مواد مخدر و سوءمصرف مواد در مؤسسات آموزشی به عنوان عامل اصلی بی انضباطی و ناآرامی مدارس ذکر شده است. برخی از این ناآرامی ها علاوه بر تعطیلی بی دلیل و از دست دادن زمان ارزشمند یادگیری، منجر به خسارات جانی و مالی شده است.

مواد مخدر و سوءمصرف مواد در مؤسسات آموزشی به عنوان عامل اصلی بی انضباطی و ناآرامی مدارس ذکر شده است.

هشدار در مورد سوء مصرف بی رویه مواد مخدر در مدارس کنیا

برخی از این ناآرامی ها علاوه بر تعطیلی بی دلیل و از دست دادن زمان ارزشمند یادگیری، منجر به خسارات جانی و مالی شده است.

بلیو کیپسانگ، دبیر ارشد آموزش و پرورش گفت که دانش آموزان از سنین پایین شروع به مصرف مواد مخدر می کنند. برخی از آنها تا 13 سال سن دارند و رایج ترین منابع مواد مخدر کیوسک ها، مغازه ها و بارهای نزدیک مدارس، دوستان، دانش آموزان دیگر یا کارکنان مدرسه هستند.

کیپسانگ در سخنرانی به نمایندگی از وی توسط مدیر آموزش دکتر ویلیام سوگوت، در مراسم بزرگداشت روز جهانی آموزش کاتولیک در کاجیادو، خاطرنشان کرد که دانش‌آموزان عمدتاً به دلیل فشار همسالان، بی‌انضباطی، ناآگاهی کنجکاوی نسبت به خطرات سوء مصرف مواد و مواد مخدر سوء مصرف می‌کنند.

او گفت: "مطالعات انجام شده نشان داده است که تقریباً هر جوان کنیایی در یک زمان با مواد مخدر به ویژه الکل، سیگار و سایر مواد آزمایش می کند."

PS افزود که تعداد قابل توجهی از جوانانی که در سنین پایین مواد مخدر مصرف می‌کنند، در نهایت معتاد می‌شوند که تهدیدی برای رفاه خود و جامعه است.

وی فاش کرد که دولت تدابیر سختگیرانه ای را با هدف کاهش مصرف مواد مخدر و مواد در مدارس اتخاذ کرده است که از جمله آنها می توان به ارائه آموزش مبتنی بر مدرسه برای پیشگیری از سوء مصرف مواد در همراهی با بازیگران کلیدی مانند مرجع ملی برای کمپین مبارزه با سوء مصرف الکل و مواد مخدر اشاره کرد.

اسقف جان اوبالا، اسقف کاتولیک نگونگ، تکرار کرد که سوء مصرف الکل و مواد مخدر در موسسات آموزشی بیداد می کند و منجر به بی انضباطی در بین فراگیران شده است.

من می خواهم به جوانان بگویم که مواد مخدر می کشند. اسقف اوبالا گفت: مواد مخدر زندگی شما را خراب می کند، بر عملکرد و عملکرد مغز شما تأثیر می گذارد و شما را غیرمسئول می کند.

وی به فراگیران توصیه کرد به دنبال معاشرت خوب باشند و با افرادی معاشرت کنند که اخلاق نیکو را در آنها نهادینه کند و به رشد آنها کمک کند.

اسقف همچنین به کسانی که قبلاً به مواد مخدر معتاد بودند توصیه کرد که به دنبال کمک باشند تا بتوانند بازپروری شوند.

وی تاکید کرد که کلیسای کاتولیک از طریق مدارس خود متعهد به حمایت از دولت در انجام وظایف خود در زمینه توانمندسازی کودکان از طریق آموزش است.

در طول جشن هایی با مضمون «با هم با ایمان و عشق قدم می زنیم. » در مقابله با تهدید سوء مصرف مواد مخدر در مؤسسات آموزشی برای محیط یادگیری بهتر، به بهترین مدارس و دانش‌آموزان کاتولیک شهرستان طی امتحانات سراسری سال گذشته گواهینامه و جوایزی اهدا شد.

5th June 2023           

https://www.kenyanews.go.ke/alarm-over-rampant-drug-abuse-in-schools/

کد خبر 15861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =