درگذشت اسقف اعظم شهر زامبوانگا منطقه میندانائو فیلیپین

جایگاه مهم شهر زامبوانگا در منطقه میندانائو

رمولو دلاکروز اسقف اعظم شهر زامبوانگا واقع در مجمع الجزایر میندانائو درگذشت

منبع خبر: کنفرانس اسقفان کاتولیک فیلیپین یازده دسامبر ۲۰۲۱ میلادی

 https://cbcpnews.net/cbcpnews/zamboangas-archbishop-de-la-cruz-dies-at-۷۴

اسقف اعظم " رومولو دلا کروز " که مدت هفت سال در اسقف نشین شهر زامبوآنگا خدمت کرد، در دهم دسامبر سال جاری در سن ۷۴ سالگی درگذشت. دلا کروز در بیمارستان پزشکان زامبوانگا به دلیل عارضه قلبی بستری شده بود. پدر روحانی " آرماند آکینو" از اسقف نشین زامبوانگا اظهار داشت،  فشار خون اسقف اعظم دلاکروز در هنگام مرگ بسیار پائین و توام با تب خفیفی بود و اگر چه مدت ها از بیماری خود رنج می برد اما هم اکنون از آرامش ابدی در بهشت ​برخوردار است و ما به خداوند برای روح عبید او دعا می کنیم.  اسقف: مویزس کوواس" که اسقف کمکی دلاکروز است در حال حاضر انجام وظایف او را بر عهده دارد. انتصاب اسقف کمکی توسط پاپ فرانسیس در یازدهم ماه آگوست سال جاری و زمانی صورت گرفت که  دلاکروز پس از سکته قلبی در حال سپری کردن طول درمان بود.

 اسقف اعظم دلا کروز در سال ۱۹۷۲ میلادی به سمت کشیش در کلیسای شهر کتوباتو منصوب و در سال ۱۹۸۷میلادی به عنوان کمک اسقف در اسقف نشین شهر ایزابلا معرفی و در سال ۱۹۸۹ میلادی اسقف شهر ایزابلا شد. در سال ۲۰۰۱میلادی اسقف کمکی اسقف نشین " سن هوزه د آنتیک" گردید و طی سالهای  ۲۰۰۸ تا  ۲۰۱۴ میلادی به سمت اسقف در اسقف نشین کیداپاوان منصوب گردید و سرانجام به سمت اسقف اعظم شهر زامبونگا مشغول به خدمت شد.

  •     از سوی رایزن فرهنگی کشورمان پیام تسلیت برای کنفرانس اسقفان کاتولیک فیلیپین ارسال شد که مورد قدردانی کلیسای کاتولیک واقع گردید.
  •     شهر زامبوانگا از جمله شهرهای مهم منطقه میندانائو و به نوعی مرکزیت فعالیت مسلمانان را دارد و جمع قابل توجهی از شیعیان در آنجا حضور دارند.
  •     با فوت اسقف اعظم این شهر ، اینک کنفرانس اسقفان کاتولیک منتظر انتصاب فرد جدید توسط پاپ فرانسیس هست.

                    

کد خبر 10207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =