همکاری های بین دانشگاه های ترکمنستان و تاتارستان گسترش پیدا می کند

بنابر اعلام سرکنسولگری ترکمنستان در قازان، موضوعات افزایش همکاری بین دانشگاه دولتی کشاورزی ترکمنستان به نام نیازوف و دانشگاه دولتی کشاورزی قازان (KGAU) در دیدار رؤسای دو دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این راستا، طرفین آمادگی خود را برای تهیه پیش نویس تفاهم نامه همکاری بین مؤسسات آموزش عالی و امضای آن، اعلام کردند.

در این نشست که با کمک سرکنسولگری ترکمنستان در فدراسیون روسیه (قازان) برگزار شد، شرکت کنندگان در مورد موضوعات مربوط به هر دو طرف، به ویژه چشم انداز توسعه آموزش اقتصادی در بخش کشاورزی و ... و پتانسیل کشورها در بخش های مختلف کشاورزی - دامپروری، کشاورزی و ... تبادل نظر کردند.

گسترش همکاری های دانشگاه های ترکمنستان و تاتارستان

کشاورزی تاتارستان یکی از مکان های پیشرو در مناطق فدراسیون روسیه را به خود اختصاص داده است. بخش‌های پیشرو در کشاورزی، تولید محصولات زراعی و دامی است.

امروزه کشاورزی به یک صنعت با فناوری پیشرفته تبدیل شده است. استفاده فعال از رباتیک، هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات جهانی، مهندسی ژنتیک و بسیاری دیگر از فناوری‌های مدرن است. استفاده شایسته از آخرین دستاوردهای علمی به ترکمنستان اجازه می دهد تا تولید محصولات کشاورزی با کیفیت بالا را افزایش دهد. نمایندگان علوم کشاورزی و آموزش دانشگاه دولتی کشاورزی قازان سهم بزرگی در این دستاوردها دارند.

دانشگاه دولتی کشاورزی قازان یکی از قدیمی ترین مراکز تحقیقاتی و آموزشی کشاورزی در روسیه است که به فارغ التحصیلان خود از جمله رئیس جمهوری تاتارستان «رستم مینیخانوف» افتخار می کند.

کد خبر 10469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =