به گزارش روزنامه اتریشی هویتهHeute خانم دینا ر. Dinah R (نام تغییرکرده است) از دو سالگی در اتریش زندگی می کند. اما آنچه روز چهارشنبه در ساعت ۱۵:۲۰ رخ داد، زن ۱۹ ساله چچنی را به شدت متاثر ساخت.

به گزارش روزنامه اتریشی هویتهHeute   خانم دینا ر. Dinah R (نام تغییرکرده است) از دو سالگی در اتریش زندگی می کند. اما آنچه روز چهارشنبه در ساعت ۱۵:۲۰ رخ داد، زن ۱۹ ساله چچنی را به شدت متاثر ساخت. خانم دینا که دانش آموز است ماجرا را اینگونه تعریف می کند: "یک زن ناشناس میانسال بدون هیچ دلیل مشخصی، هنگام سوار شدن به خط یک مترو وین با چکمه اش به من لگد زد. وقتی که او نشسته بود، می خواستم از او عکس بگیرم که او اینبار به صورتم لگد زد." این خانم دانش آموز قرار است که امسال از دبیرستان فارغ التحصیل شود.

به صورت دانش آموز محجبه وینی در خط یک مترو وین، لگد زده شد

زن جوان مسلمان که از ناحیه بینی مجروح شده است، می گوید: " دوستم برای جا به جایی مقداری کتاب از من کمک خواسته بود و من از پیش دوستم در حال بازگشت به خانه بودم.  او هم مانند من روسری بر سر دارد. ظاهراً نوع لباس پوشیدن ما موجب شد که مهاجم ناشناس در روز روشن و به طور وحشیانه ای با لگد به ما حمله کند. این زن جوان همچنین گفت: "من تنها کسی در خانواده ام هستم که حجاب دارم و به طور سنتی لباس اسلامی می پوشم. اما من نمی خواهم اجازه دهم که این لباس از من گرفته شود چون که این تصمیم و انتخاب من است."

از این رو، پس از این اتفاق، او با سریع  واکنش نشان داد و بلافاصله با پلیس تماس گرفت. پلیس به سرعت در محل حاضر شد و شکایت را ثبت کرد و توانست زن ۴۹ ساله اتریشی را به عنوان مهاجم شناسایی کند. بازبینی دوربین های مدار بسته در ایستگاه لئوپولداو Leopoldau قبلاً توسط وکیل این زن درخواست شده بود و اکنون اقدام قانونی در حال انجام است.

وکیل این خانم جوان می گوید: "چنین حمله نژادپرستانه‌ای را نمیتوان بدون مجازات رها کرد. فقط تصور کنید که اگراین خانم مسلمان چچنی به صورت آن زن اتریشی لگد زده بود چه می شد؟" او اکنون به همراه موکلش دوست دارد برای تحقق عدالت بجنگد. جالب اینجاست که این خانم جوان مسلمان هم تمایل دارد که در دانشگاه حقوق بخواند. او به روزنامه هویته می گوید: "اتریش خانه من است."

منبع:

Wienerin tritt Schülerin mit Kopftuch in U1 ins Gesicht - Österreich | heute.at

کد خبر 9388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =