این گزارش در مورد جنبش‌های طرفدار خانواده و جنبش‌های ضد خانواده در فیلیپین بسیار مهم است، با توجه به این واقعیت که مسائل و موقعیت‌های معاصر که بر خانواده سنتی متعارف تأثیر می‌گذارد، به شدت بر وضعیت کلی نه تنها فرد، بلکه بر کل جامعه تأثیر می‌گذارد. خانواده واحد اصلی آن است.

خلاصه:

این گزارش در مورد جنبش‌های طرفدار خانواده و جنبش‌های ضد خانواده در فیلیپین بسیار مهم است، با توجه به این واقعیت که مسائل و موقعیت‌های معاصر که بر خانواده سنتی متعارف تأثیر می‌گذارد، به شدت بر وضعیت کلی نه تنها فرد، بلکه بر کل جامعه تأثیر می‌گذارد. خانواده واحد اصلی آن است.با استفاده از داده‌های موجود از اینترنت مانند مقالات خبری، گزارش‌ها و تحلیل‌ها، موضوعات مهم، روندها، دیدگاه‌ها، جنبش‌ها، سیاست‌ها و قوانینی که خانواده سنتی را تهدید می‌کنند، به دقت بررسی می‌شوند.

همانطور که این مطالعه نشان می‌دهد، اگرچه نوآوری‌ها و مفاهیم مغایر و تهدیدکننده مفهوم اصلی خانواده فراوان است و حتی از خارج از کشور رانده می‌شود، اما درک اینکه تأثیرات فرهنگی و مذهبی محافظه‌کارانه همچنان بر بخش بزرگی از خانواده حاکم است، دلگرم کننده است که نشان می دهد باید تلاش های بیشتری در این زمینه ها برای حفظ و ترویج مفهوم اصلی خانواده طبیعی انجام شود.

مقدمه:

به درخواست رایزنی فرهنگی، این گزارش در حوزه خانواده به ویژه جنبش های طرفدار خانواده و جنبش های ضد خانواده در فیلیپین توسط ماریا پامل خاویر ساگولو ارائه شده است. این برای ارائه اطلاعات لازم برای تکمیل سند "سند راهبردی امور خانواده در عرصه بین المللی" است که هدف آن شبکه سازی جنبش های طبیعی و اصیل حمایت از خانواده در منطقه و جهان برای مقابله با جنبش های ضد خانواده در جهان است. عرصه بین الملل بر اساس تصمیم شورای عالی سازمان.

محدوده

دامنه این مطالعه بر ابتکارات و جنبش هایی متمرکز خواهد بود که به نفع و حمایت از خانواده طبیعی و اصیل در فیلیپین و همچنین آنهایی که مخالف آنها هستند، خواهد بود.این مطالعه به طور خاص عواملی را در زمینه خانواده مانند مسائل مهم، پدیده‌ها، روندهای نوظهور و نوآوری‌ها بررسی می‌کند. دیدگاه‌ها، جنبش‌ها، نهادها و مدافعان خانواده متعارف (خانواده طبیعی و اصیل) و مخالفان آنها نیز بررسی می‌شود.به همین ترتیب، نگرش و نظر مشترک فیلیپینی ها نسبت به خانواده معمولی (خانواده طبیعی و اصیل) و خانواده غیر متعارف نیز مورد بررسی دقیق قرار می گیرد. و در نهایت دیدگاه ها، رویکردها، سیاست ها، قوانین، مقررات، طرح ها، ابتکارات عمده و تجربیات فیلیپین در زمینه خانواده اعم از خانواده متعارف و غیر متعارف نیز بررسی می شود.

زمینه

ماده پانزدهم، بخش 1 قانون اساسی فیلیپین می گوید: «دولت خانواده فیلیپینی را به عنوان پایه و اساس ملت به رسمیت می شناسد. بر این اساس، باید همبستگی خود را تقویت کرده و به طور فعال توسعه کامل آن را ارتقا دهد.» در بند 2 همین ماده آمده است: «ازدواج به عنوان یک نهاد اجتماعی خدشه ناپذیر، اساس خانواده است و مورد حمایت دولت است.»

علاوه بر این، ساختارهای خانواده و الگوهای روابط، نهادها یا فرآیندهای ایستا نیستند. در عوض، تغییرات در جامعه یا جامعه بزرگتر و تا حدی بیشتر از آنچه قبلا تصور می شد، در زیست کره نیز بر تشکیلات خانواده تأثیر می گذارد. بسته به آنچه که می‌خواهیم بررسی کنیم و اینکه چگونه الگوها و روندهای کنونی را می‌بینیم، خانواده‌های فیلیپینی از جهاتی یا به هیچ وجه شبیه به خانواده‌هایی هستند که سه دهه پیش می‌شناختیم.»

با در نظر گرفتن دوران معاصر، «کروز (2014) استدلال کرد که خانواده های فیلیپینی در حال گذار هستند. جامعه تغییر می کند، تکنولوژی پیشرفت می کند و خانواده نیز همینطور. برای اضافه کردن به همین دلیل، خانواده‌های فراملیتی در جایی که اعضای خانواده در کشورهای مختلف زندگی می‌کنند، به‌ویژه والدین، رو به گسترش هستند (مرکز جمعیت و توسعه فیلیپین، 2014). به عنوان یکی از نتایج، خانواده‌هایی که پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در آن‌ها فرزندان خود را بزرگ می‌کنند، بیشتر و بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند، از نظر فنی «خانواده‌های نسل پرش» (PCPD) نامیده می‌شود. به طور مشابه، فناوری همچنین می تواند بر رشد خانواده تأثیر منفی بگذارد. در سال 2017، توسط فیلیپین دیلی اینکوایرر گزارش شد که فیلیپینی ها به طور متوسط 4 ساعت و 17 دقیقه در روز را در رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اسنپ چت و توییتر سپری می کنند. علاوه بر این، 40 درصد از کودکان زیر 2 سال از تلفن هوشمند یا تبلت و 2 درصد از 8 سال به بالا از تلفن هوشمند یا تبلت استفاده کرده اند (PDI، 2017). در واقع، حتی اگر فناوری معاصر شکاف بین خانواده های فراملی را از نظر ارتباط پر می کند، زمان بیش از حد صرف شده در رسانه های اجتماعی ممکن است به شدت بر کیفیت روابط بین خانواده ها تأثیر بگذارد (ویلارئال، 2018).

روندهای تغییر در نظام خانواده در دوران معاصر شایسته توجه به منظور ارائه راهنمایی مناسب برای همه اعضای خانواده است. به عنوان مثال، ظهور خانواده‌های انفرادی والدین اکنون در حال تبدیل شدن به یک رانش است. طبق نظرسنجی ملی PCPD در سال 2013، تقریباً 14 تا 15 درصد از جمعیت تنها والدین هستند و7.5 درصد از جوانان فیلیپینی 15 تا 24 ساله توسط والدین انفرادی بزرگ شده اند، یعنی فقط پدر یا فقط مادر. در یک روش مرتبط، بررسی ملی جمعیت‌شناسی و سلامت، درصد زنان 15 تا 49 ساله که در یک مکان زندگی می‌کنند از 6 درصد در سال 1998 به 14.5 درصد در سال 2013 افزایش یافته است. در یادداشت مشابه، درصد جوانان در سنین 15 تا 24 سال در یک ترتیب زندگی از 4.7 درصد در سال 1994 به 13.8 درصد در سال 2013 افزایش یافته است (بررسی باروری و جنسیت جوان بزرگسالان، 2014)

بنابراین، به طور کلی، ترکیب خانواده‌های فیلیپینی می‌توان گفت که با مشهود بودن ظهور خانواده‌های «نه چندان معمول» تغییر می‌کند (به عنوان مثال، ویارئال، 2018).

وجود عوامل متعددی که خانواده سنتی فیلیپینی را به چالش می کشد، ناگزیر به ظهور دو جریان متضاد در جامعه فیلیپین امروزی منجر شده است.جنبش «حامی خانواده»، از یک سو، با تعهد لفاظی برای دفاع از «خانواده طبیعی» مشخص می‌شود - زبان رمزی برای زوج‌های متاهل دگرجنس‌گرا و کودکان بیولوژیک. این جنبش ها از سیاست ها و ابتکاراتی حمایت می کنند که ارزش های خانواده را حمایت و تقویت می کند. آنها بر ارتقای رفاه خانواده ها، حفاظت از جان انسان ها و حفظ ساختارهای سنتی خانواده تمرکز دارند.

در حالی که از سوی دیگر، جریان ضد خانواده از ایده سنتی خانواده بودن مادر، پدر و فرزندان با یکدیگر حمایت نمی کند. مشخصه این امر گرایش‌ها، حمایت‌ها و نوآوری‌هایی است که برای رفاه خانواده‌های هسته‌ای سنتی مضر است و حفظ قداست زندگی را به خطر می‌اندازد.

مواد و روش ها

در این گزارش از روش تحقیق کیفی، تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از منابع موجود از اینترنت مانند مقالات خبری، گزارش ها و تحلیل ها استفاده شده است.

شرایط کلیدی

طرفدار خانواده، طرفدار زندگی، طرفدار انتخاب، ازدواج همجنس گرایان، LGBTQIA

یافته ها و بحث

1. مهم ترین مسائل، روندها و نوآوری ها:

"حمایت از زندگی و خانواده در فیلیپین در حال ضعیف شدن است." Fr. شانن بوکه، رئیس شرکت بین‌المللی زندگی بشر (HLI)، در پایان بیست و سومین کنگره ایمان، زندگی و خانواده (ASPAC) اظهار داشت که «فرهنگ مرگ در این کشور در حال نفوذ است.بر اساس نظرسنجی ملی جمعیت‌شناسی و سلامت در سال 2022 که توسط اداره آمار ملی فیلیپین انجام شد، نرخ باروری کل زنان فیلیپینی 15 تا 49 ساله از 2.7 فرزند به ازای هر زن در سال 2017 به 1.9 کودک برای هر زن در سال 2022 کاهش یافته است. بنابراین، فیلیپین در حال حاضر کمتر از سطح باروری جایگزینی 2.1 فرزند برای هر زن است.موارد زیر نوآوری‌ها و روندهایی است که بر جامعه فیلیپین تأثیر می‌گذارد و چالش‌های جدی برای حمایت از طرفدار زندگی و خانواده در این کشور است.

الف. ماه غرور و جنبش LGBT

فیلیپین اولین کشور آسیایی است که رژه افتخار برگزار می کند. در 26 ژوئن 1994، بیش از 30 طرفدار دگرباش و کلیسای جامعه متروپولیتن فیلیپین، تظاهراتی را در شهر کوئزون به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد شورش های دیوار سنگی ترتیب دادند. این بنا به عنوان "دیوار سنگی مانیل" نامگذاری شد.

در این ماه غرور، سازمان ملل متحد (سازمان ملل) در فیلیپین با جامعه فیلیپینی‌های لزبین، همجنس‌گرا، دوجنس‌گرا، تراجنسیتی، دگرباشان و اینترسکس (LGBTQI)، خانواده‌ها، دوستان و متحدانشان در راستای دستیابی به برابری، همبستگی کردند. گنجاندن و غرور برای جنبش LGBT، مبارزه برای حقوق افراد LGBTQI بخش اصلی مبارزه برای برخورداری کامل و برابر همه از حقوق بشر است، با استناد به ماده اول اعلامیه جهانی حقوق بشر که اعلام می کند: «همه انسان‌ها آزاد به دنیا می‌آیند و از نظر حیثیت و حقوق برابر هستند.»

از سال 1996، فیلیپینی‌های LGBTQI برای حمایت بیشتر و به رسمیت شناختن حقوق و آزادی‌های خود که تحت حمایت فیلیپین و قوانین بین‌المللی است، و برای حمایت از تعصب، تبعیض و خشونت به دلیل گرایش جنسی، هویت جنسی، ابراز جنسیت، افتخار را جشن می‌گیرند. یا ویژگی های جنسی (SOGIESC).

سازمان‌های LGBTQI در فیلیپین، سازمان‌های جامعه مدنی، بخش خصوصی، سازمان‌های دولتی، و واحدهای دولتی محلی به‌طور خستگی‌ناپذیر با هم کار کرده‌اند تا به چالش‌هایی که فیلیپینی‌های LGBTQI با آن‌ها مواجه هستند، به ویژه از طریق سیاست‌های پاسخگوی جنسیتی در آموزش، محیط‌های کاری فراگیر SOGIESC و ضد -تبعیض قوانین در بخش های مختلف کشور، از جمله. فیلیپین سازمان ملل متحد به عنوان شریک این گروه ها، سازمان ها و مؤسسات، از ابتکارات برای دستیابی به به رسمیت شناختن کامل حقوق فیلیپینی های LGBTQI حمایت می کند.

بنابراین، فیلیپین سازمان ملل حمایت خود را از فراخوان جامعه LGBTQI برای تصویب لایحه برابری SOGIE تأیید می کند و از تلاش های مجدد برای اعمال فشار برای تصویب آن در کنگره خواستار شد.در ژوئن 2020، در خلال قرنطینه کووید19، موزه ملی فیلیپین با نصب پرچم‌های رنگین کمانی در ساختمان‌های خود در مجتمع شاخص مانیل، ماه غرور را گرامی داشت. برای برجسته کردن اهمیت ماه غرور، موارد زیر در صفحه فیس بوک موزه ملی فیلیپین منتشر شد:

«با نصب آن قبل از معابر اصلی، ما در حال افزایش آگاهی از برنامه‌های جامع موزه هستیم، حتی اگر هنوز به دلیل همه‌گیری بسته باشیم.در اینجا پیام "پرچم رنگین کمان را برافراشتید" از سوی افسر اداری تراجنسیتی ما، بیانکا فرانسین اسپانیا آمده است: پرچم خود را برافراشتید! این یک عبارت کوتاه اما در واقع برای بسیاری از مردم معنی دار است. برای برخی، به سادگی به معنای افتخار کردن به آنچه هستید، است، اما برای برخی، معنای عمیق‌تری دارد، مبارزه برای آزادی و پذیرش.

پرچم رنگارنگ رنگین کمانی که برای اولین بار به نشانه غرور جامعه همجنسگرایان در 15 ژوئن 1978 در جریان رژه آزادی همجنسگرایان سانفرانسیسکو برافراشته شد توسط گیلبرت بیکر طراحی شد. رنگ‌های متنوع هم نمادی از تنوع بی‌شمار و هم وحدت جامعه LGBTQIA+ است. برافراشتن پرچم یعنی زندگی در حقیقت و اعلام دیده شدن. پرچم نمادین ژوئن را به یکی از رنگارنگ‌ترین ماه‌های سال تبدیل می‌کند، زیرا در همه جا برای بزرگداشت ماه افتخار به نمایش گذاشته می‌شود.

رسانه های اجتماعی و فناوری پیشرفته، صدای آنها همچنان شنیده خواهد شد و پرچم روشنگر هویت آنها به قدری برافراشته خواهد شد که تمام جهان نور آن را ببینند."

ب- ازدواج همجنس گرایان

در مقاله ای که در سال 2016 نوشته شد، اوچوا و نویسندگان همکارش اظهار داشتند:

از سال 2015، 20 کشور ازدواج همجنس گرایان را قانونی کرده اند (آزادی برای ازدواج، 2015)، با این روند احتمالاً در طول زمان افزایش می یابد. در فیلیپین، فعالان محلی سعی کرده اند از این بحث به نفع حمایت از قوانین ضد تبعیض اجتناب کنند (Lim & Jordan, 2013). با این وجود، این موضوع مهمی است که باید مورد بحث قرار گیرد، زیرا مطالعات نشان داده است که به رسمیت شناختن شرکای همجنس‌گرا طرد اجتماعی را کاهش می‌دهد، اثرات ظالمانه انگ نهادینه‌شده را کاهش می‌دهد و دسترسی به مزایا و منابع بیشتری را افزایش می‌دهد، که به نوبه خود می‌تواند ذهنی و روانی را بهبود بخشد. سلامت جسمانی (باجت، 2009؛ بوفه، 2010). به همین ترتیب، تغییرات جهانی، به ویژه تصمیم اخیر دادگاه عالی ایالات متحده برای قانونی کردن ازدواج همجنس گرایان، این موضوع را به صورت محلی مطرح کرده است. موانع حقوقی و سیاسی در زمینه فیلیپین فراوان است - به ویژه، قانون خانواده که تصریح می کند ازدواج باید بین یک مرد و یک زن باشد (فرمان اجرایی 209، 1987). اگرچه دادخواست‌های قانونی برای به چالش کشیدن قانون خانواده به نفع ازدواج همجنس‌گرایان ایجاد شده است، اما هیچ کدام رونق نیافته است.

یک عامل اصلی در زمینه فیلیپین، نفوذ کلیسای کاتولیک است که به شدت با ازدواج همجنس‌گرایان مخالف است (Villegas، 2015).

بر اساس یک نظرسنجی که در ماه می انجام شد، از هر 10 فیلیپینی، هفت نفر با ازدواج همجنس‌گرایان موافق نیستند. بیش از 70 درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی گفتند که با مجاز بودن ازدواج همجنس گرایان در این کشور عمدتاً کاتولیک «به شدت مخالفند». 4 درصد کوچک گفتند که با ازدواج همجنس‌گرایان «کاملاً موافقند».

بقیه پاسخ دهندگان «تا حدودی مخالف» (14 درصد) و «تا حدودی موافق» (12 درصد) با اصلاح احتمالی قوانین ازدواج در کشور هستند. اعداد گرد شده بودند.»

ج- سازمان ملل و سقط جنین

در اوایل مارس 2020، در حالی که دولت‌ها به سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای راهنمایی در مورد چگونگی مقابله با ویروس کرونا نگاه می‌کردند، مقامات آژانس بین‌المللی بهداشت در دستورالعملی درباره «مدیریت بالینی حاد تنفسی شدید» سقط جنین را «ضروری» معرفی کردند. عفونت.” در کتابچه راهنمای سازمان بهداشت جهانی آمده است: «انتخاب‌ها و حقوق زنان برای مراقبت‌های بهداشتی جنسی و باروری بدون توجه به وضعیت کووید-19، از جمله دسترسی به پیشگیری از بارداری و سقط جنین ایمن باید رعایت شود.»

بلافاصله پس از آن یکی از کارکنان سازمان بهداشت جهانی گفت که سازمان جهانی بهداشت در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که داروهای سقط جنین در طول یک وبیناری که توسط یک مجله طرفدار سقط جنین برگزار می شود، "ضروری" در نظر گرفته می شود. او همچنین دیدگاه رسمی WHO را تبلیغ کرد که "در مواردی که دسترسی به سقط جنین دشوار یا غیرقانونی است، زنان باید سقط جنین خود را انجام دهند."

«طرح بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل متحد برای واکنش به همه‌گیری، «سلامت جنسی و باروری» را به عنوان یک مقوله ضروری در واکنش به کووید-19 معرفی کرد. کتابچه راهنمای میدانی بین سازمانی در مورد بهداشت باروری در موقعیت های بشردوستانه. این راهنما نه تنها سقط جنین را به عنوان یک حق بشردوستانه با استناد به نهادهای معاهده سازمان ملل متحد و رویه‌های ویژه تلقی می‌کند، بلکه می‌گوید که پرسنل پزشکی در موقعیت‌های بشردوستانه باید برای سقط جنین بر خلاف وجدان خود مراجعه کنند.

حمایت سازمان ملل از سقط جنین در فیلیپین

کمیته حقوق کودک سازمان ملل متحد و کمیته حقوق بشر توصیه هایی را در مورد حقوق سلامت جنسی و باروری از جمله حمایت از جرم زدایی از سقط جنین صادر می کند.در اکتبر امسال، کمیته حقوق کودک سازمان ملل متحد (CRC) پس از تکمیل ارزیابی کامل خود از فیلیپین، مشاهدات پایانی 2022 خود را منتشر کرد. نتایج، در حالی که بازتاب غم انگیزی از وضعیت حقوق بشر در کشور است به طور کلی، همچنین نشان دهنده گامی در جهت درست برای فیلیپین و کمپین دسترسی به خدمات بهداشت روان، حقوق کودکان و حقوق سلامت باروری است.

CRC در مشاهدات پایانی خود اتخاذ یک سیاست جامع سلامت جنسی و باروری [SRH] برای نوجوانان و تضمین آموزش بهداشت جنسی و باروری در مدرسه، با توجه ویژه به پیشگیری از بارداری زودهنگام، عفونت های مقاربتی و HIV/AIDS و در مورد گرایش جنسی و هویت جنسی.

CRC از کشور خواست که "اطمینان حاصل کند که نوجوانان به پیشگیری از بارداری مدرن، و آزمایش های محرمانه و درمان HIV بدون رضایت والدین دسترسی دارند" و به عنوان یک علامت خوشایند برای کمپین برای قوانین مترقی، "سقط جنین را قانونی کرده و دسترسی به سقط جنین و پست ایمن را تضمین می کند." - خدمات مراقبت از سقط جنین برای دختران نوجوان، اطمینان از اینکه نظرات آنها همیشه شنیده می شود و به عنوان بخشی از فرآیند تصمیم گیری مورد توجه قرار می گیرد و سیاستی برای حمایت از حقوق نوجوانان باردار تدوین و اجرا می کند.

مایا ویسنسیو، یک جوان از سازمان برنامه ریزی خانواده فیلیپین اظهار داشت: «زمان آن فرا رسیده است که مسائل مربوط به جوانان مطرح شود و بیشتر مورد توجه قرار گیرد. سال‌های گذشته در همه‌گیری شاهد افزایش جوانانی بود که به دنبال خدمات SRH بودند و با این حال مکانیسم‌های موجود دسترسی به این خدمات را برای آنها دشوار می‌کرد. ما این توصیه‌ها را می‌پذیریم و از قانون‌گذاران خود می‌خواهیم که برای توسعه راه‌حل‌های مناسب و اقدامات ملموس به طور هماهنگ کار کنند.»

مایا همچنین می افزاید: «ما از بازخورد و دیدگاه کمیته و پاسخ مشتاقانه آن به نیازهای SRH که به جوانان پاسخ می دهد، قدردانی می کنیم. ما هم این را می گیریم فرصتی برای ترغیب هموطنان جوان به فعال شدن در پیشبرد مراقبت‌ها و حقوق سلامت جنسی و باروری خود.»

PINSAN’s Atty. جیهان ژاکوب، حقوقدان ارشد مرکز حقوق باروری برای آسیا تأکید کرد که «این توصیه‌های CRC قویاً منعکس کننده کمپین‌هایی است که توسط PINSAN حمایت می‌شود، به ویژه جرم‌زدایی از سقط جنین. این همچنین اولین بار است که CRC در بررسی خود از فیلیپین، از دولت طرف خواست تا سقط جنین را در این کشور قانونی کند.

آتی سخنگوی پینسان. Clara Rita A. Padilla و مدیر اجرایی EnGendeRights می‌گویند: «بسیاری از دختران نوجوان مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند و به اطلاعات و خدمات برای پیشگیری از بارداری و خدمات باروری دسترسی ندارند، بنابراین به طور نامتناسبی تحت تأثیر قانون محدودکننده سقط جنین قرار می‌گیرند. دختران نوجوان به دلیل عوارض ناشی از حاملگی و زایمان پرخطر در معرض خطر مرگ هستند. من از فیلیپینی ها می خواهم که از جرم زدایی سقط جنین حمایت کنند. در این تلاش فوری برای نجات جان زنان و دختران به ما بپیوندید.»

به طور گسترده‌تر، CRC از کشور می‌خواهد که «نمایندگی زنان را در پست‌های تصمیم‌گیری در تمام سطوح قوه مجریه، مقننه و قضاییه و در بخش خصوصی افزایش دهد».

«توصیه‌های CRC توسط یکی دیگر از نهادهای معاهده سازمان ملل در اوایل نوامبر تکرار شد. کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد مشاهدات پایانی خود را منتشر کرد که در آن بر لزوم رعایت و حمایت از حقوق باروری توسط قوه مقننه، و به ویژه، لغو قوانینی که هم افرادی را که تحت عمل سقط جنین قرار می‌گیرند و هم آنها را ارائه می‌دهند، مجازات می‌کند، تاکید کرد.

شورای حقوق بشر دریافته است که «سقط جنین همچنان در دولت عضو جرم محسوب می‌شود، که زنان را به جستجوی خدمات مخفی سقط جنین که زندگی و سلامت آنها را به خطر می‌اندازد، سوق می‌دهد.» یکی دیگر از نگرانی‌های شورای حقوق بشر، «گزارش‌های آزار و اذیت زنان و دخترانی است که سقط جنین می‌کنند یا به دنبال سقط جنین می‌گردند و بازجویی‌های معمول و ثبت آن‌هایی که به دنبال مراقبت‌های بهداشتی پس از سقط توسط کارکنان بیمارستان هستند».

کمیته حقوق بشر توصیه می کند که کشور قوانین خود را اصلاح کند تا دسترسی ایمن، قانونی و مؤثر به سقط جنین را تضمین کند، در مواردی که زندگی و سلامت زن یا دختر باردار در خطر است، یا در مواردی که ادامه حاملگی به پایان برسد باعث می شود زن باردار یا دختر باردار شود. درد یا رنج قابل توجه، به ویژه در جایی که حاملگی نتیجه تجاوز جنسی یا زنای با محارم باشد یا جایی که حاملگی قابل دوام نیست.»

علاوه بر این، شورای عالی حقوق بشر پیشنهاد می کند که قانونگذاران «مجازات کیفری اعمال شده برای زنان و دخترانی که سقط جنین می کنند و ارائه دهندگان خدمات پزشکی که به آنها در انجام این کار کمک می کنند، لغو کنند.»

یکی دیگر از زمینه های بهبود یافته توسط HRC، تقویت ارائه خدمات سلامت جنسی و باروری، از جمله مراقبت های بهداشتی پس از سقط جنین در هر شرایطی به صورت محرمانه، به ویژه برای زنان روستایی، زنانی که در فقر زندگی می کنند، زنان دارای معلولیت و زنان اقلیت های قومی یا مذهبی.»

این اولین بار نیست که نگرانی‌ها و توصیه‌هایی با این ماهیت توسط کمیته حقوق بشر در بررسی فیلیپین بیان می‌شود. در سال 2012، شورای حقوق بشر همچنین خواستار اصلاح قوانین سقط جنین در کشور و دسترسی به اطلاعات و خدمات بهداشت باروری برای همه زنان و نوجوانان شد. از آن زمان تاکنون، دولت هیچ گام مهمی برای پیشبرد دسترسی به سقط جنین و تحقق کامل حق سلامت جنسی و باروری برنداشته است. ما دیده ایم که چگونه مردم از گروه‌ها و جوامع آسیب‌پذیر به طور نامتناسبی از آسیب‌های ناشی از این موانع مستمر برای SRH رنج می‌برند و کمیته حقوق بشر بر این موضوع تاکید کرد. پیشرفت عقب افتاده و آنها عقب مانده اند. دولت باید به چالش های خاص شرایط آنها رسیدگی کند.» یعقوب می گوید.

کشورهای عضو سازمان ملل که کنوانسیون حقوق کودک و میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی را تصویب کرده اند به ترتیب توسط CRC و HRC مورد بررسی قرار می گیرند. آخرین باری که فیلیپین توسط CRC بررسی شد در سال 2009 و توسط HRC در سال 2012 بود.

PINSAN به طور کامل از یافته ها و توصیه های CRC و HRC پشتیبانی می کند. جرم زدایی از سقط جنین یک موضوع حقوق بهداشت باروری است و حمایت از این حقوق تأثیر زیادی بر زندگی زنان و کودکان خواهد داشت.

تعهد پینسان به تقویت روابط با متحدان برای مبارزه برای قوانین مترقی هرگز تزلزل نخواهد کرد، و مشاهدات پایانی CRC و HRC امسال در حمایت از جرم زدایی سقط جنین در واقع یک گام مثبت است. این کمپین را برای طیف کامل سلامت و حقوق جنسی و باروری تقویت می کند. ما از فعالان حقوق کودک، دولت و سایر متحدان می خواهیم که به این کمپین فوری برای جرم زدایی از سقط جنین بپیوندند.»

د. بارداری نوجوان

بارداری نوجوانی یکی از مسائل مبرمی است که امروزه جوانان فیلیپینی با آن مواجه هستند. فیلیپین یکی از بالاترین نرخ های بارداری نوجوانان را در میان کشورهای آسه آن دارد کشورهای عضو علیرغم کاهش کل تولد زنده مادران نوجوان (10 تا 19 ساله) در سال 2016 (203085) به 183000 در سال 2019.

مقاله شورای ملی تغذیه فیلیپین از جمله اثرات منفی آن به این شرح است: فرزندآوری زودهنگام ممکن است منجر به پیامدهای بد سلامتی شود و ممکن است تهدیدی برای رشد اقتصادی کشور باشد. نوجوانان باردار کمتر به تحصیلات عالی می پردازند و توانایی کمتری برای کسب درآمد بیشتر در طول زندگی دارند که باعث زیان اقتصادی برای کشور می شود. طبق بررسی ملی جمعیت‌شناسی و سلامت (NDHS 2017) سازمان آمار فیلیپین (PSA)، درصد زنان جوانی که بچه‌دار شدن را شروع کرده‌اند در مناطق شهری کمتر از مناطق روستایی است (7 درصد در مقابل 10 درصد). زنان جوان با تحصیلات ابتدایی و آنهایی که از فقیرترین خانوارها هستند، نسبت به زنان جوان با سطوح تحصیلات عالی و آنهایی که از ثروتمندترین خانواده ها هستند، بیشتر احتمال دارد بچه دار شوند.

تأثیر دیگر این است که بارداری در سال‌های نوجوانی با خطر بیشتر مشکلات سلامتی مانند پره‌اکلامپسی، کم‌خونی، ابتلا به بیماری‌های مقاربتی (بیماری‌های مقاربتی)، زایمان زودرس، خونریزی پس از زایمان و پیامدهای بد سلامت روان همراه است.

به گفته کارشناسان سازمان جهانی بهداشت (WHO) و سازمان ملل متحد (سازمان ملل) بارداری نوجوانان تهدیدی جدی برای رشد اقتصادی فیلیپین به ویژه برای نیروی کار این کشور است.

لیلا جودان، نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در این مراسم گفت: از هر 10 تولد در این کشور آسیای جنوب شرقی، یکی از مادران زیر 19 سال است.

یک کمپین علیه بارداری نوجوانان در شهر تاکلوبان در مرکز فیلیپین در روز دوشنبه.

مقاله ژاپن تایمز زیر به طور مختصر نحوه اصلاح و حل این مشکل را قانونگذاران فیلیپین ارائه می دهد.

لایحه جدیدی که می تواند در نبرد با بارداری نوجوانان در فیلیپین تغییر کند، در کنگره در حال بررسی است و فعالان امیدوارند که بتواند کمپین گسترده تری را برای مقابله با این "اضطرار اجتماعی ملی" ایجاد کند.

لایحه پیشگیری از بارداری نوجوانان، که در ماه سپتامبر توسط مجلس به تصویب رسید و اکنون به سنا منتقل شده است، با هدف گسترش دسترسی به خدمات بهداشت جنسی و باروری، مانند پیشگیری از بارداری، در یک کشور عمدتاً کاتولیک که در آن حاملگی های زودهنگام، حتی در میان دختران جوانان 10 ساله بسیار زیاد هستند و سن رضایت فقط از 12 سال گذشته به 16 افزایش یافته است.

اگر این لایحه در نهایت به قانون تصویب شود، به تناقض موجود در این واقعیت پایان خواهد داد که سن قانونی رضایت برای روابط جنسی 16 سال است، اما رضایت کتبی والدین برای دسترسی کودکان زیر 18 سال به وسایل پیشگیری از بارداری لازم است.

کارشناسان بهداشت می گویند: «این ناهماهنگی، فقدان اطلاعات کافی در مورد سلامت جنسی و باروری، و اثر خاموش کننده انگ اجتماعی، باعث افزایش نرخ بالای بارداری در نوجوانان شده است.

لیلا جودان، نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA) فیلیپین گفت: «وقتی دختران از قبل فعالیت جنسی دارند، خودداری کافی نیست. آنها باید به وسایل پیشگیری از بارداری دسترسی داشته باشند، که مانع قانونی دیگری در کشور است. این لایحه پیشگیری از بارداری نوجوانان که اکنون در حال بحث است، به نوجوانان حداقل در سن 15 سالگی و بالاتر، دسترسی به پیشگیری از بارداری را می دهد.

این لایحه "ظرفیت های در حال تکامل کودکان" را برای تصمیم گیری آگاهانه خود در مورد سلامت و تمایلات جنسی به رسمیت می شناسد.

این درخواست از کودکان 15 ساله و کمتر، که از نظر جنسی فعال یا باردار هستند یا بچه دار شدن را آغاز کرده اند، می خواهد که بدون رضایت والدین به خدمات بهداشت باروری دسترسی کامل داشته باشند. همه پسران و دختران از سن 15 تا 18 سال نیز باید به همین ترتیب اجازه داشته باشند.

تخمین زده می شود که فیلیپین سالانه 33 میلیارد دلار به دلیل بارداری نوجوانان از دست می دهد که دولت فیلیپین آن را یک اولویت ملی می داند.

در واقع، اثرات نامطلوب بارداری نوجوانان به شدت بر جامعه تأثیر می گذارد. با این حال، پرداختن به این موضوع از زاویه صرفاً اقتصادی، نه تنها در بلندمدت کافی نیست، بلکه در مقیاس بزرگ‌تر نیز مضر است. این امر به ویژه زمانی صادق است که نحوه رسیدگی و حل آن در نظر گرفته شود.

با توجه به حفظ خانواده سنتی هسته ای، این لایحه به تنهایی کمکی نخواهد کرد. در واقع این امر ممکن است در نهایت به دلیل قانون اساسی که سن قانونی ازدواج 18 سال است، تأثیر منفی بر حفظ خانواده هسته ای بگذارد.

2. دیدگاه ها، جنبش ها، نهادها، و مدافعان خانواده متعارف (خانواده طبیعی و اصیل) و مخالفان آنها.

الف. سازمان های طرفدار خانواده:

جنبش طرفدار خانواده به ابتکارات و تلاش هایی اطلاق می شود که نظام سنتی خانواده را توانمند، محافظت و محافظت می کند. بخشی از اینها گروه هایی هستند که برای دستیابی به امنیت خانواده هسته ای طبیعی اختصاص داده شده اند. در میان گروه های برجسته در فیلیپین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. جنبش خانواده مسیحی فیلیپین

جنبش خانواده مسیحی (CFM) یک جنبش بین‌المللی خانواده‌هایی است که برای شهادت مسیح، بشارت دادن و بشارت دادن به خانواده‌ها و جوامع از طریق برنامه‌های خانواده و زندگی فراخوانده شده‌اند. CFM Philippines که در سال 1956 تأسیس شد، اولین و قدیمی ترین سازمان زندگی خانوادگی در فیلیپین است. این تحت هدایت کنفرانس اسقف کاتولیک فیلیپین (CBCP) از طریق کمیسیون اسقف در زندگی خانوادگی (ECFL) و کمیسیون اسقف در لائیت ها (ECL) است.

این عضو کنفدراسیون بین المللی جنبش های خانواده مسیحی (ICCFM) است.

CFM مبتنی بر محله است و به طور کامل، نه تنها در برنامه های خانواده و زندگی، بلکه در سایر فعالیت های محله / معاونت / حوزه / منطقه مشارکت می کند.

2. Pro-Life Philippines Foundation, Inc.

PRO-LIFE PHILIPPINES FOUNDATION, INC یک سازمان غیرانتفاعی متشکل از شهروندانی است که نگران مسائل مربوط به ارزش ذاتی و منزلت زندگی انسان هستند.

اکنون یک سازمان سراسری است که به عنوان یک نهاد آموزشی و حمایتی ملی عمل می کند که گروه های حامی زندگی را هماهنگ می کند، دستورالعمل ها و مستندات مربوط به مسائل زندگی را ارائه می دهد و در عین حال به دنبال افزایش آگاهی فیلیپینی ها در مورد احترام و احترام است.

مسئولیت زندگی انسان همچنین به عنوان یک گروه لابی سیاسی و قانونگذاری که اصول و سیاست های منطبق با اهداف طرفدار زندگی و خانواده را پیش می برد، ایستاده است.

آنها Pro-Life Philippines را به عنوان سازمان اصلی در فیلیپین در نظر می گیرند که به ترویج احترام و مراقبت از زندگی انسان از زمان لقاح تا مرگ طبیعی اختصاص دارد. با ترویج فرهنگ زندگی و عشق مطابق با آموزه های کلیسای کاتولیک.

آنها به دنبال کمک به ساختن کشوری هستند که به آنها احترام بگذارد. با همکاری نزدیک با کلیسای کاتولیک از زندگی انسان از جمله محیط زیست دفاع می کند و از آن مراقبت می کند.از جمله اهداف آنها عبارتند از: حمایت از قوانین، سیاست ها و برنامه هایی که حقوق زندگی هر انسانی را حمایت و ارتقاء می بخشد. برای آموزش فیلیپینی ها در مورد ارزش ها و اخلاقیات زندگی؛ فعالیت به عنوان یک مرکز منبع که اطلاعات مربوط به مسائل زندگی را ارائه و منتشر می کند. طراحی و اجرای برنامه های آموزشی و تربیت مربیان در زمینه ارزش ها و مسائل زندگی برای آموزش بخش های مختلف جامعه. و کمک به برآوردن نیازهای روحی، عاطفی، روانی و جسمی مراجعین دارای مشکلات بارداری و خانواده

3. اتحاد برای بنیاد خانواده Philippines, Inc.

ALFI یک سازمان چند بخشی است که متعهد به حفظ و احیای ارزش‌های خانواده فیلیپینی در مواجهه با همه تهدیدات در قالب قوانین پیشنهادی/جاری، برنامه‌های دولتی و پروژه‌های عمومی است. هدف آن این است که فیلیپینی‌ها را با عواقب منفی و مخرب قوانین، برنامه‌ها و پروژه‌های مضر مربوط به زندگی انسان، ازدواج، خانواده و آموزش، از طریق تلاش مستمر و هوشیارانه بیدار کند.

ALFI یک محرک اصلی شناخته شده بسیار مؤثر در شکل دادن به ملتی متشکل از شهروندان و یک قوه مجریه، قوه مقننه و قضائیه است که متعهد به حمایت، حفاظت و ارتقای منزلت زندگی، قداست ازدواج و همبستگی خانواده است. قانون طبیعی هدف اصلی آن تحت تأثیر قرار دادن محرکان اصلی، رهبران فکری، تصمیم گیرندگان، تأثیرگذاران و عموم مردم با ارائه اطلاعات علمی و حقوقی دقیق و کامل، مبتنی بر قانون اساسی فیلیپین و قانون طبیعی، از طریق ارتباط و آموزش است. دستور دهید که پشت هدف مشترک حفاظت و دفاع از زندگی و خانواده گرد هم آیند.

ب. سازمان های دگرباشان جنسی:

در سال‌های اخیر، فیلیپین شاهد افزایش قابل توجهی در دیده شدن و فعال بودن جامعه لزبین‌ها، همجنس‌گرایان، دوجنس‌گرایان و ترنس‌جندرها (LGBT) بوده است. برخی از اشکال مقاومت قانونی و فرهنگی هنوز باقی مانده است، اما در هر مرحله پیشرفت وجود دارد.

در میان جامعه‌ای که ریشه در ارزش‌های محافظه‌کار دارد، شبکه‌ای از سازمان‌های دگرباش جنسی با ابتکاراتی که برابری، مبارزه با تبعیض و بلند کردن صدای اقلیت‌های جنسی را ترویج می‌کنند، پدید آمده است. این سازمان ها به نیروی محرکه ای در پرورش جامعه ای فراگیرتر برای همه افراد حاضر در رنگین کمان تبدیل شده اند.

این ده گروه از ارائه خدمات پشتیبانی گرفته تا لابی برای تغییر سیاست، تغییرات ملموسی را برای جامعه دگرباشان جنسی پلاس در فیلیپین ایجاد می کنند.

1. مترو مانیل پراید

مترو مانیل پراید (MMPride) یک سازمان 100% داوطلبانه است که به آموزش، تجهیز و توانمندسازی جوامع برای کار در جهت آینده‌ای که حقوق افراد LGBTQIA+ را برای داشتن یک زندگی آبرومندانه بدون تبعیض و تعصب به رسمیت می‌شناسد و احترام می‌گذارد، اختصاص داده است.

MMPRide از سال 2016 پشت سر راهپیمایی‌های غرور سالانه مترو مانیل است - و از آن زمان برای شامل برنامه‌های دیگر متمرکز بر کار فرهنگی، آموزش حقوق بشر و حمایت از سیاست‌ها هزینه شده است. همچنین به طور رسمی توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار فیلیپین به عنوان Metro Manila LGBT+ Pride, Inc.

2. بهاغری

بهاغری اتحاد ملی حامیان، سازمان‌ها و تشکل‌های دگرباش جنسی در فیلیپین از سال 2013 است. در میان تلاش‌های قابل توجه خود، بهاغری تاکید زیادی بر آزمایش HIV و نمایندگی رسانه‌ای در مورد مسائل مربوط به SOGIE دارد.

فراتر از قلمرو دگرباشان جنسی، بهاغری به عنوان یک سازمان ضد دگرسالارانه، ضد فئودالی، ضد استعماری و ضد امپریالیستی نیز ایستاده است. در این سنت های مبارزاتی است که بهاغری خود را به عنوان یک سازمان ریشه می دهد و به موازات سایر بخش های تحت ستم، برای تغییر در جامعه فیلیپین مبارزه می کند.

در 11 اکتبر 2015، یک سال پس از کشته شدن جنیفر لاود، یک زن فیلیپینی تراجنسیتی، توسط سرجوخه جوزف اسکات پمبرتون فیلیپینی، بهاغری تظاهراتی متشکل از جوانان، دانشجویان و کارگران LGBT+ علیه امپریالیسم ایالات متحده برپا کرد. این بهاغری رسماً به عنوان یک سازمان ملی دموکراتیک تأسیس شد. همانطور که پمبرتون یکی از صدها سرباز آمریکایی مستقر در این کشور شناخته شده بود

فیلیپین برای رزمایش بالیکاتان همانطور که در توافقنامه نیروهای بازدیدکننده تصریح شده است، بهاغری به توافقات نظامی نادرست بین ایالات متحده و فیلیپین که منجر به مرگ جنیفر لاود شد و آزار و اذیت چندین زن فیلیپینی دیگر در دستان سربازان آمریکایی، از جمله ارتش آمریکا، اعتراض کرد. موافقتنامه همکاری دفاعی و معاهده دفاعی متقابل. بهاغری بسیج شهریور را رهبری کرد و عفو مطلق رئیس جمهور رودریگو دوترته برای پمبرتون در 7 سپتامبر 2020 را محکوم کرد.

3. کلیسای جامعه متروپولیتن میز باز

وزارتخانه در کلیسای جامعه متروپولیتن میز باز (میز باز MCC) ثابت می کند که هم زمان مذهبی بودن و هم بخشی از جامعه دگرباشان جنسی بیش از حد ممکن است.

میز باز MCC یک کلیسای مسیحی جهانگردی است که از سال 1968 به خانواده ها و جوامع LGBT+ دسترسی دارد. کلیسا معتقد است که عشق بزرگترین ارزش اخلاقی و مقاومت در برابر طرد است، به همین دلیل است که آنها همچنان به موعظه می کنند که همه در خانواده خوش آمدید. خداوند. میز باز MCC همچنین اولین کسی است که ازدواج همجنس را در کلیسایی در کشور انجام می دهد.

4. عاشق خودت باش

از سال 2011، LoveYourself به یکی از سازمان های پیشرو در آگاهی، آزمایش و درمان HIV در فیلیپین تبدیل شده است. آنها یک سازمان غیرانتفاعی هستند که عمدتاً توسط داوطلبان تأمین می شود.

اگرچه آنها مستقیماً با جنبش مرتبط نیستند، LoveYourself از طریق تأسیس اولین تراجنسیتی حامی جدی جامعه ترنس بوده است. کلینیک سلامت در کشور این کلینیک که توسط LoveYourself Victoria نام دارد، به مردان و زنان ترنس در مشاوره انتقال و درمان جایگزینی هورمون کمک می کند.

5. UP بابیلان

UP Babaylan که در سال 1992 تأسیس شد، قدیمی‌ترین سازمان دانشجویی دگرباشان جنسی در فیلیپین است. اکنون 30 سال خانواده، حمایت و مقاومت را جشن می گیرد. در سال 1996، UP Babaylan در اولین راهپیمایی غرور در مترو مانیل شرکت کرد و طولانی ترین پرچم رنگین کمان را در آن زمان ارائه کرد.

آنچه در دیلمان آغاز شد، در نهایت به سایر دانشگاه ها نیز منشعب شد. UP Babaylan اکنون دارای فصل هایی در Baguio و Clark است. از جمله برنامه هایی که UP بابیلان دارد، لایحه برابری SOGIE، سیاست UP SOGIESC، پیشگیری از HIV/AIDS، و نامه افتخار هر ماه ژوئن است.

6. گالنگ

برای لزبین‌های لزبین‌ها، Galang یک سازمان حقوق بشر فمینیستی است که از سال 2008 با لزبین‌ها، زنان دوجنس‌گرا و مردان ترنس در جوامع فقیر شهری کار می‌کند. این نام از کلمه فیلیپینی برای احترام گرفته شده است، که هسته اصلی مبارزه گالان برای برابری و عدالت است. .

GALANG به این افتخار می کند که یک سازمان حقوق بشر فمینیستی با ابتکار لزبین ها و تحت مدیریت لزبین ها است که با لزبین ها، زنان دوجنسه و مردان ترنس (LBT) در جوامع فقیر شهری کار می کند. در حالی که سازمان در حال حاضر دارای کارکنان و داوطلبان زن و مرد - هم همجنسگرا و هم همجنس گرا - است، ما همچنان از ارزش های فمینیستی احترام، عدالت اقتصادی، برابری، تنوع، انصاف، و فرآیندهای توانمندسازی در تمام سطوح کار خود حمایت می کنیم و به دنبال آن هستیم.

7. لاکان بینی طرفداران پیلیپیناس

LakanBini Advocates Pilipinas شبکه ای از سازمان های تراجنسیتی در کشور است که بر سلامت، رفاه روانی اجتماعی و حقوق بشر متمرکز است. این سازمان از نمایندگی برابر، افزایش ظرفیت اعضا در حمایت از تراجنسیتی ها و به اشتراک گذاری منابع داخلی و خارجی حمایت می کند.

مهمتر از همه، Lakanbini خواستار دسترسی مبتنی بر حقوق، فراجنسیتی فراگیر و حساس به تراجنسیتی به خدمات اساسی است.

8. لیست پارتی Ladlad

Ladlad از نظر فنی بیشتر یک حزب است تا یک سازمان، اما همچنان جایگاه خود را در این لیست به دست آورده است.

تلاش لاداد برای حضور در برگه‌های رأی از سال 2006 ادامه دارد، اما این امر مانع از آن نشده است که از حقوق اقلیت‌های جنسی دفاع کنند. در زبان تاگالوگ، ماگلاد به معنای «باز کردن شنلی است که بدن فرد را به عنوان سپر می‌پوشاند». این به معنای بیرون آمدن از گنجه، دفاع از حقوق انسانی خود با حقوق فیلیپینی بعدی است. Ladlad مشتاق است که جای خود را در خورشید، با وقار دست نخورده، بگیرد.

ماموریت حفاظت و ارتقای جایگاه جامعه دگرباش جنسی+ در جامعه از طریق بهداشت، حقوق بشر، و حمایت اجتماعی و اقتصادی است.

9. حقوق رنگین کمان

حقوق رنگین کمان یک سازمان غیردولتی، غیرانتفاعی و غیر حزبی است که بر سواد قانونی و توانمندسازی با توجه به قوانین و سیاست های SOGIE تمرکز دارد.

این سازمان در حال انجام پروژه های مختلفی از جمله برنامه حقوقی اجتماعی، آموزش تنوع در محیط کار با همکاری محلی و چند ملیتی است. شرکت ها، دسترسی به آموزش های دادگستری با مشارکت واحدهای دولتی محلی و انجام تحقیق و انتشار.

10. کمپین پرافتخار فیلیپین

Proud Campaign Philippines یک سازمان خیریه ثبت شده در نیوزیلند است که منشا آن فیلیپین است.

اگرچه کمپین مغرور به صورت محلی مستقر نیست، به طور فعال جنبش LGBT+ را در کشور ما به جلو سوق داده است. آنها خود را «گروهی معاصر از فیلیپینی‌های دگرباش و ترنسجندر و متحدانی می‌خوانند که هدفشان ایجاد تغییر در جهان از طریق خیریه است».

علاوه بر افزایش آگاهی در مورد SOGIE، کمپین Proud همچنین غذا، لباس، لوازم بهداشتی و سایر ملزومات را برای فیلیپینی‌های نیازمند فراهم می‌کند.

11. پینا دگرباشان جنسی

LGBT Pilipinas که در ژوئن 2016 تأسیس شد، تنها اتحاد ملی سازمان‌ها، شبکه‌ها و گروه‌های هم‌پیمان LGBTQIA+ در سراسر کشور ثبت‌شده در SEC است و دوشادوش دولت برای رفع موانعی که مردم را در مورد تمایلات جنسی بازمی‌دارد کار می‌کند. و هویت جنسیتی این سازمان در 76 استان از 81 استان کشور پیروان مردمی دارد و دارای بیش از 120000 عضو در لوزون، ویسایاس و میندانائو است که همچنان در حال رشد است.

12. شبکه جهانی کاتولیک های رنگین کمان (GNRC)

شبکه جهانی کاتولیک‌های رنگین کمان (GNRC) سازمان‌ها و افرادی را گرد هم می‌آورد که برای مراقبت شبانی و عدالت برای افراد لزبین، همجنس‌گرا، دوجنس‌گرا، ترنس، پرسش‌گر و اینترسکس (LGBTQI) و خانواده‌هایشان کار می‌کنند. این شبکه برای شمول، کرامت و برابری این جامعه در کلیسای کاتولیک رومی و جامعه کار می کند. GNRC در اکتبر 2015 در کنفرانس رم، "راه های عشق" با 80 شرکت کننده از 30 کشور تاسیس شد. تا به امروز، GNRC نماینده 25 گروه از کاتولیک های LGBTQI، خانواده ها و دوستان آنها از تمام قاره ها است.

ج. طرفداری از انتخاب:

1. شبکه حمایت از سقط جنین ایمن فیلیپین (PINSAN)

سازمانی متعهد به کار در جهت تحقق کامل حقوق بشر زنان و دختران - از جمله سلامت جنسی و باروری و حقوق آنها.

اگر زنان و دختران نتوانند بدن، تمایلات جنسی، و باروری خود از جمله حق دسترسی به خدمات و اطلاعات سقط جنین امن را کنترل کنند، نمی توانند از سایر حقوق مدنی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی یا فرهنگی استفاده کنند.ما به ممنوعیت مطلق جنایی سقط جنین در فیلیپین اعتراض داریم و می دانیم که این موضوع حقوق اساسی بشری زنان از جمله حقوق زندگی، سلامت، عدم تبعیض، حریم خصوصی و آزادی از رفتارهای ظالمانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز را نقض می کند.

ما نگران این هستیم که قانون محدودکننده این کشور مانع از سقط جنین نشده و فقط آن را بسیار ناامن کرده است که مستقیماً منجر به مرگ قابل پیشگیری هزاران زن در سال می شود.ما از اعمال توهین آمیز و تبعیض اعمال شده علیه زنانی که به دنبال مراقبت های پس از سقط جنین هستند آگاه و محکوم می کنیم. ما معتقدیم که هر زن حق دارد از مراقبت های انسانی، دلسوزانه، بدون قضاوت و کیفی پس از سقط جنین برخوردار شود.

ما معتقدیم که می توان از این سوء استفاده ها، عوارض و مرگ و میر جلوگیری کرد. دولت فیلیپین باید برای اطمینان از اینکه سیاست ها، خدمات و برنامه های بهداشت باروری به صراحت دسترسی به خدمات و اطلاعات سقط جنین ایمن را شامل می شود، اقدام کند.

2. ایجاد روانشناسی دگرباشان جنسی در فیلیپین

"انجمن روانشناسی فیلیپین در حال برداشتن گام های مهمی برای افزایش ظرفیت خود برای حمایت از حقوق دگرباشان جنسی، آموزش و سلامت روان در آن کشور است. «اول‌ها» نقطه عطف برجسته‌شده در بروشور جدید (PDF، 1 مگابایت) برای گروه علاقه‌مند ویژه LGBT انجمن شامل موارد زیر است:

اولین سیاست عدم تبعیض تأیید دگرباشان جنسی توسط یک سازمان حرفه ای بهداشت روان در آسیا: بیانیه انجمن روانشناسی فیلیپین در مورد عدم تبعیض بر اساس جهت گیری جنسی، هویت جنسی و بیان. برای بیانیه سیاست به زبان انگلیسی به پایین بروید.اولین مجله با داوری ویژه. اولین جمع رسمی شناخته شده روانشناسان دگرباشان جنسی در جنوب شرقی آسیا."

3. دیدگاه فیلیپینی ها در مورد خانواده متعارف و خانواده غیر متعارف

الف. خانواده متعارف

خانواده فیلیپینی مطالعه جالبی ارائه می دهد زیرا خانواده گرایی در حوزه اجتماعی آن تعبیه شده است و کیفیت رابطه آن را به خارج از خانواده ترجمه می کند. خانواده محور بودن، کودک محور بودن، داشتن روابط نزدیک و تعداد زیاد خانواده (مدینه، میرالائو، ) برخی از عناصر اساسی خانواده ها در فیلیپین هستند.

خانواده به عنوان پایه و اساس زندگی اجتماعی برای اکثر فیلیپینی ها در نظر گرفته می شود. خانواده هسته ای واحد اصلی خانواده است. با این حال، اوراق قرضه اغلب در میان اعضای خانواده گسترده بسته می شود. در واقع، ممکن است افراد تشویق شوند تا با عمه ها و عموهای خود رابطه ای داشته باشند که به اندازه رابطه با والدینشان قوی باشد. روابط نزدیک فامیلی اغلب فراتر از پیوندهای ژنتیکی یا خطوط خونی فرد است و شامل اقوام دور، همسایگان نزدیک یا دوستان می شود.

علیرغم مرکزیت خانواده به عنوان یک واحد اجتماعی در فرهنگ فیلیپین، این اشتباه است که فرض کنیم ساختارها، روابط و هنجارهای خانواده در سراسر مجمع الجزایر همگن هستند. آداب و رسوم، عضویت، نقش ها و انتظارات را در خانواده تعیین می کند. بنابراین، خانواده های معمولی وجود ندارد، بلکه الگوهای خانواده متنوعی وجود دارد. هانت و همکاران (1987) خانواده ها را بر اساس مکان (به عنوان مثال شهری / روستایی) ترسیم می کند.

دین (مثلاً مسلمان/مسیحی)، طبقه اجتماعی-اقتصادی، و الگوهای ازدواج (تک همسری/ چند همسری/ چندهمسری). در این نوع خانواده‌ها، انتظارات، مسئولیت‌ها و امتیازات اعضای پیر و جوان، اعم از زن و مرد، ممکن است از برخی جهات متفاوت باشد و از جهات دیگر مشابه باشد.»

ب) خانواده غیر متعارف:

«اولین قانونگذار تراجنسیتی کشور از اظهارات رئیس جمهور دوترته قبل از حمایت از ازدواج همجنس گرایان استقبال کرد، اما ابراز عقیده کرد که مشارکت مدنی «گزینه ای امکان پذیرتر» در محیط فیلیپین است.با این حال، تا آنجا که به نماینده جرالدین رومن مربوط می شود، لایحه 6595 مجلس، که اتحادیه های مدنی را قانونی می کند و توسط پانتالئون آلوارز رئیس مجلس نمایندگان در مجلس نمایندگان ارائه شده است، گزینه بهتری است. او گفت که همه آنها از این امر حمایت کرده اند.

لایحه مشارکت مدنی قطعا شانس بیشتری برای تصویب دارد. آنچه که ما به آن علاقه مندیم، به رسمیت شناختن حقوقی و حقوق مدنی مرتبط با آن است، با در نظر گرفتن آنچه در این مقطع زمانی قابل قبول است و بدون توهین به حساسیت های مذهبی."کنگره یک بازی اعداد است و من صادقانه فکر می کنم که در این مرحله، همکاران من در کنگره هفدهم آمادگی ازدواج همجنس گرایان را ندارند. بسیاری از آنها معتقدند که ازدواج یک نهاد با مفاهیم مذهبی است و ما به آن احترام می گذاریم.»

رومن گفت لایحه آلوارز با هدف "به رسمیت شناختن قانونی روابط پایدار، خارج از ازدواج با حقوق و تعهدات مدنی و قانونی مربوطه" است.

آلوارز، رومن، معاونان سخنران Raneo Abu (Batangas) و Gwendolyn Garcia (Cebu) HB 6595 را برای قانونی کردن شراکت مدنی زوج‌های همجنس و تامین حقوق و تعهدات آنها ثبت کردند.ابو گفت: «زمان آن فرا رسیده است که دولت فیلیپین به زوج‌ها، اعم از مخالف یا همجنس، اسناد قانونی کافی برای به رسمیت شناختن شراکت‌شان، با احترام به کرامت و برابری آنها در برابر قانون، اعطا کند.»

گارسیا به نوبه خود بر اهمیت تصویب قانونی در کنگره که حقوق مالکیت و حضانت را به زوج های همجنس و دگرجنس گرا تعمیم می دهد، تاکید کرد.ما باید به این موضوع بپردازیم. این یک واقعیت در حال تغییر است. به یک ضرورت رو به رشد تبدیل شده است. این برای ارتقای حقوق مدنی و انسانی زوج‌های همجنس‌گرا و دگرجنس‌گرا است که می‌خواهند با هم زندگی کنند اما آماده ازدواج نیستند.»

4. دیدگاه ها، رویکردها، سیاست ها، قوانین، مقررات، طرح ها، ابتکارات عمده، و تجربیات در مورد خانواده متعارف و غیر متعارف

الف. صورتحسابهای حمایت از خانواده:

1. لایحه سنا شماره 992، کنگره سیزدهم

معرفی شده توسط سناتور Jinggoy Ejercito Estrada

عنوان طولانی: اقدامی برای تشکیل کمیسیون ملی خانواده و برای اهداف دیگر

عنوان کوتاه: کمیسیون ملی خانواده فیلیپین در سال 2004

2. لایحه سنا شماره 825 کنگره پانزدهم

معرفی شده توسط سناتور Jinggoy Ejercito Estrada

یادداشت توضیحی:

خانواده به عنوان واحد اساسی جامعه شناخته می شود. همه چیزهایی که در خانه آموخته و تجربه می شود در نحوه رفتار و رفتار فرد با دیگران تجلی می یابد. از این رو، ایجاد پایه های قوی خانواده ضروری است. ماده پانزدهم، بخش 1 قانون اساسی فیلیپین بیان می کند که "دولت خانواده فیلیپینی را به عنوان پایه و اساس ملت به رسمیت می شناسد. بر این اساس، باید همبستگی خود را تقویت کرده و به طور فعال توسعه کلی آن را ارتقا دهد." چندین نهاد دولتی و تعدادی از سازمان‌های خصوصی برنامه‌هایی را انجام می‌دهند که به خانواده‌های فیلیپینی در مشکلاتشان و همچنین در زمینه‌های دیگر مانند برنامه‌ریزی خانواده و برنامه‌های توسعه کمک می‌کنند. با این وجود، بیشتر آنها، اگر نگوییم همه، عمدتاً برای کمک به خانواده های آسیب دیده اجتماعی هدایت می شوند. این یک واقعیت غیرقابل انکار است که چنین خانواده هایی بیش از خانواده های مرفه نیاز به حمایت فوری دارند. اما یک رویکرد کل نگر برای جستجوی ما برای راه حل بلندمدت برای مشکلاتی که جامعه ما را رنج می دهد شامل این موارد می شود

خانواده ها از همه افراد و دارای موقعیت های مختلف اقتصادی و اجتماعی. این لایحه ایجاد کمیسیونی در مورد خانواده را پیشنهاد می کرد که به نیازها و خواسته های هر خانواده فیلیپینی پاسخ می دهد. کمیسیون مطالعات، بررسی و ارزیابی بیشتر مسائل و مشکلاتی را که در حال حاضر با این بخش مواجه است، انجام خواهد داد. چنین ابزاری در تحکیم همبستگی و روابط هماهنگ همه اعضای خانواده خواهد بود.

فیلیپینی ها مردمی خانواده محور هستند و تصویب این لایحه ویژگی های ذاتی آنها را بیشتر پرورش می دهد. بنا به دلایل ذکر شده، با جدیت به دنبال تصویب این لایحه است.»

ب- دیدگاه ها، سیاست ها و قوانین ضد خانواده:

1. دیدگاه ریاست جمهوری:

رئیس جمهور فردیناند آر. مارکوس جونیور به اعضای جامعه LGBTQIA+ اطمینان داد که دولت از آنها در برابر تبعیض بر اساس گرایش جنسی و هویت یا بیان جنسی محافظت خواهد کرد.LGBT Pilipinas با پیشنهاد ایجاد یک هیئت مشورتی یا کمیسیون در امور LGBTQIA+ زیر نظر دفتر رئیس جمهور برای دیده شدن و نمایندگی بیشتر در بوروکراسی تلاش می کند. در حالی که تصویب یک قانون ملی ضد تبعیض هنوز در کنگره در حال بررسی است، دگرباشان جنسی پیلیپینا متعهد شدند که به واحدهای دولتی محلی کمک کنند تا قوانین خود را تصویب کنند. احکام مربوطه در مورد ضد تبعیض بر اساس گرایش جنسی، هویت جنسی یا بیان و ویژگی های جنسی (SOGIESC) مانند قوانینی که توسط دولت محلی شهر سبو، شهر باکلود و شهر داوائو تصویب شده است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل (UNHRC) سال گذشته توصیه ای به فیلیپین برای تصویب لایحه برابری جنسیتی و سایر اقدامات مشابه برای حمایت از جامعه LGBTQIA+ ارائه کرد. قانون اساسی فیلیپین در سال 1987 دولت را موظف می‌کند که برای کرامت هر انسان ارزش قائل شود و در نتیجه احترام کامل به حقوق بشر را تضمین کند و همچنین حمایت یکسانی از قوانین را برای همه افراد فراهم کند. *PND*

فرمان اجرایی:

PBBM EO ایجاد کمیته ویژه LGBTQIA+ را صادر می کند. تقویت تنوع، برنامه گنجاندن؛ تشکیل مجدد کمیته بین سازمانی در زمینه تنوع و شمول

23 دسامبر 2023

«رئیس جمهور فردیناند آر. مارکوس جونیور دستور اجرایی 51 را صادر کرده است که برنامه تنوع و گنجاندن (DIP) را تقویت می کند. تشکیل مجدد کمیته بین سازمانی در زمینه تنوع و شمول؛ و کمیته ویژه ای برای امور همجنس گرایان، دوجنس گرایان، تراجنسیتی ها، کوئیرها، اینترسکس ها و غیرجنسی ها (LGBTQIA+) ایجاد کنید.

یک EO پنج صفحه ای که در 22 دسامبر توسط لوکاس پی. برسامین، وزیر اجرایی امضا شد، بیان کرد که رئیس جمهور مارکوس نیاز به تقویت DIP و بازسازی بین المللی آن را می بیند.

کمیته بین سازمانی "برای اطمینان از پایبندی کشور به تعهدات خود تحت میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی."

رئیس جمهور همچنین اظهار داشت که ایجاد کمیته ویژه برای LGBTQIA+ با هدف تقویت مکانیسم های موجود برای رسیدگی به تبعیض مستمر علیه جامعه و ایجاد راهی برای مشارکت در تدوین سیاست های دولت است.

رئیس جمهور مارکوس گفت: «کمیته بین سازمانی در زمینه تنوع و شمول، بدین وسیله به عنوان کمیته تنوع و گنجاندن مجدداً تشکیل می شود.

دبیران دپارتمان کارگران مهاجر (DMW) و وزارت کار و اشتغال (DOLE) ریاست مشترک کمیته را بر عهده خواهند داشت و وزیر امور داخله و دولت محلی (DILG) به عنوان معاون رئیس این کمیته خدمت خواهد کرد.

دبیر وزارت آموزش و پرورش (DepEd) به عنوان عضو همراه با دبیران وزارت دادگستری (DOJ) و وزارت بهداشت (DOH) و روسای کمیسیون آموزش عالی (CHED) و کمیته ویژه در مورد امور LGBTQIA+.

رئیس‌جمهور مارکوس گفت کمیته به انجام وظایف خود در چارچوب وظایف موجود خود ادامه می‌دهد و ممکن است کمیته‌های فرعی و/یا گروه‌های کاری را برای کمک به اجرای وظایف خود، با رعایت قوانین، قوانین و مقررات موجود، تشکیل، تشکیل و تشکیل دهد.

از سوی دیگر، کمیته ویژه امور LGBTQIA+ زیر نظر کمیته بین سازمانی با رتبه معاون وزیر با سه عضو تشکیل شده است.

رتبه دستیار وزیر، که همگی توسط رئیس جمهور از میان اعضای جامعه معتبر LGBTQIA+ منصوب می شوند.

2. قبوض ضد خانواده:

الف. لایحه شماره 689 سنا (2019)

معرفی شده توسط سناتور فرانسیس n. پانگیلینان

عملی که تبعیض بر اساس گرایش جنسی و هویت یا بیان جنسیتی (سوجی) را منع می کند و در نتیجه مجازات هایی را در نظر می گیرد.

نکته اکتشافی:

طبق نظرسنجی «شکاف جهانی در مورد همجنس‌گرایی» توسط مرکز تحقیقاتی پیو، 73 درصد فیلیپینی‌های بزرگسال موافق هستند که همجنس‌گرایی باید توسط جامعه. فیلیپین پس از استرالیا دومین کشور دوستدار همجنسگرایان در کل آسیا و اقیانوسیه است. اخیراً، حدود 70000 نفر به راهپیمایی غرور مترو مانیل پیوستند - بزرگترین و قدیمی ترین تظاهرات پراید در جنوب شرقی آسیا.علیرغم این اعداد بسیار زیاد، فیلیپین فقط تحمل بیشتری دارد پذیرش جامعه دگرباشان جنسی بر اساس یک مطالعه سازمان ملل متحد (UN)، 30 درصد از LGBT در کشور گزارش کردند که به دلیل گرایش جنسی و هویت یا بیان جنسیتی خود در حین کار توسط دیگران مورد آزار، آزار و اذیت یا تبعیض قرار گرفته اند.

 همین مطالعه همچنین گفت که 21 درصد از پاسخ دهندگان فیلیپینی معتقد بودند که چنین هستند به دلیل SOGIE خود از کار خودداری کردند. این کشور در رتبه 95 در SPARTACUS Gay قرار گرفت شاخص سفر 2019، که کشورها را بر اساس معیارهایی مانند حقوق ترنس ها امتیاز می دهد.

برابری ازدواج و وجود قوانین ضد تبعیض. کشورهایی مانند کانادا، پرتغال و سوئد، از جمله، قبلا قوانین ضد تبعیض خود را وضع کرده اند. پنج کشور در جهان - بولیوی، اکوادور، فیجی، مالت و بریتانیا - قوانین اساسی دارند که به صراحت برابری را بر اساس گرایش جنسی و هویت جنسی تضمین می کند.

«در فیلیپین، برخی از دولت‌های محلی قبلاً احکامی برای محافظت از رفاه جامعه دگرباشان جنسی دارند. علاوه بر این، وزارت آموزش و پرورش صادر کرد

سیاست آموزش پایه پاسخگوی جنسیتی که در درجه اول "متعهد به ادغام اصول برابری جنسیتی، برابری جنسیتی، حساسیت جنسیتی، عدم تبعیض و حقوق بشر در ارائه و اداره آموزش پایه است."

زمان آن فرا رسیده است که فیلیپین به لیست بلندبالای کشورهای دارای ملیت ملحق شود قانون ضد تبعیض این قانون پیشنهادی با امید به پذیرش کامل جامعه دگرباشان جنسی و نه فقط مدارا، در نظر دارد تا در نهایت نفرت و تبعیض علیه آنها را از بین ببرد. این لایحه همچنین به دنبال ایجاد محیطی امن، برابر و معقول برای همه بدون توجه به گرایش جنسی و هویت جنسی یا بیان آنها است.

ب. لایحه SOGIE

لایحه برابری جهت گیری جنسی و بیان هویت جنسیتی که به عنوان لایحه ضد تبعیض (ADB) نیز شناخته می شود، مجموعه ای از لوایح مجلس نمایندگان و سنا است که در کنگره های هفدهم، هجدهم و نوزدهم فیلیپین ارائه شد و هدف آن قانون گذاری است. اقداماتی برای جلوگیری از اقدامات تبعیض آمیز مختلف اقتصادی و عمومی مربوط به اسکان مردم بر اساس گرایش جنسی، هویت جنسی یا بیان آنها. اولین لایحه ضد تبعیض بر اساس SOGIE برای اولین بار در کنگره چهاردهم فیلیپین ارائه شد و از آن زمان تا کنون به طور مداوم مجدداً ثبت شده است.

«در سال 2022، دولت فیلیپین تحت دولت جدید منتخب، قوانین اقدامات ضد تبعیض مختلف از جمله لایحه برابری SOGIE را رد کرد، و جرقه بزرگ‌ترین راهپیمایی غرور در جنوب شرقی آسیا را زد، جایی که بیش از 110000 نفر در ژوئن 2023 در شهر Quezon در حمایت از لایحه برابری SOGIE راهپیمایی های مختلف غرور آفرینی نیز در شهرهای مهم در سراسر مناطق کشور برگزار شد.

عفو بین‌الملل خواستار…

اکنون قانون برابری SOGIE را تصویب کنید! ما از اعضای سنا و مجلس نمایندگان فیلیپین می‌خواهیم تا به تأخیر انداختن برابری دست بردارند و قانون برابری SOGIE را تصویب کنند.

بسیاری از افراد LGBTQIA+ – فیلیپینی‌ها با جهت‌گیری جنسی، هویت جنسی و بیان متفاوت (SOGIE) – هر روز با تبعیض مبارزه می‌کنند. بی‌عدالتی‌های روزانه که از نگاه‌های جانبی، شوخی‌های بی‌مزه، و سوءجنسیت گرفته تا محرومیت از دسترسی به خدمات اجتماعی و مراقبت‌های بهداشتی کافی، دوری از مشاغل و فرصت‌های یادگیری، مورد آزار و اذیت و خشونت از سوی جوامع خود، و محرومیت از ابزارها و مکانیسم‌های مطالبه‌گری است. مسئولیت.

23 سال از اولین قانون به رسمیت شناختن و جرم انگاری تبعیض می گذرد. و با این حال در دهه‌های پس از آن، کنگره فیلیپین بارها و بارها در تصویب قانونی که حفاظت و حفاظت مناسب را برای افراد مبتلا به SOGIE مختلف فراهم می‌کند، شکست خورده است. در سال 2022، لایحه برابری SOGIE از طریق کمیته سنا در مورد زنان، کودکان، روابط خانوادگی و برابری جنسیتی تصویب شد، اما از آن زمان تاکنون تحت تاکتیک‌های پر پیچ و خم و تاخیر قرار گرفته است. وزارت دادگستری همچنین اخیراً توصیه هایی را برای تسریع تلاش ها در تصویب قانون از سوی بررسی دوره ای جهانی (UPR) سازمان ملل متحد رد کرده است.

لایحه برابری SOGIE تشخیص می دهد که نابرابری های ناشی از تعصب و تبعیض برای همه وجود دارد و به طور نامتناسبی بر افراد LGBTQIA+ تأثیر می گذارد. این قانون حقوق اساسی هر فرد را بدون توجه به گرایش جنسی و هویت و بیان جنسیت تأیید می کند. و هدف آن فراهم کردن فرصت های عادلانه و برابر برای همه در دسترسی به خدمات اولیه اجتماعی، اشتغال، آموزش، مراقبت های بهداشتی، حمایت بر اساس قانون و عدالت در عین شناخت و شکستن موانعی که برای آسیب پذیرترین گروه ها وجود دارد».

ما از اعضای سنا و مجلس نمایندگان فیلیپین می‌خواهیم که تعهد خود را برای "حفاظت و ارتقای حقوق همه مردم برای کرامت انسانی" انجام دهند و به سرعت در جهت تصویب SOGIE تلاش کنند.

ج- ازدواج همجنس گرایان: لایحه شماره 449 سنا.

برای سناتور رابینهود پادیلا، «زمان بالایی» است که فیلیپین با اکثریت کاتولیک شروع به اعطای حقوق یکسانی به زوج‌های همجنس‌گرا کند که زوج‌های مستقیم متاهل مدت‌هاست تحت قوانین این کشور از آن برخوردار بودند.

پادیلا در یادداشت توضیحی لایحه سنا گفت: «زمان آن فرا رسیده است که فیلیپین حقوق برابر و به رسمیت شناختن زوج‌های همجنس را بدون هیچ گونه تعصبی در رابطه با روابط جنسی فراهم کند و به رسمیت شناخته شود و به حمایت اجتماعی و امنیت اولیه دسترسی پیدا کند.» شماره 449.

د- مشارکت مدنی: لایحه مجلسی شماره 1015

اقدامات Padilla و Herrera-Dy از این جهت مشابه هستند که به دنبال نهادینه کردن اتحادیه های مدنی برای زوج های همجنس هستند، با هدف اعطای همان حقوقی که زوج های مستقیم متاهل برای مدت طولانی تحت قوانین کشور از آن برخوردار بوده اند.

هررا-دی در یادداشت توضیحی لایحه شماره 1015 مجلس نمایندگان گفت: «هدف آن تلاشی برجسته برای تأمین حقوق، مزایا و مسئولیت‌های مدنی برای زوج‌هایی است که قبلاً قادر به ازدواج نبوده‌اند، از طریق به رسمیت شناختن و حمایت دولت از آنها».

«این یک پیشنهاد کاملاً جدید نیست زیرا پانتالئون آلوارز (داوائو دل نورته) نماینده مجلس نمایندگان در سال 2017، زمانی که رئیس مجلس نمایندگان بود، طرح مشابهی را ارائه کرده بود، که باعث شد قانونگذاران در مجلس پایین‌تر از این لایحه حمایت کنند.

«هررا-دی همین اقدام را در کنگره هجدهم مطرح کرده بود. مصوبه قانونگذار فهرست حزبی هرگز در کمیته جمعیت و روابط خانواده تصویب نشد.

این اولین بار در کنگره هفدهم توسط آلوارز معرفی شد که به دلیل اینکه رئیس مجلس بود، توانست قانونگذاران را پشت سر خود جمع کند. با این حال، این برای تصویب این طرح کافی نبود زیرا در پانل زنان و برابری جنسیتی گیر کرده بود.

لایحه هایی که به دنبال اعطای برخی حقوق به زوج های متاهل مستقیم هستند، به ویژه در مورد دارایی، توسط سناتور ایمی مارکوس در کنگره هجدهم و نماینده ادسل لاگمن (آلبای) در کنگره شانزدهم ارائه شده است، اما اینها نیز هرگز از سطح کمیته عبور نکردند.

در کنگره چهاردهم، سناتور میریام دیفنسور-سانتیاگو لایحه‌ای را به‌منظور مستثنی کردن ازدواج‌های همجنس‌گرایان که در خارج از کشور به رسمیت شناخته شده بودند از ممنوعیت آن در قانون خانواده ارائه کرد، اما این نیز مانعی در سطح کمیته ایجاد نکرد.

ازدواج مدنی چه تفاوتی با ازدواج دارد؟

در حال حاضر ازدواج طبق تعریف قانون خانواده بین زن و مرد محدود شده است.

این بدان معناست که در حال حاضر، زوج های همجنس نمی توانند از همان چیزهایی که زوج های مستقیم متاهل انجام می دهند از جمله فرزندخواندگی، دریافت مزایای کار و امتیازات، دریافت معافیت های مالیاتی، رضایت از اقدامات پزشکی و دریافت حق ملاقات در بیمارستان ها و بازداشتگاه ها.

اگر لوایح اتحادیه مدنی کنگره تصویب شود و به قانون تبدیل شود، زوج‌های همجنس‌گرا که وارد یک اتحادیه مدنی می‌شوند، از مزایای مشابهی برخوردار خواهند شد که زوج‌های مستقیم ازدواج کرده‌اند.

تفاوت اصلی این دو، در واقع، نام آن است - که به نظر می رسد روش قانونگذاران برای طفره رفتن از انتقاد بخش مذهبی است که این پیشنهادها در تلاش برای نقض حرمت ازدواج است، که آنها معتقدند منحصراً بین زن و مرد است. .

دادخواست SC چه شد؟

انحصار ازدواج بین یک مرد و یک زن در قانون خانواده موضوع دادخواست وکیل عیسی فالسیس سوم در دادگاه عالی در سال 2015 بود که در نهایت در سال 2019 توسط قضات در مورد آن تصمیم گیری شد.

SC به اتفاق آرا این دادخواست را به دلایل رویه ای، یعنی "عدم مقام، نقض اصل سلسله مراتب دادگاه ها، و عدم طرح یک بحث واقعی و قابل عادلانه" رد کرد.

در حالی که SC این دادخواست را رد کرد، اما تأکید کرد که دادگاه «[درک] تمایل زوج‌های همجنس به دنبال قضاوت اخلاقی بر اساس تبعیض از هر یک از قوانین ما نیست، بلکه به‌عنوان یک شناخت متوازن از واقعی و معتبر آنها، و انتخاب های پاسخگو.»

اما خاطرنشان کرد که طومار موجود «روشن‌ترین پس‌زمینه واقعی واقعی برای قضاوت مستدلی که قانون اساسی ما نیاز دارد» را ارائه نمی‌کند.

در تصمیم گیری در مورد این پرونده، SC از طریق مارویک لئونن، معاون قاضی گفت که موضوع در مورد قانونی شدن ازدواج همجنس گرایان در کشور بهتر است به کنگره واگذار شود.

جزئیات مربوط به لوایح اتحادیه مدنی چیست؟

طبق پیشنهاد Herrera-Dy، مشارکت مدنی می تواند بین زوجی از همجنس یا جنس مخالف باشد، مشروط بر اینکه حداقل 18 سال سن داشته باشند، به دلیل سیاست عمومی منعی برای انعقاد یک مشارکت مدنی نداشته باشند و از هرگونه شراکت آزاد باشند. سند ازدواج یا مشارکت مدنی موجود.

او همچنین از افراد 18 تا 21 ساله می خواهد که از والدین یا قیم قانونی خود رضایت بگیرند.

در همین حال، پیشنهاد پادیلا فقط بر زوج‌های همجنس‌گرا متمرکز است که می‌خواهند وارد یک اتحادیه مدنی شوند. لایحه او همان الزاماتی را فراهم می کند که زوج ها باید تحت معیار هررا-دی داشته باشند.

هر دو لایحه مستلزم آن است که دو نفری که وارد یک اتحادیه مدنی یا مشارکت می شوند رضایت آزادانه خود را ارائه دهند، سندی را از اداره ثبت احوال یا دفتر کنسولی محلی دریافت کنند که به آنها اجازه انعقاد قرارداد را بدهد و شخصاً برای امضای قرارداد در نزد یک سردفتر اسناد رسمی حضور یابند. عمومی (در لایحه Herrera-Dy) یا یک افسر اداری (در لایحه Padilla) با حداقل دو شاهد.

هر دوی این اقدامات بیان می‌کنند که زوجین در اتحادیه‌های مدنی یا شراکت‌ها «همه مزایا و حمایت‌هایی را که به موجب قوانین موجود، احکام اداری، احکام دادگاه‌ها، یا آن‌هایی که به‌خاطر سیاست عمومی یا هر منبع دیگری از حقوق مدنی به دست می‌آیند، در ازدواج به همسران اعطا می‌شوند، دریافت می‌کنند. قانون.” اینها شامل جدایی قانونی، فرزندخواندگی، حضانت و حمایت از کودک، تقسیم و نگهداری اموال، حمایت از همسر، جانشینی غیر ارث، بیمه، مزایای بهداشتی و بازنشستگی، مزایای استاندارد کار، امتیازات مالیاتی، حقوق ملاقات در بیمارستان و بازداشت، و تصمیم گیری در مورد ترتیبات دفن است.

هر دو لایحه همچنین اعمال تبعیض آمیز استخدامی علیه زوج های مدنی یا شراکت را ممنوع می کند.

مجازات تبعیض بر اساس لایحه Herrera-Dy از 100000 تا 500000 پوند جریمه یا حبس از یک سال تا شش سال یا هر دو متغیر است، در حالی که لایحه Padilla جریمه شدیدتری از 500000 تا 1 میلیون پوند یا 10 حبس را اعمال می کند. سال ها.

اقدامات Padilla و Herrera-Dy همچنین گزینه ای را برای زوج ها فراهم می کند تا قبل از ورود به اتحادیه مدنی یا شراکت، قراردادی را که بر روابط ملکی آنها حاکم است، اجرا کنند.

با این حال، این دو لایحه در مورد رژیم پیش‌فرض دارایی در صورت عدم وجود قرارداد پیش از اتحادیه مدنی یا مشارکت یا زمانی که باطل می‌شود، متفاوت هستند. صورت‌حساب Padilla بیان می‌کند که پیش‌فرض مشارکت زناشویی منافع است، در حالی که صورت‌حساب Herrera Dy بیان می‌کند که این جدایی کامل دارایی است.

هر دو لایحه همچنین تعهدی را بر زوجین در اتحادیه های مدنی یا شراکت تحمیل می کند که «احترام، وفاداری، حمایت و کمک را به یکدیگر بدهکارند» و «مسلم به زندگی مشترک و مسئولیت مشترک در اداره خانواده خود هستند. اعمال اختیارات والدین، در صورت لزوم؛ مشارکت در هزینه ها؛ نگهداری از محل سکونت [آنها]؛ و سایر وظایفی که زوجین مشترکاً به عهده دارند.»

میگز زوبیری، رئیس مجلس سنا و مارتین رومالدز، رئیس مجلس نمایندگان، تاکنون در مورد این لوایح طرفدار باقی مانده‌اند و نشان نداده‌اند که آیا آنها را در اولویت‌های قانونی مجلس مربوطه خود لحاظ خواهند کرد یا خیر.

جوئل ویلانووا، رهبر اکثریت سنا، محافظه‌کاری که از جمله قانون‌گذارانی بود که از تصویب لایحه ضد تبعیض معروف به لایحه برابری SOGIE جلوگیری کرد، گفت که می‌تواند با حمایت از اتحادیه‌های مدنی موافقت کند تا زمانی که آنها با ازدواج برابری نکنند. .

ویلانووا در پیامی گفت: «من هنوز معتقدم که ازدواج منحصراً بین یک مرد و یک زن است.

برای سناتور Risa Hontiveros، که ریاست پانل زنان و جنسیت را بر عهده دارد که لایحه Padilla به آن ارجاع داده شد، "اولین دستور روز" همچنان تصویب لایحه برابری SOGIE است.

هانتیروس در فیلیپینی در بیانیه‌ای گفت: «این اولین و مهم‌ترین مبارزه‌ای است که ما باید برای اطمینان از دیدگاه و رفتار برابر با هموطنان LGBTQIA+ خود پیروز شویم».

نتیجه:

در نگاه اول، فیلیپین عمیقاً کاتولیک می تواند به طرز شگفت انگیزی دوستدار دگرباشان جنسی به نظر برسد. در کشوری با 110 میلیون نفر، بیش از 110000 نفر در فستیوال غرور شهر کوئزون شرکت کردند و آن را تا حد زیادی به بزرگترین اجتماع دگرباشان جنسی در جنوب شرقی آسیا تبدیل کرد. این کشور همچنین از نظر پذیرش اجتماعی دگرباشان جنسی بالاترین رتبه را در منطقه دارد - طبق یک شاخص جهانی در سال 2021 - و طی سال‌ها گام‌های قابل توجهی در جهت فراگیری و برابری بیشتر برداشته است.

و با این حال، برای بیش از دو دهه، لایحه‌ای که تبعیض بر اساس گرایش جنسی، هویت جنسی، بیان جنسیتی یا ویژگی‌های جنسی را جرم انگاری می‌کند (SOGIESC) در کنگره فیلیپین رو به زوال است. سال به سال، عملاً به یک سنت سالانه تبدیل می‌شود که قوانین مربوط به این موضوع مجدداً معرفی و رد می‌شوند و دگرباشان جنسی در بسیاری از نقاط کشور وقتی مورد تبعیض قرار می‌گیرند، بدون هیچ گونه رجوع قانونی باقی می‌مانند.

قانونگذاران فیلیپین در ایجاد قانون ملی ضد تبعیض برای جامعه دگرباشان ناتوان هستند. سوابق قانونی نشان می دهد که اولین نسخه از آنچه که بعداً به عنوان لایحه برابری SOGIE شناخته می شود در 26 ژانویه 2000 در مجلس نمایندگان فیلیپین بایگانی شد. کنگره های متوالی تنها شاهد پیشرفت این لایحه از طریق روند قانون گذاری به درجات مختلف بوده اند. برای رسیدن به همان سرنوشت: در بهترین حالت، کل اتاق پایین ممکن است آن را تایید کند، فقط برای اتاق فوقانی - سنای فیلیپین - اجازه دهد که در مذاکرات متوقف شود.

جدیدترین نسخه این لایحه در سنا، اعمال تبعیض آمیز مبتنی بر SOGIESC مانند امتناع از پذیرش یا اخراج یک فرد از مدارس، یا اعمال مجازات های انضباطی شدیدتر از حد معمول بر دانش آموزان را غیرقانونی می کند. در صورت تصویب، متخلفان ممکن است جریمه ای تا 250000 پزو فیلیپین (4535 دلار) بپردازند یا تا شش سال زندانی شوند.

اما این لایحه با مقاومت شدید سیاسی، به ویژه از سوی بنیادگرایان مسیحی مواجه است که علیرغم تشکیل اقلیتی از جمعیت در مقایسه با اکثریت قریب به اتفاق کاتولیک فیلیپین، نماینده یک نیروی سیاسی قدرتمند در این کشور هستند: کلان‌کلیساها به شدت پیروان وفادار خود را جذب کرده و قدرت سیاسی را از طریق انتخابات تقویت کرده‌اند. تاییدیه ها و معرفی نامزدهای خودشان.

دو نفر از برجسته‌ترین چهره‌ها در تلاش‌های قانون‌گذاری برای جلوگیری از این لایحه، زوج پدر و پسر ادی و جوئل ویلانووا هستند که به ترتیب نماینده و سناتور هستند. ویلانووا بزرگ، که همچنین بنیانگذار کلیسای بزرگ عیسی است، این لایحه را «وارداتی» توصیف کرده و می‌گوید این لایحه ارزش‌های فیلیپینی را نشان نمی‌دهد، در حالی که ویلانووا جوان‌تر این لایحه را متهم کرده است که این لایحه پیش‌درآمدی برای «همان» است. ازدواج جنسی.»

از سوی دیگر، پانتالئون آلوارز، نماینده منطقه 1 داوائو دل نورته، در فوریه 2023 برای تصویب لایحه مشارکت مدنی، که به زوج‌های همجنس و همجنس مخالف اجازه می‌دهد وارد یک شراکت مدنی شوند، دوباره تلاش کرد. از حقوق برابر و حمایت قانون برخوردار باشند.نسخه های قبلی لایحه مشارکت مدنی برای بررسی به کمیته مربوطه ارجاع شد. هیچ کدام به سمت خواندن دوم و سوم حرکت نکردند.بر اساس قانون خانواده فیلیپین، فقط زوج‌های دگرجنس‌گرا می‌توانند ازدواج کنند، بنابراین اعضای جامعه لزبین، همجنس‌گرا، دوجنس‌گرا و ترنس‌جندر (LGBT) و روابط آنها را مستثنی می‌کند.

«رئیس جمهور فردیناند آر. مارکوس جونیور دستور اجرایی 51 را صادر کرده است که برنامه تنوع و گنجاندن (DIP) را تقویت می کند. تشکیل مجدد کمیته بین سازمانی در زمینه تنوع و شمول؛ و کمیته ویژه ای برای امور همجنس گرایان، دوجنس گرایان، تراجنسیتی ها، کوئیرها، اینترسکس ها و غیرجنسی ها (LGBTQIA+) ایجاد کنید.

یک EO پنج صفحه ای که توسط لوکاس پی. برسامین، دبیر اجرایی در 22 دسامبر امضا شد، اظهار داشت که رئیس جمهور مارکوس نیاز به تقویت DIP و تشکیل مجدد کمیته بین سازمانی آن را «برای اطمینان از تداوم تبعیت کشور با تعهداتش تحت میثاق بین المللی مدنی و مدنی می بیند. حقوق سیاسی.»

رئیس جمهور همچنین اظهار داشت که ایجاد کمیته ویژه برای LGBTQIA+ با هدف تقویت مکانیسم های موجود برای رسیدگی به تبعیض مستمر علیه جامعه و ایجاد راهی برای مشارکت در تدوین سیاست های دولت است.

چگونگی عملکرد این کمیته در سال‌های آتی نشان‌دهنده تغییرات جامعه فیلیپین، تا آنجا که به نفوذ سیاست‌ها و جنبش‌های غربی در این کشور مربوط می‌شود، خواهد بود.

منابع:

IV.  References:

Argel B. Masanda. (2021) The Contemporary Filipino Family Life: Towards A Comprehensive Family-Oriented Counseling Program. Journal of Humanities, Arts and Social Science, 5(1), 16-22. DOI: 10.26855/jhass.2021.01.003. https://wap.hillpublisher.com/UpFile/202101/20210125181555.pdf

Radio Veritas News (28 November 2023) Persist in advocating for pro-life and pro-family causes, Philippine Church urged. https://www.rvasia.org/asian-news/persist-advocating-pro-life-and-pro-family-causes-philippine-church-urged

Feje, Andyleen (27 June 2023). On Celebrating Pride. United Nations Development Program: Philippines. https://www.undp.org/philippines/blog/celebrating-pride#:~:text=The%20Philippines%20is%20the%20first,of%20the%20Stone%20Wall%20Riots.

Text by Mark Francis "Francine" S. España/NMP MSD and photos by Maileen P. Rondal and Bel Pabunan/NMP GAD. https://www.facebook.com/nationalmuseumofthephilippines/posts/happy-pridemonth-from-your-nationalmuseumphthe-national-museum-of-the-philippine/3313926038631691/

Danielle P. Ochoa, Christie P. Sio, Diwa Malaya Quiñones, Eric Julian Manalastas (2016). A Bond Between Man and Woman: Religiosity, Moral Foundations, and Same-Sex Marriage Attitudes in the Philippines. philippine Journal of psyChology, 2016, 49(2), 157-171. https://pages.upd.edu.ph/sites/default/files/ejmanalastas/files/pjp1502_7_ochoa_et_al_copy.pdf

Fonbuena, Carmela (29 June 2015), 7 in 10 Filipinos oppose same-sex marriage – survey. Rappler. https://www.rappler.com/nation/97804-same-sex-marriage-survey-philippines/

WHO Clinical management of severe acute respiratory infection, available at https://www.who.int/docs/defaultsource/coronaviruse/clinical-management-of-novel-cov.pdf

COVID-19: WHAT IMPLICATIONS FOR SEXUAL AND REPRODUCTIVE HEALTH AND RIGHTS? 27 MARCH, 2020, available at: http://www.srhm.org/news/covid-19-what-implications-for-sexual-andreproductive-health-and-rights/

Friday Fax, U.S. Blocks UN Agreement Over Pro-Life Concerns, UN Member States Ignore, June 4, 2020, available at: https://c-fam.org/friday_fax/u-s-blocks-un-agreement-over-pro-life-concerns-un-member-states-ignore/.

https://pinsan.ph/2022/11/un-committee-on-the-rights-of-the-child-and-human-rights-committee-issue-recommendations-on-sexual-and-reproductive-health-rights-including-support-for-decriminalization-of-abortion/

https://nnc.gov.ph/regional-offices/mindanao/region-ix-zamboanga-peninsula/4931-negative-impacts-of-teenage-pregnancy-in-the-philippines

Ramos, Mariejo (28 October 2023). Can new law help tackle Philippines’ teen pregnancy emergency. The Japan Times https://www.japantimes.co.jp/news/2023/10/28/asia-pacific/social-issues/philippines-teen-pregnancy/#:~:text=And%20although%20there%20was%20a,girls%20age%2010%20to%2014.

Atienza, Kyle Aristophere (21 February 2023).Philippines Counts Cost of teenage pregnancy. Business World. https://www.bworldonline.com/top-stories/2023/02/21/505873/philippines-counts-cost-of-teenage-pregnancies/

Guiao, Micah Avry (4 June 2023). 10 Local LGBT+ Organizations to Support This Pride Month (and the Rest of the Year). Spot https://www.spot.ph/newsfeatures/culture/105038/lgbt-organizations-to-support-in-the-philippines-a5229-20230604-lfrm

https://outragemag.com/vaklash-to-be-held-on-october-11-to-highlight-lgbt-pride-and-hate-crimes/

Bueza, Michael (January 31, 2020) EXPLAINER: Visiting Forces Agreement. https://www.rappler.com/newsbreak/iq/250406-explainer-visiting-forces-agreement/

https://www.spot.ph/newsfeatures/culture/105038/lgbt-organizations-to-support-in-the-philippines-a5229-20230604-lfrm[1] https://www.devex.com/organizations/global-network-of-rainbow-catholics-gnrc-124060

https://pinsan.ph/#:~:text=Pinsan%20%7C%20Philippine%20Safe%20Abortion%20Advocacy%20Network

https://www.apa.org/ipsynet/about/news/inclusive-philippines

Scroope, Chara (2017). Filipino Culture. Cultural Atlas. https://culturalatlas.sbs.com.au/filipino-culture/filipino-culture-family

Torres, Amaryllis. Re-Thinking the Filipino Family, Tracking Changes Across the Years. https://www.pssc.org.ph/wp-content/pssc-archives/Works/Amaryllis%20Torres/Re-thinking%20the%20Filipino%20Family,%20Tracking%20Changes%20Across%20the%20Years..pdf

Porcalla, Delon (19 December 2017). Civil Partnership more feasible than same-sex marriage. Philstar Global.  https://www.philstar.com/headlines/2017/12/19/1770171/civil-partnership-more-feasible-same-sex-marriage

Senate bill 825 by Senator Jinggoy Estrada, proposed July 8, 2010 https://legacy.senate.gov.ph/lisdata/82566819!.pdf

Fron the Presidential Communication Office of the Republic of the Philippines. https://pco.gov.ph/news_releases/pbbm-to-lgbtqia-community-govt-will-protect-you-against-discrimination/

Presidential Communications Office of the Republic of the Philippines.

https://pco.gov.ph/news_releases/pbbm-issues-eo-creating-special-lgbtqia-committee-reinforcing-diversity-inclusion-program-reconstituting-inter-agency-committee-on-diversity-and-inclusion/

Senate Bill 689 by Senator Francis Pangilinan. https://legacy.senate.gov.ph/lisdata/3106627964!.pdf

Arias, Jacqueline (March 19, 2018). "Debunking Some Misconceptions About the SOGIE Equality Bill". Philippine Daily Inquirer. Archived from the original on March 30, 2019. Retrieved November 25, 2018.

https://www.divinalaw.com/news-and-updates/sogie-equality-bill/

https://www.rappler.com/newsbreak/iq/238593-timeline-sogie-equality-philippines/

Statement of the Commission on Human Rights on the rejection of the Philippine delegation of the recommendation during the Universal Periodic Review to pass the SOGIE Equality Bill". November 22, 2022.

LOOK: Pinoy LGBTQIA+ community celebrates Pride 2023

By Jelo Ritzhie Mantaring, CNN Philippines https://web.archive.org/web/20230627085137/http://www.cnnphilippines.com/news/2023/6/25/Pinoy-LGBTQIA--community-celebrates-Pride-2023.html

https://news.abs-cbn.com/life/06/25/23/more-than-100k-attend-qcs-pride-festival

https://www.rappler.com/nation/list-events-initiatives-activities-pride-month-2023/

https://www.amnesty.org.ph/2023/06/pass-the-sogie-equality-law-now/#:~:text=The%20SOGIE%20Equality%20Bill%20recognizes,and%20disproportionately%20affect%20LGBTQIA%2B%20individuals.

Gregorio, Xave (August 13, 2022). Same-sex civil unions in the Philippines: What you need to know

Philstar.com Retrieved from https://www.philstar.com/headlines/2022/08/13/2202445/same-sex-civil-unions-philippines-what-you-need-know

De Guzman, Chad (30 June 2023). Southeast Asia’s Most Gay-Friendly Country Still Has No Law Against LGBT Discrimination. Time. https://time.com/6290762/philippines-pride-lgbt-discrimination-sogie-equality-bill/

John Choo, Evelyn Tan and Daniel P.S. Goh (15 June 2020). Christian Megachurches and Politics in the Philippines. Perspective, ISEAS Yusof Ishak Institute, Singapore. https://www.iseas.edu.sg/wp-content/uploads/2020/04/ISEAS_Perspective_2020_62.pdf

De Guzman, Chad (30 June 2023). Southeast Asia’s Most Gay-Friendly Country Still Has No Law Against LGBT Discrimination. Time. https://time.com/6290762/philippines-pride-lgbt-discrimination-sogie-equality-bill/

Reganit, Jose Cielito (15 February 2023). Civil Partnership Bill pushed anew. Philippine News Agency. https://www.pna.gov.ph/articles/1195220

کد خبر 20041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =