گفتگوی صریح با سفیر ایتالیا در تانزانیا

فرهنگ ایتالیایی سالهاست که در سبک زندگی تانزانیا ریشه دوانده است، از غذاهای ایتالیایی - مانند پیتزا - که در بیشتر مراکز شهری در تانزانیا ظاهر می شود تا هتل ها و استراحتگاه های ایتالیایی در زنگبار، جایی که هزاران گردشگر ایتالیایی برای سواحل شنی سفید جمع می شوند. با مارکو لومباردی ، سفیر ایتالیا در تانزانیا ، در مورد تجربیات سفر وی در این کشور و چگونگی تقویت سرمایه گذاری ایتالیایی و روابط گسترده تر بین تانزانیا و ایتالیا به گفتگو نشستیم.

پرسش: جناب عالی، مارس ۲۰۲۳ دو سال حضور شما در تانزانیا را به عنوان سفیر ایتالیا رقم زد. نظر شما در مورد کشور چیست؟

برای من افتخار است که به عنوان سفیر ایتالیا در اینجا هستم. ما از روابط طولانی مدت لذت می بریم. ایتالیا یکی از اولین کشورهایی بود که در سال ۱۹۶۱ در اینجا سفارت باز کرد. من خودم را بسیار خوش شانس می دانم که در تانزانیا هستم، زیرا این کشور زیبا با جاذبه های طبیعی فوق العاده است، کشوری با پتانسیل های فراوان، و این یکی از دلایلی است که در تانزانیا هستم، که باعث جذب بسیاری از ایتالیایی ها می شود.

ارتباطات تاریخی بین ایتالیا و تانزانیا چیست؟

ما از روابط طولانی مدت لذت می بریم. جدا از اینکه یکی از اولین کشورهایی است که سفارت خود را در اینجا افتتاح کرد، تعدادی سازمان غیردولتی ایتالیایی نیز در تانزانیا فعالیت می کنند. مبلغان ما در سال ۱۹۲۰ وارد شدند و پست هایی را در ایرینگا، دودوما و آروشا راه اندازی کردند. آنها با حمایت قوی اولین رئیس جمهور تانزانیا، معلوم جولیوس کامباراژ نیرره، کار بسیار خوبی انجام دادند و همکاری توسعه ای بین دو کشور ایجاد کردند. بنابراین روابط دوجانبه ما به ۱۰۰ سال پیش برمی گردد.

سامیا سولوهو حسن، رئیس جمهور تانزانیا، گردشگری را ترویج می کند، و نزدیک به یک سال از راه اندازی تور سلطنتی می گذرد. چگونه این امر به افزایش تعداد گردشگران ایتالیایی که به تانزانیا می آیند کمک کرده است؟

قبل از همه‌گیری کووید، سالانه بیش از ۲۰۰۰۰۰ ایتالیایی از تانزانیا دیدن می‌کردند. اگرچه تعداد ورودی ها کاهش یافت، اما خوشحالم که بگویم اکنون این تعداد دوباره به سرعت در حال افزایش است. این همچنین به لطف رئیس جمهور جمهوری متحد تانزانیا، سرکارعالی، سامیا سولوهو حسن، تور سلطنتی است. این نقش بزرگی در احیای صنعت پس از کووید داشت. داشتن این حمایت در بالاترین سطح بسیار مهم بود. او جاذبه های منحصر به فرد این کشور بزرگ را فاش کرد.

گفتگوی صریح با سفیر ایتالیا در تانزانیا
در مدتی که در تانزانیا بوده اید، آیا تا به حال در سافاری بوده اید یا در تعطیلات در زنگبار بوده اید؟ اگر بله، تجربه شما چگونه بوده است؟ لطفاً برخی از خاطرات خود را بیان کنید؟

من سفرهای زیادی به تانزانیا داشته ام. من در Dodoma، Arusha، Iringa، Mwanza، Bagamoyo، Mbeya، Njombe و زنگبار بوده‌ام. به هر جایی که رفتم، زیبایی طبیعت، رنگ آسمان و مهربانی مردم در دلم ماند. دیدن شیرها و دیگر حیوانات ساوانا یکی از شگفت انگیزترین تجربیات زندگی من بود. همچنین از سواحل زیبای سواحل تانزانیا و زنگبار لذت بردم. به لطف بازگشایی پروازهای مستقیم بین ونیز، ورونا، میلان، بولونیا، و رم به زنگبار، بسیاری از هموطنان ایتالیایی من این فرصت را دارند که تجربه فوق العاده ای را که داشتم به اشتراک بگذارند.

در مورد سفر صحبت می‌کنید، می‌توانید درباره پروژه‌های ایتالیایی در ایرینگا، موانزا و شینیانگا نیز بیشتر توضیح دهید؟

سازمان‌های غیردولتی ایتالیایی در بسیاری از پروژه‌های مهم در بخش‌های بهداشت و کشاورزی مشارکت دارند. من احساس می کنم این کار در آموزش جوانان و آماده سازی آنها برای زندگی حرفه ای بسیار مهم است. ایتالیا توافق نامه ای برای سرمایه گذاری ۲۰ میلیون دلاری در آموزش حرفه ای امضا کرد و ما به اداره ملی آمار (NBS) کمک می کنیم. ما همچنین برای حمایت از توانمندسازی زنان و جوانان در جامعه ای عمدتاً جوان و همچنین در توسعه اقتصاد آبی تلاش می کنیم.


غذاهای ایتالیایی در سطح جهانی است و برخی از کارآفرینان ایتالیایی را دیده ایم که رستوران های ایتالیایی را در سرتاسر جهان افتتاح کرده اند. سفارت از چه طریقی ایجاد رستوران های ایتالیایی در تانزانیا را تشویق می کند؟

در سال ۲۰۲۳، سومین دوره از هفته غذاهای ایتالیایی در جهان را در تانزانیا خواهیم داشت. دو نسخه اول بسیار موفق بودند.

"هفته غذاهای ایتالیایی" یک رویداد جهانی است که شامل سرآشپزهای ایتالیایی است که بهترین غذاهای ایتالیایی را به نمایش می گذارند. امروزه می‌توانید غذاهای ایتالیایی را در رستوران‌هایی از نیویورک تا توکیو تجربه کنید و برای تانزانیا مهم است که بخشی از این تجربه غذایی باشد.

ما معتقدیم که غذاهای ایتالیایی می تواند به تولید ناخالص داخلی تانزانیا و به طور کلی بخش خصوصی کمک کند. در حال حاضر، می‌توانید رستوران‌های عالی ایتالیایی را در سراسر تانزانیا پیدا کنید.


زنگبار چندین سرمایه گذاری ایتالیایی در هتل ها را دیده است. چه شرایطی باعث جذب ایتالیایی ها برای سرمایه گذاری در آنجا می شود و چه شرایطی باید برای جذب سرمایه گذاری بیشتر از کشور شما بهبود یابد؟

تانزانیا پر از پتانسیل است و بسیار سریع در حال توسعه است. ایتالیا خوشحال است که دانش خود را برای ایجاد یک سناریوی برد-برد از مزایای مشترک به اشتراک می گذارد. آنچه بیش از همه مرا تحت تأثیر قرار داد، جدای از زیبایی های طبیعی شگفت انگیز، این است که ۷۰ درصد از جمعیت تانزانیا بین ۱۲ تا ۲۵ سال سن دارند، با تخمین ها جمعیت این کشور از ۶۰ میلیون نفر فعلی به ۱۲۰ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

با توجه به موارد فوق، افزایش فعالیت های تبلیغاتی ایتالیا در تمامی بخش ها مناسب به نظر می رسد.


اگر بخواهید به تورگردانان تانزانیا در مورد جذب گردشگران بیشتر از ایتالیا توصیه کنید، کجا باید در کشور شما جای پای داشته باشند؟

من به شدت به روابط بین افراد اعتقاد دارم. آنها می توانند بر مبنای فرهنگی یا اقتصادی باشند. در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، دو نسخه اول مجمع تجاری ایتالیا-تانزانیا را در رم، دارالسلام و زنگبار داشتیم.

صدها تاجر ایتالیایی و تانزانیایی با هم تماس گرفتند و در نهایت روابط تجاری را آغاز کردند. من از تورگردانان تانزانیا دعوت می کنم تا در دوره های بعدی این انجمن های اقتصادی به ما بپیوندند. ایتالیا علاقه زیادی به استقبال از آنها دارد.


نظر شما در مورد همکاری رو به رشد بین طراحان مد ایتالیایی و سواحیلی چیست؟ با توجه به اینکه ایتالیا خانه برخی از معروف ترین برندهای مد است و تانزانیا در حال راه اندازی است.

آسمان حد است! برند ایتالیایی Endelea شروع به تولید مد با استفاده از طراحان و پارچه های تانزانیایی کرده است.

این برند توسط آژانس دولتی همکاری های توسعه ایتالیا (AICS) تامین مالی شده است. ما همچنین این شانس را داشتیم که یک تیم جالب را در موشی تبلیغ کنیم که شامل یک شرکت ایتالیایی تولید کننده ماشین آلات کفش، TMC است، که در هفته مد سواحیلی نیز شرکت کرد.

به عنوان کشوری که پیتزا در آن متولد شد، آیا افزودن آناناس به پیتزا یک نه بزرگ است؟

من نمی دانم چگونه به این سوال پاسخ دهم زیرا هیچ کس تا به حال به من پیتزا با آناناس پیشنهاد نکرده است. چیزی که می توانم بگویم این است که از سال ۲۰۱۷، پیتزای ساخته شده با هنر پیتزایولو ناپلی، میراث فرهنگی ناملموس یونسکو بوده است. خوشبختانه برای ما، چنین پیتزای خوشمزه ای را می توان در شهرهای مختلف تانزانیا یافت. پس بیایید با هم از آن لذت ببریم!

تاریخ ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۲

منبع :

https://www.thecitizen.co.tz/tanzania/magazines/sound-living/candid-talk-with-italian-ambassador-to-tanzania-4199094

کد خبر 15120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =