تمبرهای هر کشور نه تنها گویای تمدن و فرهنگ آن مرز وبوم است ، بلکه بعنوان اسنادی معتبر،گویای کارکرد توانمند ارتباطی در امور فرهنگی است واین موضوع یکی از علل اصلی قرار گرفتن صنعت پست ایران در شمار پنج کشورنخست صنعت پست جهان می باشد.

با هماهنگی اتحایه جهانی پست سازمان ملل که مقرآن در برن سویس است از۶ سال پیش برگزاری جشنواره تمبرسوئد برنامه ریزی شده بود واز ماهها قبل با اعلام فراخوان بین المللی، ازمتخصصین تمبر وپژوهشگران تاریخ پست کشورها برای شرکت در آن جشنواره در تاریخ ۲۹ می تا یکشنبه ۲ ژوئن با سه هدف اصلی زیر دعوت بعمل آمد.

الف-به تصویرکشیدن فرهنگ، آداب ورسوم اجتماعی کشورها، ایجاد علقه وهمکاری درمشترکات فرهنگی ملل ب- جمع آوری تمبرها،کارت پستالهای تاریخی واثرات هنری  ج-  بررسی اسناد تاریخی . این جشنواره  در صبح روز ۲۹ می بوسیله پادشاه سوئد افتتاح شد.

بدیهی است رخ نمایی تمبرها بیانگر فرهنگ،تمدن،مذهب،هویت تاریخی،ابنیه، طبیعت ونوع پوشش های  مردم ایران اسلامی،سیاست وحکومت وغیره در دورهای مختلف تاریخی ایران می باشد.تمبرهای هر کشور نه تنها گویای تمدن و فرهنگ آن مرز وبوم است ، بلکه بعنوان اسنادی معتبر،گویای کارکرد توانمند ارتباطی در امور فرهنگی است واین موضوع یکی از علل اصلی قرار گرفتن صنعت پست ایران در شمار پنج کشورنخست صنعت پست جهان می باشد.

توضیح:

۱- به اعتقاد بسیاری از متخصصین و صاحب نظران بین المللی تاریخ پست و تمبردر جشنواره مذکور  صنعت پست ایران در شمار پنج کشورنخست صنعت پست جهان قرارگرفته است.  هماهنگی با اتحادیه پست جهانی وبرنامه ریزی به منظور برگزاری جشنواره های تمبروپست در اقصی نقاط جمهوری اسلامی ایران بوسیله شرکت پست ج.ا.ایران با عنایت به استقبال بی نظیر علاقمندان جامعه جهانی از تمبر ،نامه وکارت پستال با پرداخت هزینه های شخصی، نه تنها از نظر اقتصاد مقاومتی موجب جذب توریست و درآمد زایی برای مملکت می باشد بلکه حضور مخاطبین جامعه جهانی در جشنواره ها  در این برهه حساس زمانی برای معرفی تاریخ، فرهنگ وتمدن و نیزتاریخ معاصر وانقلاب اسلامی به جهانیان ومقابله با موضوعاتی همانند ایران هراسی واسلام وشیعه هراسی  بسیار موثر می باشد.

۲-عقد تفاهم نامه همکاری بین سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی و شرکت پست ج.ا.ایران به منظور اطلاع رسانی و هم افزایی و ارائه گزارش های مربوط به جشنواره ها ی جهانی تمبر وپست که معمولا هر جند ماه یک بار، بویژه در روز جهانی پست درسراسر جهان برگزار می شود از نکات قابل توجه می باشد.

کد خبر 1230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =