۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲

تاکید بر لزوم استفاده از صلیب در برنامه های دینی

پاپ فرانسیس: مسیحیت بدون صلیب عقیم است

منبع خبر: کنفرانس اسقفان کاتولیک فیلیپین ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی

https://cbcpnews.net/cbcpnews/christianity-without-the-cross-is-sterile-says-pope-francis-at-byzantine-divine-liturgy

رم - پاپ فرانسیس در جشن برپایی صلیب مقدس ، مراسم مذهبی بیزانس را برگزار و مسیحیت  را بدون صلیب ، دنیوی و عقیم خواند و افزود، صلیب ها در اطراف ما یافت می شوند، آویزان روی گردن ما ، در خانه ها ، در ماشین ها ، در جیب و این چه خوب است ، ما نباید از نگاه به عیسی مصلوب شده دست بکشیم و باید قلب خود را به روی او بگشاییم ، و اجازه دهیم زخم هایی که او به خاطر ما برداشته است ، ما را تحت تأثیر قرار دهد ، تا این  که قلب های ما از احساسات لبریز شده و در برابر خدایی که زخمی شده گریه کنیم. او در سخنرانی خود در۱۴ سپتامبر سال جاری در اسلواکی گفت،  ما عاشق هستیم و شاهدان صلیب تنها یک استراتژی دارند و آن توجه به استادی با عشقی فروتنانه. عشق مسیح در رویدادهای زندگی روزمره ما تجلی کرده و همه چیز را از درون احیاء می کند درست مانند دانه ای که روی زمین می افتد ، جان می دهد ولی میوه های زیادی به بار می آورد. پاپ شخصا سرپرستی مستقیم مراسم مذهبی الهی را در مراسم بیزانس در پرشوف واقع در شرق اسلواکی بر عهده داشت و در مراسم سخنرانی خود این سوال را مطرح کرد که چرا عیسی بر روی صلیب مرد؟ چرا او این کار را کرد؟ او می توانست جان خود را نجات دهد ، می توانست فاصله خود را از بدبختی و وحشیگری تاریخ بشریت حفظ کند، اما تصمیم گرفت وارد آن تاریخ شود و خود را در آن غرق کند. به همین دلیل او سخت ترین راه ممکن را انتخاب کرد و آن صلیب بود به طوری که هیچ کس روی زمین هرگز نباید آنقدر مستأصل شود که نتواند عیسی را پیدا کند. او اذعان داشت، این حقیقت را بدانید که حتی در میان ناراحتی ها ، تاریکی ها، رها شدن ها ، رسوایی، بدبختی و اشتباهات خود که فکر می کنیم خدا آن جا نیست، خداوند حضور دارد. خدا برای نجات کسانی که ناامید شده و طعم ناامیدی را چشیده اند،  تلخ ترین ناراحتی ها را بر عهده می گیرد. پاپ فرانسیس افزود، عیسی حتی بی کس شدن را تجربه کرد تا هیچ کس در آزمون خود تنها نباشد.

 پاپ در آغاز مراسم ربانی لحظاتی را در ادای احترام به صلیب گذراند. یک صلیب بزرگ بیزانسی با سه بازوی عرضی در بالای محراب بیرونی در پرشوف آویزان شده و در کنار آن نمادی از مریم ، مادر خدا و نماد مسیح شارع قرار داشت. او تاکید کرد، ما مسیح را مصلوب اعلام می کنیم ... که در رابطه با قدرت خدا و حکمت خداست. لذا ست که " پل مقدس"  به ما می گوید و این واقعیت را پنهان نمی کند که از نظر خِرَد انسانی ، صلیب به عنوان چیزی کاملاً متفاوت ظاهر می شود. پاپ در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: "رسوایی" و "حماقت" رخ داد اما صلیب که ابزار مرگ بود ، با این حال منبع زندگی شد. دیدن منظره مصلوب شدن وحشتناک بود ، اما زیبایی عشق خدا را برای ما آشکار کرد. به همین دلیل است که در جشن امروز، مردم خدا پرست صلیب را گرامی می دارند و مراسم عبادی آن را جشن می گیرند.

گرامیداشت برافراشته شدن صلیب مقدس به قرن ۴ میلادی بر می گردد ، زمانی که مراسم تقدیس رسمی کلیسا در مکان قبر مقدس در ۱۳ سپتامبر ۳۳۵ میلادی و در محل مصلوب شدن مسیح در اورشلیم انجام شد. پاپ خاطر نشان کرد، ما ازخدای ضعیف و مصلوب به جز در کلمات یاد نمی کنیم و ترجیح می دهیم در مخیله خود،  خدایی قدرتمند و پیروز را ببینیم و این آزمون بزرگی است. پاپ فرانسیس ادامه داد، هر چند وقت یکبار آرزوی پیروزی مسیحیت را داریم ، مسیحیت پیروزمند که مهم و تأثیرگذار است و دریافت کننده جلال و افتخار است،  با این حال مسیحیت بدون صلیب یک مسیحیت دنیوی است و خود را عقیم نشان می دهد.

" پاپ فرانسیس در مراسم پرستش مقدس در پرشوف اسلواکی با وسیله نقلیه عمومی که از میان جمعیتی که در کنار خیابان ها ایستاده و پرچم های واتیکان را تکان می دادند عبور کرد. به گفته مقامات محلی ،  قریب به چهل هزار نفر در این مراسم شرکت کردند. پرشوف تا اواسط قرن بیستم بخشی از پادشاهی مجارستان و محل زندگی بیش از ۲۰۰،۰۰۰ کاتولیک " روتنی " روم شرقی بود. کلیسای کاتولیک روتن یکی از ۲۳ کلیسای کاتولیک شرقی است که با کلیسای مقدس رم در ارتباط است. در آوریل ، کاتولیک های بیزانس در اسلواکی و سراسر جهان سیصد و هفتاد و پنجمین سالگرد اتحاد " اوخورود" را جشن گرفتند ، اقدامی که کلیسای " ارتدوکس روتنی" را پس از نزدیک به شش قرن انشعاب با پاپ به هم پیوند داد.

کد خبر 8700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =