سفیر گفت: اگر به موضوع فلسطین به فوریت رسیدگی نشود، فلسطینی ها هویت، فرهنگ و سرزمینی را از دست خواهند داد که به تدریج در حال ضمیمه شدن در چشمان خیره کننده جهان است.

پرسش و پاسخ سفیر فلسطین در تانزانیا با انجمن جوانان سازمان ملل

May be an image of 8 people, people standing and indoor

حمدی منصور ابوعلی، سفیر فلسطین در تانزانیا، جوانان را برای ایجاد تغییرات مثبت برای کشورشان به چالش کشیده است.

او در آخر هفته در روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین گفت: "شما باید از خود بپرسید چرا و چگونه تغییر ایجاد کنید."

این رویداد دانشجویانی را از کالج‌های مختلف از جمله مؤسسه مددکاری اجتماعی و مؤسسه مدیریت مالی در میان سایرین در بدنه چتر خود از انجمن جوانان سازمان ملل متحد تانزانیا (YUNA Tanzania) گرد هم آورد.

 وی در ادامه به مسائل کشورش پرداخت و گفت: اگر به موضوع فلسطین به فوریت رسیدگی نشود، فلسطینی ها هویت، فرهنگ و سرزمینی را از دست خواهند داد که به تدریج در حال ضمیمه شدن در چشمان خیره کننده جهان است.

وی همچنین گفت که از سال ۱۹۴۸ موضوعات کلیدی امنیت، مرزها، حقوق آب، آزادی رفت و آمد فلسطینیان و حق بازگشت فلسطینیان بدون پیشرفت بیشتر متوقف شده است.

او گفت که این تنها نسل جدید قدرت جوانان است که در همبستگی به مشکلات مکرر دلهره آور ذهنیت استعماری و سیاست که تا حدی زندگی در این منطقه را پیچیده می کند، رسیدگی می کند.

«هر بار که اموال و جان‌ها در درگیری‌ها از دست می‌رود، جهان عجله می‌کند تا آن را به عنوان یک رقابت مذهبی ترسیم کند. این یک جنگ مذهبی نیست، زیرا من اسرائیلی‌هایی را می‌شناسم که با هم بزرگ شدیم و با هم بازی کردیم، چه رسد به اینکه به همان زبان‌های عبری و عربی صحبت کنیم.»

May be an image of 8 people, people standing and indoor

استلا ووزو، مسئول اطلاع رسانی مرکز اطلاع رسانی دارالسلام سازمان ملل متحد نیز از تعهدات سازمان ملل در رسیدگی به مشکلات کشورها از جمله مسئله فلسطین صحبت کرد.

در مورد شناسایی دیپلماتیک، از ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل، ۱۳۸ کشور (۷۱.۵ درصد) تا ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۹ کشور فلسطین را به رسمیت شناخته اند و توصیه های سازمان ملل متحد مبنی بر تبدیل فلسطین به دو کشور عربی و یهودی بود. آنها رای دادند تا مناطقی از ایالت را به هر دینی بر اساس جمعیت مذهبی خود بدهند.»

دکتر زنا مابیو، معاون برنامه ریزی مالی و اداری مؤسسه مددکاری اجتماعی، به عنوان میزبان این انجمن، از دانشجویان خواست که مطالب زیادی از جمله امور جاری مطالعه کنند، و افزود که این امر دامنه درک و تحلیل تحولات جهان را گسترده تر می کند.

عبدالله عثمان از سوی خود، که گفته می شود کمیته همبستگی تانزانیا و فلسطین است، تاریخچه دوستی تانزانیا و فلسطین را بیان کرد که اوج آن نیز اعزام گروهی از پزشکان به دارالسلام و شروع منطقه فلسطین در این شهر بود.

«دوستی به حدی تقویت شد که در جریان آغاز جنگ عیدی امین (Iddi Amin) با ما، خود را به تنهایی دید. امین دنیا را زیر و رو کرده بود و می گفت جولیوس نایرره (که مسیحی بود) به او حمله می کرد زیرا او و کشورش مسلمان بود. چیزی که او می دانست یک تبلیغات، دروغ و سیاست بود.

این یاسر عرفات، رئیس سازمان آزادیبخش فلسطین از سال ۱۹۶۹ تا ۲۰۰۴ و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ بود که این واقعیت را به جهانیان گفت که امین دروغگو بود و به دلیل کشاندن مسلمانان به جنگ بی‌اساس مستحق مجازات بود. او از طمع خود برای الحاق بخشی از تانزانیا شروع کرد.

او در طول زندگی خود (عرفات) زمانی را صرف شرکت در تمام جلسات اتحادیه آفریقا برای برقراری صلح در این قاره کرد، زیرا احساس می کرد بخشی از آفریقا است، چیزی که نایرره برای آن مبارزه کرد.

منابع:

 روزنامه سیتیزن تانزانیا و فیس بوک سفارت فلسطین در تانزانیا

کد خبر 9881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =