱۶ (۸۱۱ دانش آموز) ، ۲۰۱۷ (۸۲۴ دانش آموز) ، ۲۰۱۸ (۸۳۴ دانش آموز) و در سال ۲۰۱۹(۸۵۹ دانش آموز).

این پلتفرم دلیل این روند را توضیح نداده است.

دیروز یکی از کارشناسان وزارت آموزش ، علوم و فناوری که نخواست نامش فاش شود ، گفت: شرایط و ضوابط در برخی از کالج های آمریکا اغلب منجر به این موضوع می شود.

وی گفت: "ما تعداد زیادی تانزانیایی داریم که هر ساله بر اساس شرایط یا معیارهای مورد نیاز موسسه مربوطه و کشورهای مقصد به تحصیل در خارج از کشور می پردازند."

وی ادامه داد که در گذشته ، اکثر بهترین دانشگاه ها در ایالات متحده و انگلستان بودند ، زمانی که سایر کشورها مانند چین ، کانادا یا کره جنوبی مانند امروزه فرهنگ دریافت دانش آموزان خارجی را نداشتند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دانشجویان به دلیل وجود تعداد زیادی از دانشگاه هایی که بورسیه ارائه می دهند، گزینه های زیادی دارند، این یکی از دلایل آن است، اگرچه لزوماً به این معنا نیست که ما در سایر کشورها کمبود دانشجو داریم.

میکدیادی لاشکو، مشاور و افسر پذیرش در آموزش و پرورش یوهوما (آژانس بین المللی جذب دانشجو) ، گفت که دانشگاه های ایالات متحده و انگلستان برای مدت طولانی گران بوده اند و بنابراین این بستگی به توانایی دانشجو در تامین هزینه دارد.

"پول از نظر هزینه یکی از دلایل اصلی است. کالج های ایالات متحده یا انگلستان از نظر کیفیت سالهاست که قابل اعتماد هستند و هزینه ها افزایش می یابد، اما طبیعی است که دوره ای وجود داشته باشد که تعداد دانشجویان کاهش یا افزایش یابد. "

دکتر چارلز کیتیما ، محقق و معاون سابق دانشگاه سنت آگوستین تانزانیا، به نوبه خود گفت که افزایش دانشگاه ها و برنامه های محلی که جوانان دوست دارند برای تحصیل به خارج از کشور از جمله ایالات متحده بروند، کمک کرده است.

وی گفت: "در حال حاضر ، بسیاری از جوانان به دلیل افزایش کالج ها و برنامه ها از فرصت های محلی برخوردار می شوند. اینها به این امر کمک قابل توجهی کرده اند. "

دکتر کیتیما می گوید در گذشته بسیاری از والدین می توانستند هزینه تحصیل فرزندان خود را در ایالات متحده تامین کنند. اما، این توانایی کاهش می یابد زیرا بسیاری از آنها در نتیجه محدودیت های اقتصادی شکست خورده اند.

با این حال، وی پیشنهاد کرد که دولت باید به پرورش موسسات آموزشی محلی و تقویت سیستم آموزشی برای کاهش نیاز به تحصیل دانشجویان تانزانیایی در خارج ادامه دهد.

منبع خبر روزنامه سیتیزن تانزانیا (شهروند) 

https://www.thecitizen.co.tz/tanzania/news/why-number-of-tanzania-students-in-us-continues-to-fall-3529174

کد خبر 8068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =