نتایج نظرسنجی ها

نظرسنجی از شرایط زندگی مردم فیلیپین و عملکرد دولت مارکوس.

 

 

December 3, 2022

https://www.philstar.com/headlines/2022/12/03/2228287/quality-life-got-better-only-30-filipino-adults-survey-says.

فیلاستار:

30 درصد بزرگسالان فیلیپینی مدعی دستیابی به سطح زندگی بهتر در 12 ماه گذشته هستند

 

یک نظرسنجی که از 29 سپتامبر تا 2 نوامبر 2022 توسط سازمان نظرسنجی اجتماعی از 1500 نفر از افراد بزرگسال در سراسر کشور بصورت مصاحبه حضوری انجام شد ، نشان میدهد که تنها 30 درصد از بزرگسالان فیلیپینی گفته اند که کیفیت زندگی آنها در 12 ماه گذشته بهتر شده است. در این پژوهش 29 درصد گفتند که سطح زندگیشان بدتر شده است و 41 درصد هم گفتند تغییر چندانی در زندگی آنها ایجاد نشده است.

در این آمار مولفه " گرسنگی " برای افرادی که زندگیشان بدتر شده است 7/15 درصد بوده در حالیکه برای افرادی که مدعی بهتر شدن زندگی هستند  9 درصد  بوده و برای آنهایی که زندگیشان تغییری نکرده 8/9 درصد را بخود اختصاص داده است.

بر اساس این نظر سنجی و در مقایسه با نظر سنجی قبلی حاکیست که درجه بدتر شدن زندگی آن 29 درصد در طول این 12 ماه منتهی به نظرسنجی ، از 11- به 9- رسیده است در حالیکه این درجه برای افرادی (عمدتا مرفهین)که زندگیشان بهتر شده است از عدد 6+ به عدد 14+ ارتقا یافته و نسبت به افرادی که مدعی هستند در این 12 ماه زندگیشان چندان تغییری نکرده است از  6+ به 8+ افزایش یافته است.

 

در نظرسنجی دیگری که روزنامه مانیلا بولتن بتاریخ 3 دسامبر گزارش کرده و توسط یک گروه تحقیقاتی غیردولتی انجام و در حوزه عملکرد دولت از مردم سوال شده است نتایج نشان داده که حداقل 70 درصد مردم نسبت به عملکرد دولت فعلی در زمینه های مختلف از جمله آموزش ، بهداشت و مقابله با حوادث طبیعی ابراز رضایت کرده اند.

در این نظرسنجی که از 1200 نفر مرد و زن بالای 18 سال از تاریخ 23 الی 27 اکتبر سالجاری پیرامون عملکرد 100 روزه رئیس جمهور مارکوس سوال شده است. در مجموعه سوالات متنوع از مردم خواسته شده بود اولا پیرامون عرصه های مختلف مدیریتی دولت نظیر امنیت غذایی یا دسترسی به غذای مطلوب ، آموزش های فنی ،حرفه ای ، سطح آموزش ابتدایی و دبیرستان ،کنترل تورم و جلوگیری از افزایش قیمتها ، کاهش فقر و نیز افزایش فرصت شغلی اعلام نظر نمایند و در ثانی از مردم سوال شده بود در زمینه هایی نظیر مبارزه با جرم و جنایت، مبارزه با اختلاس و فساد ، ترویج صلح و نظم در کشور، کاهش میزان مالیات شهروندان، حفاظت از رفاه کارگران فیلیپینی خارج از کشور، اجرای قانون، توقف تخریب و سوء استفاده از محیط زیست و کنترل رشد جمعیت نیز نظر خود را اعلام نمایند. در بخش دیگری از سوالات از مردم خواسته شده بود پیرامون عملکرد دولت در خصوص برنامه دفاع از تمامیت ارضی فیلیپین، آمادگی برای مقابله موثر با هر نوع تهدید تروریستی، پاسخ به بلایای طبیعی، توسعه زیرساخت های عمومی، ارائه مراقبت های بهداشتی با کیفیت و مقرون به صرفه، کمک به فقرا، بهبود روابط خارجی، حفاظت از حقوق بشر و جلوگیری از گسترش مواد مخدر در کشور نیز نظر بدهند.

بر اساس اعلام موسسه نظرسنجی ، 70 درصد مردم نسبت به عملکرد کلی دولت در خصوص برخی برنامه های فوق الذکر ابراز رضایت کردند و خاصه در بخش کیفیت آموزش و پرورش 75 درصد مردم از عملکرد دولت مارکوس رضایت دارند. 75 درصد مردم به عملکرد دولت در بخش مقابله با حوادث طبیعی و تغییرات آب و هوایی ، 73 درصد به حوزه بهداشت و 74 درصد به حوزه آموزشهای فنی،حرفه ای دولت رای مثبت داده اند.

در همین حال در حوزه کنترل قیمتها و تورم ، 33 درصد مردم از عملکرد دولت ابراز رضایت کردند و در حوزه کاهش مالیات و نیز کنترل رشد جمعیت 44 درصد مردم اعلام رضایت داشته اند. 22 درصد مردم نسبت به ایجاد شغل و 25 درصد مردم در زمینه کاهش فقر و 36 درصد مردم پیرامون کنترل قیمت کالاهای اساسی از عملکرد دولت ابراز رضایت نموده اند.

منبع خبر:

https://mb.com.ph/2022/12/03/70-of-pinoys-are-satisfied-with-govts-performance-on-education-disaster-response-health-care-survey/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=70-of-pinoys-are-satisfied-with-govts-performance-on-education-disaster-response-health-care-survey

 

 

 

ملاحظه:

  • جامعه فیلیپین تا ماه آوریل نیز دارای محدودیتهای شدید ناشی از کرونا بود و بودجه دولت بشدت کاهش و معیشت قاطبه مردم بسختی تامین میشد هرچند که در سال 2022 بتدریج از شدت محدودیتها کاسته شد و البته مردم کماکان ملزم به استفاده از ماسک هستند.
  • این نظرسنجی نشان میدهد که طبقه مرفه جامعه توانسته است علیرغم وجود محدودیتهای کرونایی ، با روشها و ابتکاراتی ( نه لزوما ابتکار مثبت) سطح زندگی خویش را ارتقا دهد.(تقریبا مشابه آن را در بسیاری از کشورها شاهد هستیم و در نقطه مقابل قشر متوسط و فقیر یا سطح درآمدش ثابت بوده و یا به نسبت افزایش هزینه های زندگی ، کاهش چشمگیر یافته است)
  • دولت آقای مارکوس از خرداد سالجاری مسئولیت ریاست جمهوری فیلیپین را بعهده گرفته است و دوره ریاست جمهوری وی شش ساله می باشد. رئیس جمهور قبل وی ، آقای دوترته بود که اینک دخترش خانم سارا دوترته معاون رئیس جمهور مارکوس می باشد.
  • آقای مارکوس در جهت تشویق و ترغیب اتباع فیلیپینی شاغل در خارج از کشور و بپاس اینکه این افراد درآمد خویش را به داخل فیلیپین آورده و موجب تقویت اقتصاد فیلیپین میشوند ، به جمعی از افراد شاخص این حوزه ، نفری 200 هزار پزو ( تقریبا معادل 4000 دلار) جائزه داد.
  • در نظرسنجی دیگری که در ژوئن سالجاری در آن پیرامون وضعیت زندگی در 12 ماه آینده سوال شده بود 46 درصد مردم ابراز امیدواری کرده که زندگی شرایط بهتری پیدا خواهد کرد. 40 درصد هم گفته تغییری نخواهد کرد و تنها 4 درصد مردم مدعی بودند که شرایط زندگی بدتر خواهد شد.(10 درصد هم پاسخ ندادند).

 

 

 

 

**********************************

کد خبر 13993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =