نمایشگاه بین المللی تجارت دارالسلام صبا صبا

نمایشگاه تجارت بین المللی دارالسلام صبا صبا، رویدادی سالانه است که هر سال در ۷ جولای برگزار می شود.

نمایشگاه بین المللی دارالسلام (DITF) رویدادی سالانه است که توسط موسسه دولتی Tan Trade با همکاری بخش های دولتی و خصوصی هر سال از ۲۸ ژوئن تا ۱۳ جولای برگزار می شود. DITF از نظر تعداد غرفه داران و بازدیدکنندگان، خود را به عنوان یک پلتفرم ارتقای تجارت بین المللی معرفی کرده است.

محل برگزاری نمایشگاه جولیوس نیرره در سال ۱۹۶۲، یک سال پس از استقلال تانزانیا در ۹ دسامبر ۱۹۶۱، افتتاح شد.

در این دوره اولیه، این رویداد به نام نمایشگاه ملی کشاورزی و تجارت نامیده می شد و اداره اتحادیه های صنفی و تعاونی مسئولیت برگزاری آن را بر عهده داشت.

افتتاحیه نمایشگاه تجاری در سال ۱۹۶۳ برگزار شد. آقای لوکاس، متخصص از دپارتمان اتحادیه های تعاونی و تجارت بریتانیا، روز صبا صبا را با کمک آقای ماشابا، یک کارگر عالی رتبه در این وزارتخانه سازماندهی کرد.

کمیته تجارت خارجی تانزانیا مسئول ایجاد همکاری تجاری جهانی از طریق سازماندهی و نظارت بر نمایشگاه های خارجی و تخصصی، توسعه طرح، نمایشگاه های انفرادی، بررسی محصولات و بازار، پروژه های ترویج تماس، گردهمایی های فروشنده و خریدار و ماموریت های تجاری است. این کمیته به طور منظم گزارش های تجاری را ارائه می کند و خدمات مشاوره ای را به واردکنندگان، صادرکنندگان و تولیدکنندگان ارائه می دهد تا آنها را به مشارکت موثر در بازار بین المللی تبدیل کند.

در طول سال ها، نمایشگاه صبا صبا (DITF) خود را به عنوان مکانی برای کشف کالاهای تانزانیا و کالاهای مناطق مرکزی، شرقی و جنوبی آفریقا معرفی کرده است. این نمایشگاه با پشتیبانی بندر دارالسلام، بندری که به طور موثر به این منطقه خدمات رسانی می کند، فروشگاهی یکجا برای دسترسی به کشورهایی مانند رواندا، اوگاندا، بوروندی، کنیا، جمهوری دموکراتیک کنگو، بوتسوانا، مالاوی، زامبیا و زیمبابوه است.

مؤسسات تجاری تانزانیا از روز صبا صبا حمایت می کنند زیرا این روز راهی برای نمایش محصولات خود و شرکت در معاملات تجاری است.

تعداد شرکت کنندگان در نمایشگاه به طور پیوسته در حال افزایش بوده است و از ۱۰۰ شرکت کننده در اواخر دهه ۱۹۸۰ به بیش از ۱۰۴۱ کسب و کار در سال ۱۹۹۹ رسید. شرکت کنندگان از بیش از ۱۸ کشور از جمله تانزانیا آمده بودند.

وزارت صنعت، بازاریابی و تجارت حمایت دولت را از نمایشگاه گسترش می دهد. همچنین، کنفدراسیون صنایع تانزانیا، اتاق بازرگانی، صنعت و کشاورزی تانزانیا  و سایر نهادهای تانزانیا از نمایشگاه تجاری روز صبا صبا حمایت می کنند.

 هدف از نمایشگاه: هدف اصلی DITF تسهیل غرفه داران برای نمایش و نمایش کالاها، خدمات و فناوری خود، دستیابی به بازارهای جدید و کشف فرصت های جدید است.

 تاریخ DITF:   هر ساله نمایشگاه تجارت بین المللی دارالسلام (DITF) از ۲۸ ژوئن تا ۱۳ جولای آغاز می شود.

 دسته بندی محصولات: گستره نمایشگاه های این نمایشگاه طیف وسیعی از محصولات مانند محصولات کشاورزی، مواد غذایی و آشامیدنی، منسوجات، پوشاک و نخ، محصولات تولیدی، مبلمان، مصالح ساختمانی، خودرو، کالاها و لوازم برقی، مواد شیمیایی، لوازم آرایشی، چوب و مبلمان را در بر می گیرد. ، خدمات بازرگانی، محصولات مهندسی، ماشین آلات، الکترونیک، نرم افزارهای کامپیوتری و صنایع دستی.

تعداد مورد انتظار بازدیدکنندگان و مشخصات بازدیدکننده: تعداد بازدیدکنندگان به طور متوسط به ۳۰۰۰۰۰ نفر می رسد و مشخصات غرفه داران از واردکنندگان، عمده فروشان، نمایندگان، بازرگانان، مصرف کنندگان، مدیران تجاری، مقامات دولتی، دیپلمات ها، رهبران سیاسی و اعضای عمومی متفاوت است.

حمایت از شرکا و مروجین نمایشگاه: شرکای حامی نمایشگاه تجاری شامل شرکت‌های تولیدی خصوصی، انجمن بخش‌های خصوصی، مؤسسات مالی مانند بانک‌ها، وزارتخانه‌ها، سازمان‌های توسعه بین‌المللی، سفارت‌خانه‌ها و رسانه‌های گروهی می‌شوند.

در کنار این نمایشگاه موسسه  TanTrade چندین رویداد را سازماندهی می کند. جلسات خریدار – فروشنده (که هم فیزیکی و هم آنلاین انجام می شود) سمپوزیوم، سمینارها و بازدیدهای توریستی از پارک های ملی اغلب ترتیب داده می شود. این نمایشگاه همچنین همزمان با جشنواره ملی است که در ۷ جولای به اوج خود می رسد، که نقطه عطفی در تاریخ کشور است که به موجب آن بیش از ۱۵۰۰۰۰ نفر در این روز خاص از نمایشگاه بازدید می کنند.


نمایشگاه بین المللی دارالسلام - روز صبا صبا - نقشه زمینی
نمایشگاه بین المللی دارالسلام – روز صبا صبا – نقشه زمینی

اندازه نمایشگاه

نمایشگاه بین المللی تجارت دارالسلام صبا صبا
اندازه خالص – ۳۵۰۰۰ متر مربع (باز و سرپوشیده)


مساحت کل – ۱۶۰۰۰۰ متر مربع

تنوع محصولات نمایشگر شامل موارد زیر است

فناوری اطلاعات و ارتباطات
محصولات کشاورزی
لوازم برقی و اجناس
مواد غذایی و نوشیدنی
لباس ، پوشاک و نخ
ابزار مزرعه
مواد شیمیایی و آرایشی
دستگاه
خودرو
برنامه های کامپیوتری
ارائه دهندگان خدمات حمل و نقل مسافر
کالاهای مهندسی
خدمات بازرگانی
چوب و الوار
اقلام سوغاتی و دست ساز
الوار و مبلمان
محصولات ساخته شده و بسیاری دیگر
 

منابع :

https://www.tantrade.go.tz/Ditf/tz/DITF%20Overview

https://unitedrepublicoftanzania.com/the-people-of-tanzania/daily-life-in-tanzania-and-social-customs/national-public-holidays-in-tanzania/saba-saba-day-dar-es-salaam-international-trade-fair-ditf-sabasaba/

کد خبر 15609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =