اولین موزه  با نام " موزه زباله"  در نیجریه

اولین موزه زباله نیجریه به طور رسمی در شهر ایبادان، مرکز ایالت اویو افتتاح شد. موزه زباله که توسط زنی به نام جوموک اولوووکره تأسیس شده است در ابتدا با یک پروژه در خصوص حیوانات خانگی شروع شد و رفته رفته به موزه کاملاً عملیاتی برای عموم تبدیل شد. جنیفر فولتز، معاون امور عمومی کنسولگری ایالات متحده در نیجریه؛ مشاور ویژه فرماندار ایالت اویو در مورد محیط زیست، آدمولا آدرینتو؛ سون فاکورده، کمیسر اویو برای جوانان و ورزش، در میان دیگر مقامات و مهمانان این مراسم بودند.

خانم اولووکره در گفتگو با نیجریه تریبون پس از این رویداد گفت: موزه زباله، مرکزی برای نمایش اقتصاد دایره ای از گیاهان، حیوانات و ... انسان‌ها عمل می کند و این سه بدون تولید زباله با هم در تعامل هستند .   در این موزه همچنین آثار هنری از افراد برجسته ای مانند ابراهیم قباداموسی هنرمند زباله های پلاستیکی، باباتونده اودونلاد هنرمن کارهای سرامیکی و غیره نیز به نمایش درآمده است. بنابراین در این موزه آثار هنرمندانی که با اشکال مختلف زباله در ارتباط هستند، نمایش گذاشته خواهد شد.

 https://tribuneonlineng.com/nigerias-first-waste-museum-officially-opens-in-ibadan

توضیح :

همانطور که ملاحظه می شود، دولت آمریکا حضور خود را به اشکال و گونه های مختلف در کشور نیجریه متجلی می سازد. حمایت از موزه زباله نیز در همین راستا بوده  است، که در نوع خود ابتکاری و نوین محسوب می شود و مخاطبان خاص خود را نیز بدنبال خواهد داشت.

کد خبر 11438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =