به گزارش روزنامه اتریشی هویته Heute چاپ وین مورخ چهارشنبه 28 مهرماه 1400، مصرف مواد آرایشی حلال به موضوع روز در این صنعت تبدیل شده است.

"لوازم آرایشی حلال": می تواند در صنعت زیبایی زنان مسلمانان تحولی ایجاد کند

در این مقاله آمده است:"حلال" در آیین مسلمانی به معنی "مجاز" است و یک قانون شرعی است که خوردن و آشامیدن را نیزشامل می شود. برای لوازم آرایشی،استفاده از واژه حلال به آن معنی است که تولید باید تحت مقررات دقیق شرعی انجام شود. فقط الکل های خاصی که برای نگهداری محصولات استفاده می شوند مجاز هستند و به همین دلیل است که مسلمانان اغلب محصولات آرایشی با منشا گیاهی را مصرف می کنند.

تعدادی از برند ها ، مانند غول لوازم آرایشی فرانسوی یعنی لورآلL'Oréal ، از مدتها پیش مواد تأیید شده "حلال" را استفاده می کنند. اگرچه این محصولات آرایشی حلال هنوز در بسیاری از داروخانه ها و فروشگاه ها به این عنوان شناخته و عرضه نشده اند، اما چند برند حلال آرایشی در اینترنت به صورت آنلاین فروخته می شود.

برند های پی اچ پی اتیکال بیوتیPHB Ethical Beauty، اینکا Inika و پل پندرز Paul Penders در حال حاضر در فروشگاه زنجیره ای دوگلاس Douglas اتریش وجود دارند. مارک معروف لوازم آرایشی طبیعی اکو ورده Ecco Verde و بیومیزیگbiomazingهم به تازگی گواهینامه حلال دریافت کرده اند. در آلمان نیز  مارک های بیوتی لوپBeautylope از فرانکفورت و فیر اسکواد Fair Squared از کلن جزو محصولات آرایشی حلال محسوب می شوند.

منبع:

"Halal Kosmetik": Das kann der muslimische Beauty-Trend - Fashion and Beauty | heute.at

کد خبر 9393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =