فعالیت های آموزشی و فرهنگی آمریکا در نیجریه  

دولت فدرال نیجریه قصد آموزش ۵۰۰ هزار نفر را برای انجام اقتصاد دیجیتال دارد. دفتر اصلاحات خدمات عمومی (BPSR) می گوید برنامه هایی برای آموزش ۵۰۰۰۰۰ کارمند دولتی در زمینه دیجیتالی سازی و فناوری اطلاعات (IT) برای بهبود ارائه خدمات در حال انجام است. داسوکی عربی، مدیر کل این مرکز این موضوع را هنگام حضور در انجمن خبری نیجریه (NAN) روز یکشنبه در ابوجا اعلام کرد. آقای عربی گفت که این دفتر با دولت همکاری ایالات متحده آمریکا و سایر آژانس های کلیدی بخش خصوصی برای اطمینان از آموزش کارمندان دولتی در زمینه دیجیتالی کردن و استفاده از فناوری اطلاعات را  انجام خواهد داد.

https://guardian.ng/news/fg-to-train-۵۰۰۰۰۰-public-servants-on-digital-economy/

اهدای کتابخانه الکترونیکی آمریکا به دانشگاه کریسلند نیجریه

کنسولگری ایالات متحده آمریکا در لاگوس یک کتابخانه الکترونیکی به دانشگاه کریسلند در ایالت اوگون نیجریه اهدا کرد . این کنسولگری گفت که این کمک مالی بخشی از وظایف اصلی آن در ارتقای فرصت های آموزشی برای دانشجویان و دانش پژوهان در نیجریه است.  فولتز سرگروه تیم بازدیدکننده سرکنسولگری ایالات متحده از این دانشگاه از دانشجویان نیجریه ای و همچنین سایر محققان این کشور خواست تا از فرصت های آموزشی فراوان آمریکا برای بهبود شغل خود در دوران تحصیل ، استفاده کنند. او اعلام کرد در حال حاضر حدود هفت برنامه بورسیه تحصیلی کامل از سوی ایالات متحده برای دانشجویان در دانشگاه های مختلف در نیجریه انجام می شود که در آن ، تحقیقات و آموزش در میان سایر فعالیت ها ،  برجسته است . پیش از این، معاون آموزشی دانشگاه، پروفسور صلح بابالولا، ابراز خوش بینی کرد که موسسه او از فرصت این بازدید برای شروع یک رابطه گرم در زمینه حمایت از ظرفیت سازی از طریق به اشتراک گذاری دانش، برنامه های تبادل و سایر موارد به نحو احسن استفاده خواهد کرد.

https://punchng.com/us-consulate-donates-e-library-to-chrisland-university-in-ogun

توضیح :

یکی از عرصه های مهم حضور دولت آمریکا در سایر کشور ها، بصورت معنادار و بلند مدت در همه سطوح در آموزش عالی این کشور هاست . در حال حاضر این برنامه در چندین سطح در کشور  نیجریه انجام می پذیرد : ۱- تغییر زیر ساخت های علمی موجود و متناسب سازی آن با زیر ساخت های موجود در امریکا و حمایت محتوائی و مالی از اجرای آن ۲- استعداد یابی و نخبه پروری و اعطای بورس تحصیلی در داخل کشور نیجریه ۳- اعطای بورس تحصیلی به استعداد های برتر و حمایت کامل از تحصیل آنها در آمریکا ۴- تزریق این نخبگان در ساختار های دولتی و غیر دولتی نیجریه .

کد خبر 11442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =