پروژه تئاتر پنج روزه به نام "دادگاه پناهندگی"، "دعوای حقوقی علیه جمهوری" در وین به کارگردانی علیرضا دریانورد هنرمند ایرانی ساکن اتریش آغاز شد. محاکمه عمومی دولت اتریش در یک قالب تند انتقادی (در موضوع تبعیض در پذیرش پناهندگان) موضوع این تئاتر است.

پروژه تئاتر پنج روزه به نام "دادگاه پناهندگی"، "دعوای حقوقی علیه جمهوری" در وین به کارگردانی علیرضا دریانورد هنرمند ایرانی ساکن اتریش آغاز شد. محاکمه عمومی دولت اتریش در یک قالب تند انتقادی (در موضوع تبعیض در پذیرش پناهندگان) موضوع این تئاتر است. اتریش علی رغم عضویت در کنوانسیون ژنو  و کنوانسیون اروپایی حقوق بشر در امور پناهندگان، اما در حال حاضر در مظان اتهام  شدید برای نادیده گرفتن حقوق اساسی افرادی است که حق پناهندگی دارند. این تئاتر همچنین به رفتار نا برابر با کسانی که از اوکراین به دنبال حمایت هستند در مقابل با پناهندگان بدون پاسپورت اوکراینی که سفید پوست نیستند می پردازد و تجربیات خشونت نژادپرستانه علیه آن ها را به تصویر می کشد.

خانم غفاری نمایشنامه ‌نویس، فعال حقوق بشر و هنرمند تئاتر می‌گوید که نوع برخورد با اوکراینی‌ها در مقابل دیگر پناهندگان برای ما روشن‌تر کرده است که نژادپرستی ساختاری چگونه اعمال می‌شود. ما می خواهیم بپرسیم که چرا این مقررات نمی تواند برای همه پناهندگان به طور یکسان اعمال شود. او تمایز بین گروه‌های پناهنده از سوی سیاستمداران اتریشی را بسیار موذیانه می‌خواند. در حاشیه این تئاتر، طوماری با هدف ارسال به کمیسیون اتحادیه اروپا و با امضای  ۴۰۰۰ نفر آماده شده است.

کد خبر 12690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =