تغییر در مقررات پوشش گردشگران در سواحل شهر کادیز

با اعلام شهرداری شهر کادیز واقع در منطقه آندالوسیا، از این پس سواحل و پلاژهای عمومی این شهر که مقصد گردشگران بسیاری در فصل تابستان است، برای افرادی که طرفدار عریانی کامل هستند محدودیتی قائل نخواهد شد.

با اعلام شهرداری شهر کادیز واقع در منطقه آندالوسیا، از این پس سواحل و پلاژهای عمومی این شهر که مقصد گردشگران بسیاری در فصل تابستان است، برای افرادی که طرفدار عریانی کامل هستند محدودیتی قائل نخواهد شد. رسانه های کادیز گزارش داده اند که شورای شهر کادیز با حمایت کامل شهردار فعلی آن اقای «خوزه ماریا گونزالس سانتوس» معروف به «کیچی» هفته گذشته مقررات جدید مربوط به پلاژهای شهر را اعلام کرد که در آن این موضوع برجسته شده است. در این آیین نامه ابلاغی شهرداری قید شده است که « همه پلاژهایی که زیرمجموعه مدیریت شهری کادیز به شمار می روند پذیرای افرادی که می خواهند از این سواحل استفاده کنند خواهند بود و در این زمینه هیچگونه محدودیتی به لحاظ پوشش و لباس مد نظر قرار نخواهد گرفت». این بند جدید در تقابل با نسخه قبلی این آیین نامه است که در آن گفته شده بود افراد «طبیعتگرا» می توانند تنها به دو ساحل شهر شامل «چاتو» و «توره گوردا» مراجعه کنند.

پس از اعلام عمومی این تصمیم جدید شهردار کادیز، انتقادات تندی نیز از سوی برخی اعضای شورای شهر در عکس العمل نسبت به آن در روزهای اخیر منتشر شده است. مهمترین برخورد از سوی نماینده حزب راستگرای مردم (PP) بود که بیان داشت مقررات جدید خلاف منافع عمومی و در نتیجه خلاف قانون است. او تاکید کرد شهردار تصمیم گرفته است درهای همه سواحل را به روی افراد «طبیعتگرا» و طرفدار عریانی باز کند. این به معنای آن است که یک مرد یا زن ناشناس عریان می تواند در فضایی نزدیک به کودکی ۸ ساله در کنار ساحل بنشیند. این کار خلاف عرف عمومی جامعه است و ما اجازه اجرای آن را نخواهیم داد.

گفتنی است شهردار فعلی شهر کادیز متعلق به حزب «چپ ضد کاپیتالیست» یا چپ رادیکال است و احزاب چپ دیگری نیز در مجموعه شورای شهر در مقابل بلوک راست از او حمایت می کنند.

ملاحظه:

 این خبر از یک سو نمایانگر آن است که در کشور اسپانیا که سابقه طولانی مذهبی (مسیحیت کاتولیک) داشته است و عرف اجتماعی تا پیش از دو دهه اخیر مبتنی بر پوشش بدن بوده، دچار تغییرات شدیدی شده است. نگاه های تند برخی گروه های موسوم به «پروگرسیو» یا پیشرو به تدریج وارد سیاست اسپانیا شده و به قدرت راه پیدا کرده اند و به این ترتیب می توانند بر عرف ها و نرم های اجتماعی آثار شدیدی بگذارند. از این منظر تاثیر فضای سیاسی در باز شدن چنین راه هایی قابل توجه است.

از سوی دیگر باید توجه کرد که چنین تصمیماتی لزوما به معنای خواست همه جامعه برای محقق شدن آن نیست. جریان های تند چپ در فضای سیاسی و اجتماعی کشور اسپانیا نماینده بخشی از فضای دانشگاهی و بخشی از فضای کارگری هستند اما در دو سال اخیر توانایی تاثیرگذاری خود را از دست داده اند. به گونه ای که در انتخابات سال گذشته منطقه مادرید، پابلو ایگلسیاس، رهبر حزب پودموس (چپ رادیکال اسپانیا) که از سمت معاونت نخست وزیر استعفا داده بود تا به عنوان رئیس دولت مادرید انتخاب شود، شکست سختی خورد و عملا از عرصه فضای سیاسی اسپانیا حذف شد. خود این حزب نیز در دو سال گذشته در انتخابات های مناطق مختلف اسپانیا دچار شکست های پی در پی شده است. اتخاذ تصمیماتی رادیکال از جنس آنچه در این گزارش آمد می تواند عکس العمل این احزاب نسبت به سقوط محبوبیت آنها نیز تحلیل شود.  

کد خبر 11970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =