۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا

هدف موسسه کنفوسیوس ترویج زبان و فرهنگ چینی در سراسر جهان است و دوره های زبان چینی، کارگاه های فرهنگی و برنامه های تبادل آکادمیک را ارائه می دهد. همچنین منابعی برای آموزش و تحقیق زبان چینی فراهم می کند و از رویدادها و اجراهای فرهنگی پشتیبانی می کند.

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا

محمدرضا خطیبی والا[2]

کنفوسیوس متفکر، مربی، فیلسوف بزرگ و پدر کنفوسیوس در تاریخ چین است. دکترین او تأثیر بسیار مهمی در سراسر جهان دارد. موسسه کنفوسیوس یک سازمان آموزشی است که ماموریت آن کمک به مردم در سراسر جهان برای یادگیری زبان چینی و فرهنگ چینی است.

موسسه کنفوسیوس یک سازمان آموزشی غیرانتفاعی است که در سال 2004 به عنوان سرمایه گذاری مشترک بین وزارت آموزش و پرورش چین و دفتر شورای بین المللی زبان چینی (همچنین به عنوان حنبان[3] شناخته می شود) تاسیس شد. این موسسه به نام کنفوسیوس، فیلسوف مشهور چینی که بیش از 2000 سال پیش می زیست، نامگذاری شده است.

هدف موسسه کنفوسیوس ترویج زبان و فرهنگ چینی در سراسر جهان است و دوره های زبان چینی، کارگاه های فرهنگی و برنامه های تبادل آکادمیک را ارائه می دهد. همچنین منابعی برای آموزش و تحقیق زبان چینی فراهم می کند و از رویدادها و اجراهای فرهنگی پشتیبانی می کند.

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا

این موسسه در دانشگاه ها، کالج ها و مدارس بیش از 160 کشور جهان شراکت دارد و در حال حاضر بیش از 500 موسسه کنفوسیوس و 1000 کلاس درس کنفوسیوس در سراسر جهان وجود دارد. این موسسه به یک موسسه پیشرو برای مطالعه زبان و فرهنگ چینی تبدیل شده است و متعهد به تقویت تبادل و تفاهم فرهنگی بین چین و سایر نقاط جهان است.

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا در حالی که اقتصاد چین و تجارت با جهان به سرعت رشد کرده است، تقاضای جهانی برای یادگیری زبان چینی نیز افزایش یافته است. چین با بهره‌گیری از تجربه بریتانیا، فرانسه، آلمان و اسپانیا در ترویج زبان‌های ملی خود، کاوش خود را با ایجاد مؤسسات عمومی غیرانتفاعی با هدف ترویج زبان و فرهنگ چینی در کشورهای خارجی در سال 2004 آغاز کرده است.

پوشش چین در آفریقا

https://images.theconversation.com/files/104124/original/image-20151202-22461-1891bfd.jpg?ixlib=rb-1.1.0&q=45&auto=format&w=926&fit=clip

در سال 2011، مؤسسه‌های کنفوسیوس در سرتاسر جهان به دستاوردهای چشمگیری دست یافتند، با توسعه پایدار و روندهای مثبت برای رشد آینده. تا پایان سال 2012، چهارصد مؤسسه کنفوسیوس و بیش از پانصد کلاس کنفوسیوس در 104 کشور در سراسر جهان تأسیس شد.

مؤسسات/کلاس‌های درس کنفوسیوس مدل‌های آموزشی انعطاف‌پذیر را اتخاذ می‌کنند و هنگام آموزش زبان چینی و ترویج فرهنگ در مدارس ابتدایی، مدارس راهنمایی، جوامع ، مراکز آموزشی و شرکت‌های خارجی با شرایط محلی سازگار می‌شوند.

علاوه بر دوره‌های زبان و فعالیت‌های فرهنگی، مؤسسه کنفوسیوس، کنفرانس‌ها و سمینارهای آکادمیک را در مورد موضوعات مرتبط با مطالعات چینی نیز برگزار می‌کند. همچنین از پروژه های تحقیقاتی و بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان و دانش پژوهانی که مایل به مطالعه زبان و فرهنگ چینی هستند پشتیبانی می کند.

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا بر اساس داده های سفارت چین، بیش از 1200 دانشجوی کنیایی بورسیه تحصیلی چینی دریافت کرده اند و بیش از 2500 دانشجوی کنیایی در چین تحصیل کرده اند.

زبان چینی و فرهنگ چینی توسط اکثر رهبران و محققان چینی مهم‌ترین «دارایی‌های قدرت نرم» محسوب می‌شوند (Hooghe, 2010) .

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا بنابراین، از آنجایی که مؤسسه‌های کنفوسیوس سازمان‌های وابسته به دولت چین هستند که در درجه اول مسئول ترویج جهانی زبان و فرهنگ چینی برای طرح قدرت نرم چین هستند (Hooghe, 2010)

به طور کلی، مؤسسه کنفوسیوس نقش مهمی در ترویج زبان و فرهنگ چینی در سراسر جهان و کمک به تقویت درک و تبادلات بهتر بین چین و سایر کشورها ایفا کرده است.

دلیل محبوبیت زبان چینی در سطح جهان

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا زبان چینی به این دلیل معروف شده است که با بیش از 1.4 میلیارد نفر، پرمخاطب ترین زبان جهان است. بنابراین، به دلیل نیاز به برقراری ارتباط با چینی زبانان، زبان چینی در سطح محلی و بین المللی بسیار محبوب شده است. علاوه بر این، زبان چینی به دلیل تمایل مردم و دولت چین برای شناخته شدن زبان خود به سایر نقاط جهان از طریق مؤسسات مختلف کنفوسیوس که توسط دولت راه اندازی شده است، محبوب شده است.

عواملی که باعث محبوبیت زبان چینی شد

• چین "کارخانه جهان" است، بنابراین درک زبان و تجارت با آنها بسیار مهم است.

• تعداد زیاد جمعیت چین، آن را به یک بازار اصلی برای جذب مشتریان برای محصولات و همچنین به عنوان گردشگر تبدیل کرده است، برای رسیدن به این هدف باید زبان را درک کنید.

• تجارت/تجارت عامل اصلی محبوبیت چینی ها بوده است.

• چینی ها برای تجارت به کشورهای دیگر مهاجرت کرده اند. لذا آنها آگاهانه یا ناآگاهانه زبان خود را به منطقه آورده اند.

• برخی از خارجی ها که علاقه مند به تجارت با چینی هستند، برای غلبه بر مانع زبان مجبور به یادگیری زبان چینی می شوند.

• بسیاری از شرکت های بین المللی و چند ملیتی به دلیل تولید انبوه و قیمت پایین به دلیل نیروی کار «ارزان» و عوامل دیگر در چین مستقر هستند.

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا مؤسسه کنفوسیوس در کنیا

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا

کنیا اولین کشور آفریقایی بود که در آن اولین موسسه کنفوسیوس در آفریقا در سال 2003 تأسیس شد. بنابراین، گسترش افق آموزش برای فراگیران، افزایش فرصت‌ها و همچنین نزدیک‌تر کردن چین به فراگیران. با در نظر گرفتن اینکه تقاضا برای آموزش و یادگیری زبان چینی در کنیا در حال افزایش است، به ویژه در سطح عالی، این راه های موجود برای یادگیری زبان چینی برای پاسخگویی به تقاضا کافی نیست (Iraqi, 2006). در نتیجه، موسسات خصوصی در کنیا اکنون آموزش زبان چینی را برای پاسخگویی به تقاضای زیادی برای این زبان معرفی می کنند.

موسسه کنفوسیوس در کنیا یک سازمان غیرانتفاعی است که از طریق مشارکت بین دانشگاه نایروبی و دفتر مرکزی موسسه کنفوسیوس (حنبان) در چین تأسیس شده است. هدف اصلی آن ترویج زبان و فرهنگ چینی در کنیا است.

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا این موسسه علاوه بر برنامه های زبان و فرهنگ، دوره ها و برنامه هایی را نیز ارائه می دهد که روابط تجاری و سرمایه گذاری بین چین و کنیا را ارتقا می بخشد. او نقشی حیاتی در ترویج ابتکار کمربند و جاده ایفا می­کند، یک استراتژی پیشنهاد شده برای توسعه توسط دولت چین که بر توسعه زیرساخت ها و سرمایه گذاری در کشورهای حاشیه جاده ابریشم باستانی تمرکز دارد.

موسسه کنفوسیوس در کنیا کمک قابل توجهی به توسعه زبان چینی و مطالعات فرهنگی در کنیا کرده است. همچنین به عنوان پلی برای تبادلات فرهنگی و همکاری بین چین و کنیا و درک متقابل و دوستی بین دو کشور را ترویج داده است

زبان چینی به دلیل جایگاه برجسته چین در جهان به طور فزاینده ای محبوب شده است. محبوبیت این زبان به سرعت با تأسیس مؤسسه کنفوسیوس تسهیل شد که وظیفه معرفی زبان و فرهنگ چینی را به جمعیت غیر چینی دارد. سوال این است: آیا این جنبش ارتباطات فرهنگی بین چینی ها و غیر چینی ها را بهبود بخشیده است؟ کنیا دارای پنج مؤسسه کنفوسیوس در دانشگاه نایروبی[4]، دانشگاه موی[5]، دانشگاه اجرتون[6]، دانشگاه کنیاتا[7] و دانشگاه بین المللی ایالات متحده (USIU)[8] - آفریقا است. این پنج موسسه دوره های مختلف چینی را برای کنیایی هایی که مایل به یادگیری مهارت های چینی و درک فرهنگ غنی چینی هستند ارائه می دهند. دانش آموزانی که در این دوره ها ممتاز هستند این فرصت را دارند که برای ادامه تحصیل به چین سفر کنند. 831 دانشجوی چینی در مؤسسه کنفوسیوس دانشگاه کنیاتا، جمعیت مورد نظر را تشکیل دادند. نتیجه کلی این است که مؤسسه‌های کنفوسیوس پلی بین چین و کنیا هستند و وسیله‌ای مفید برای ارتقای تفاهم بین فرهنگ‌های کنیایی و چینی محسوب می شود.

مؤسسه کنفوسیوس همچنین شعبه‌ای را در دانشگاه نایروبی افتتاح کرده است که اولین آن در قاره آفریقا است. مؤسسه دوم اکنون در دانشگاه کنیاتا در حومه نایروبی واقع شده است. با گذشت زمان، مؤسسه‌های کنفوسیوس به دانشگاه‌های دیگری مانند دانشگاه موی در الدورت[9] و دانشگاه اجرتون در شهرستان ناکورو[10] گسترش یافته است.

زبان‌آموزان کنیایی باید مهارت‌های پیشرفته زبان چینی را کسب کنند تا بتوانند مهارت‌های ارتباطی زبان چینی را بدست بیاورند. این عمل زبان‌آموزان را قادر می‌سازد تا زبان را روان و دقیق استفاده کنند و در نتیجه موانع زبانی و روابط فرهنگی بین کنیایی‌ها و چینی‌ها را از بین ببرند. با انجام این کار، درک بهتری از فرهنگ کنیا و چین به نفع دو کشور به وجود خواهد آمد.

تاریخچه موسسه کنفوسیوس در دانشگاه نایروبی

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا

مؤسسه کنفوسیوس در دانشگاه نایروبی اولین مؤسسه کنفوسیوس در آفریقا است و از زمان تأسیس آن در دسامبر 2005 به مدت 18 سال قدامت داشته است. با حمایت قوی دفتر مرکزی مؤسسه کنفوسیوس و همکاری نزدیک بین دانشگاه تیانجین[11] و دانشگاه نایروبی، مؤسسه کنفوسیوس در دانشگاه نایروبی در آموزش معلمان محلی چینی، توسعه دوره های زبان چینی و راه اندازی برنامه های آموزش زبان چینی به نتایج مفیدی دست یافته است.  موسسه کنفوسیوس در دانشگاه نایروبی CIUON[12] برای 7 بار عنوان "موسسه کنفوسیوس سال" را کسب کرده است و کمک های مثبتی به تقویت دوستی و تفاهم چین و کنیا داشته است و به یکی از مدل های جهانی مؤسسه کنفوسیوس تبدیل شده است.

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا این دو شریک یک رابطه مشترک برقرار کردند که شامل تبادل دانشجو و اساتید می شود. استادان چینی در دانشگاه نایروبی به تدریس زبان چینی می پردازند در حالی که یکی از اساتید دانشگاه زبان کیسوآلی[13] در دانشگاه تیانجین تدریس می کند.

برنامه استاندارد چینی­ها یک دوره زبان تحسین شده در کنیا است که تمرکز یکپارچه آن بر چهار مهارت زبانی، گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن است. این آموزش به زبان آموزان کمک می کند تا بفهمند زبان چینی چگونه از نظر دستوری کار می کند و چگونه در زندگی واقعی از آن استفاده می شود.

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا بورسیه های موسسه کنفوسیوس که از طریق این پیوند ایجاد می شود، عموماً به دانش آموزان مدارس و مؤسسات مرتبط با دانشگاه نایروبی تعلق می­گیرد.

هدف اصلی آن ترویج مطالعه زبان و فرهنگ چینی در کنیا است. این موسسه دوره های آموزش زبان و فرهنگ چینی همچون ماندارین[14]، خوشنویسی و تای چی[15] را ارائه می دهد. همچنین رویدادهای فرهنگی مانند جشن های سال نو چینی، آزمون های مهارت زبان چینی و برنامه های تبادل فرهنگی بین دانش آموزان کنیایی و چینی را سازماندهی می کند.

زمینه های موضوعی مطالعه در موسسه کنفوسیوس، دانشگاه نایروبی

1. تجارت و تجارت چینی

این دوره ها به گونه ای طراحی شده اند که عناصر زبانی را بر اساس عملکردهای ارتباطی در زمینه تجارت چینی و بین المللی به دانش آموزان ارائه دهند. این به طور خاص واژگان رایج تجاری، مهارت های ارتباطی مناسب برای محیط های چینی و بین المللی، و درک شرایط اقتصادی چین و قوانین تجارت، سرمایه گذاری، و همکاری تجاری و مدیریت را بررسی می کند.

2. ادبیات چینی

این دوره ها به دانش آموزان درک درستی از ادبیات و فرهنگ چینی را ارائه می دهند که با نظریه های ادبی کلاسیک و مدرن چین مرتبط است. هدف این است که از طریق نمایشنامه و خواندن نمایشنامه های منتخب در ترجمه، از چینی های سنتی و مدرن قدردانی شود. دروس با کلمات، صداها، تصاویر، انیمیشن ها و موسیقی ادغام شده است و همچنین شامل بحث های کلاس درس و تمرین های تعاملی پیرامون موضوعات عملی است.

3. فرهنگ و گردشگری چین

این دوره ها استفاده از دانش زبان چینی، درک فرهنگ چینی، و درک اساسی از اجزای مختلف تعاملی و پویا صنعت سفر و گردشگری و توسعه آن، مشارکت بخش عمومی و تأثیرات فرهنگی را برای دانش آموزان فراهم می کند.

تاریخچه موسسه کنفوسیوس در دانشگاه کنیاتا

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا موسسه کنفوسیوس در دانشگاه کنیاتا در سال 2014 با همکاری دانشگاه جیلین چین[16] تاسیس شد. ماموریت آن ترویج درک متقابل و تبادل فرهنگی بین چین و کنیا است. این مؤسسه دوره های زبان و فرهنگ چینی از جمله ماندارین، خوشنویسی چینی و هنرهای رزمی چینی را ارائه می دهد. همچنین رویدادهای فرهنگی مانند نمایش فیلم های چینی، آزمون های مهارت زبان چینی و اجراهای فرهنگی چینی را سازماندهی می کند.

از سال 2006، بیش از 200 دانشجوی موسسه کنفوسیوس این شانس را داشته اند که با بورسیه تحصیلی در چین تحصیل کنند. به طور خاص، در 3 سال گذشته، 45 دانشجو در سال 2009، 40 دانشجو در سال 2010، و 97 نفر در سال 2011 و 17 دانشجو در سال 2012 بورسیه تحصیلی بلند مدت یا کوتاه مدت دریافت کردند و تحصیل در چین را تجربه کردند. در حال حاضر، برخی از آنها هنوز با بورسیه تحصیلی در چین تحصیل می کنند. 7 نفر برای مقطع کارشناسی ارشد و 2 نفر برای مدرک لیسانس و 13 نفر برای مدرک یک ساله در دانشگاه عادی تیانجین مشغول به تحصیل هستند.

دانشجویانی که در رشته روزنامه نگاری، تجارت، روابط بین الملل/مطالعات، و هر موضوع دیگری که نیاز به زبان دارند نیز یک دوره چینی متناسب با تخصص خود می گذرانند.

دانشجویانی که با موفقیت دوره زبان چینی در این موسسه را بگذرانند، بورسیه تحصیلی برای ادامه تحصیل در چین برای مقاطع کارشناسی ارشد، گواهینامه های یک ساله یا یک ترم و برنامه آموزشی تابستانی یک ساله تعلق می­گیرد.

استانداردهای علامت گذاری مهارت های زبان چینی برای چینی های بین المللی

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا استانداردهای درجه بندی مهارت چینی برای آموزش بین المللی زبان چینی ، سیستمی است که توسط دفتر شورای بین المللی زبان چینی (حنبان) برای ارزیابی مهارت افراد غیر بومی زبان چینی ایجاد شده است. استانداردهای درجه بندی معمولاً به عنوان سیستم [17]HSK  نامیده می شوند.

سیستم HSK از شش سطح تشکیل شده است که هر سطح از HSK 1 تا HSK 6 را شامل می­شود با سطح معینی از مهارت زبان چینی مطابقت دارد. HSK 1 پایه ای ترین مهارت های زبان را ارزیابی می کند، در حالی که HSK 6 توانایی استفاده از زبان چینی را در زمینه های پیچیده علمی و حرفه ای ارزیابی می کند.

استانداردهای درجه بندی چهار مهارت زبانی را ارزیابی می کنند: گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن. هر سطح از سیستم HSK الزامات خاصی برای هر مهارت دارد و ارزیابی با استفاده از یک آزمون استاندارد انجام می شود.

سیستم درجه بندی HSK به طور گسترده ای به رسمیت شناخته شده و به عنوان معیاری برای مهارت زبان چینی توسط مؤسسات آموزشی، کارفرمایان و دولت ها در سراسر جهان استفاده می شود. در کنیا، مؤسسه‌های کنفوسیوس و کلاس‌های درس کنفوسیوس وجود دارند که آزمون‌های HSK را برای ارزیابی و تأیید مهارت زبان چینی دانش‌آموزان و متخصصان ارائه می‌دهند.

برای ارتقای درک استانداردهای درجه‌بندی مهارت چینی در آفریقا، دانشگاه نایروبی در کنیا توسط مرکز آموزش زبان و همکاری در چین مأموریت یافت تا یک کارگاه آنلاین برگزار کند. بیش از 100 نفر به صورت آنلاین و آفلاین در این رویداد شرکت می کنند. وانگ شانگ‌شو[18]، مدیر چینی مؤسسه کنفوسیوس در دانشگاه نایروبی، آموزش معلمان محلی چینی را هدایت می‌کند تا از طریق پلتفرم مؤسسه کنفوسیوس در دانشگاه نایروبی به عنوان مکانیزمی بلندمدت برای دستاوردهای معلمان محلی و ارتقای سطح تدریس آنها استفاده شود.

فعالیت های انجام شده توسط CIUON عبارتند از:

• جشنواره های تئاتر

• برنامه های آنلاین زبان چینی

• جشن های سال نو

• جشنواره های فیلم چین

• آموزش کارکنان به زبان چینی

• تشکیل انجمن فارغ التحصیلان زبان چینی

• فعالیت برای کودکان

• روزهای آزاد

• ایجاد باشگاه های زبان در دبیرستان ها

• نمایشگاه شغلی برای دانشجویان زبان چینی

• ارائه بورسیه تحصیلی به زبان چینی

• بادبادک

• جشنواره نیمه پاییز

• درس های کونگ فو

• مسابقه ویدیو و عکس چین-آفریقا

• آداب و رسوم جشنواره بهار

• بورسیه تحصیلی برای معلمان زبان چینی

• اعتبارسنجی معلمان چینی

• جشنواره قایق اژدها

• داستان های کنیا و چین

• کمپ تابستانی در چین

موسسه کنفوسیوس در دانشگاه نایروبی با وزارتخانه ها و موسسات فرهنگی جمهوری کنیا مانند وزارت آموزش، ورزش، فرهنگ و هنر، اداره خدمات مهاجرت، مرکز فرهنگی کنیا، کتابخانه ملی کنیا، بوماس کنیا و غیره همکاری می کند.

همکاری با کنفوسیوس در دانشگاه نایروبی

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا 1. انجمن ووشوی چین (KONGFU) 华武术协会

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا در سال 1958، دولت انجمن ووشوی، چین را به عنوان یک سازمان برای تنظیم آموزش هنرهای رزمی تأسیس کرد. کمیسیون دولتی فرهنگ بدنی و ورزش چین، ابتکار عمل را برای ایجاد فرم های استاندارد برای اکثر هنرهای اصلی در دست گرفته است. در این دوره یک سیستم ملی ووشو شامل فرم های استاندارد، برنامه درسی و درجه بندی مربی ایجاد شد. ووشو هم در سطح دبیرستان و هم در سطح کالج معرفی شد. این سیستم جدید به دنبال ترکیب عناصر مشترک برای همه سبک ها و فرم ها و همچنین ایده های کلی مرتبط با هنرهای رزمی چینی است. مفاهیم سبکی مانند سخت، نرم، درونی، بیرونی و همچنین طبقه‌بندی‌های مبتنی بر مکاتبی مانند شائولین[19]، تایجی[20]، وودانگ[21] و غیره همگی در یک سیستم واحد ادغام شده‌اند. ووشو[22] به استاندارد مورد حمایت دولت برای آموزش هنرهای رزمی در چین تبدیل شده است. فشار به سمت استانداردسازی ادامه یافت و منجر به سازگاری در مقیاس بزرگ شد.

در سال 1979 کمیسیون دولتی فرهنگ بدنی و ورزش کارگروه ویژه ای برای آموزش و تمرین ووشو تشکیل داد. در سال 1986، موسسه ملی تحقیقات ووشو چین به عنوان مرجع مرکزی برای تحقیق و مدیریت فعالیت های ووشو در چین تاسیس شد.

2. بنیاد کنفوسیوس چین 孔子基金会

بنیاد کنفوسیوس چین در سال 1984 با تایید دولت مرکزی چین تأسیس شد و توسط دولت ، بودجه ویژه برای حمایت از سازمان های فرهنگی و دانشگاه ملی و حتی بین المللی اختصاص یافت. هدف این بنیاد، از طریق حمایت اجتماعی، جمع آوری سرمایه، سازماندهی و ترویج کار تحقیقاتی در مورد کنفوسیوس، آیین کنفوسیوس و سنت چینی با هدف تقویت است. تمدن معنوی سوسیالیستی و ساخت تمدن مادی در خدمت نفوذ بین المللی فرهنگی. تبادلات، صلح انسانی در جهان ایجاد شد.. در سال 1999، بنیاد کنفوسیوس چین ، یک دانشگاه کنفوسیوس را با شراکت دانشگاه شاندونگ کوفو[23] تأسیس کرد.

3. دفتر مرکزی موسسه حنبان/کنفوسیوس -- 国家汉办/孔子学院总部

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا  دفتر مرکزی موسسه حنبان/کنفوسیوس، به عنوان یک موسسه عمومی وابسته به وزارت آموزش چین، متعهد به ارائه منابع و خدمات آموزش زبان و فرهنگ چینی در سراسر جهان است، و تمام تلاش خود را برای برآورده کردن خواسته های زبان آموزان خارجی چینی و کمک به توسعه چندفرهنگی و ساختن جهانی هماهنگ انجام می دهد..

4. انجمن بین المللی آموزش زبان چینی 世界汉语教学学会

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا انجمن بین المللی آموزش زبان چینی معتبر توسط دولت چین، که در سال 1987 تأسیس شد، یک سازمان بین المللی دانشگاهی غیر انتفاعی و غیردولتی است. در اکتبر 2011، انجمن بین المللی آموزش زبان چینی یک رابطه همکاری با یونسکو[24] برقرار کرد.

در حال حاضر 4260 عضو از 68 کشور و منطقه در سراسر جهان وجود دارد. دبیرخانه این سازمان در مقر مؤسسه حنبان/کنفوسیوس واقع شده است.

هدف انجمن تسهیل آموزش بین المللی زبان چینی، تحقیق و ترویج زبان چینی، تقویت روابط بین متخصصان و مؤسساتی است که آموزش و تحقیق زبان چینی و بهبود درک متقابل و دوستی بین مردمان جهان را انجام می دهند. این انجمن که به شدت توسط حنبان حمایت می شود، فعالیت های آکادمیک آموزش زبان چینی، تحقیق و ترویج زبان چینی را برای تسهیل آموزش بین المللی زبان چینی، ارتباطات و همکاری، ارائه مشاوره و خدمات برای آموزش بین المللی زبان چینی سازماندهی می کند.

5. آژانس حرفه ای زبان تمرهندی برای آفریقای شرقی

تمرهندی ترجمه با مسئولیت محدود[25]، متخصص در ترجمه و ترجمه کنفرانس، در سال 1989 در سوئد تأسیس شد و در سال 2008 در کنیا ثبت شد. از آن زمان، به دلیل کیفیت و قابلیت اطمینان نزد مشتریان شهرت کسب نموده است. وفاداری مشتریان اساساً بر اساس اعتماد آنها به آژانس و تجربه و دانش است. آژانس به تمام زبان های بین المللی ، از جمله زبان های رسمی سازمان ملل: عربی، چینی، انگلیسی، فرانسوی، روسی و اسپانیایی کار می کند. در سال 2013، به لطف شبکه جهانی زبان شناسان، به 32 زبان مختلف فعالیت داشته است.

یک واکنش عالی برای یافتن مناسب ترین راه حل برای هر نیاز و ارائه خدمات شخصی ضروری است. حضور در حین تکالیف ترجمه برای مشتریان بسیار ارزشمند است. پروژه های ترجمه توسط مترجمان حرفه ای مجرب انجام می شود. امروزه، تمرهندی ترجمه یکی از پیشروترین ارائه دهندگان خدمات زبان در شرق آفریقا است. و قصد داریم آن را به همین شکل ادامه دهیم.

تمرهندی ترجمه، ترجمه انواع اسناد تجاری از انگلیسی به چینی و بالعکس را ارائه می دهد. همچنین مترجمان کنفرانس حرفه ای و بازدید و آموزش در محل کارخانه را در کنیا و سایر نقاط جهان ارائه می دهد.

برای ایجاد بهترین تیم‌های زبان‌شناس به زبان‌های مختلف، با موسسات آموزشی و تحقیقاتی تخصصی مختلف مشارکت استراتژیک برقرار نموده است. در این راستا، موسسه کنفوسیوس، دانشگاه نایروبی برای نیازهای زبان چینی خود در کنیا همکاری می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، به آدرس http://tamarindtranslations.com مراجعه کنید.

6. دانشگاه تیانجین، چین

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا    دانشگاه تیانجین[26] (TNU) که ​​در سال 1958 تأسیس شد، در ابتدا کالج معلمان تیانجین نام داشت و نام فعلی را در ژوئن 1982 دریافت کرد. در آوریل 1999، با تصویب وزارت آموزش و پرورش، کمیته شهرداری تیانجین CPC و دولت شهرداری تیانجین تصمیم گرفت دانشگاه تیانجین را با ادغام دانشگاه عادی تیانجین، آکادمی تربیت معلم تیانجین و موسسه آموزشی تیانجین را تأسیس کند.

موسسه آموزش و پرورش. پروژه ساخت و ساز پردیس جدید TNU که توسط دولت شهرداری تیانجین در مارس 2003 تاسیس شد، رسما راه اندازی کرد. پردیس جدید مساحتی به وسعت 608 هکتار با مساحت برنامه ریزی کلی 680000 متر مربع را پوشش می دهد.

TNU اکنون دارای 24 کالج، 1 کالج مستقل، 49 موسسه تحقیقاتی و 87 تخصص با بیش از 40000 دانشجو، از جمله 25000 دانشجوی کارشناسی، بیش از 5300 دانشجوی دکترا است. و دانشجویان کارشناسی ارشد 10000 دانشجو در برنامه آموزش بزرگسالان در حال تحصیل می باشند.

 TNU دارای یک مرکز تحقیقات روانشناسی و رفتاری است که یکی از ده مرکز برتر تحقیقات علوم انسانی و اجتماعی زیر نظر وزارت آموزش و پرورش است.

 TNU همچنین دارای آزمایشگاه‌های کلیدی از جمله:

  • آزمایشگاه تحقیقاتی تیانجین برای تکنیک‌های آموزشی مدرن
  •  آزمایشگاه کلیدی برای محیط ‌زیست آبی و منابع آب،
  • مرکز تحقیقات علوم اجتماعی و سیاست‌های انسانی.

TNU دارای شش برنامه دکتری رشته درجه یک، 22 برنامه دکتری درجه دو، 11 برنامه کارشناسی ارشد درجه یک و 96 برنامه کارشناسی ارشد درجه دو است.

 TNU که توسط 3 برنامه دکترا هدایت می شود، در رشته های مرتبط با آموزش، تحقیقات پایه و برخی رشته های کاربردی که مستقیماً در خدمت توسعه اجتماعی و اقتصادی تیانجین هستند، سرآمد بوده است. دانشگاه جامعی با محوریت آموزش و پژوهش در حال شکل گیری است که ویژگی اصلی آن تربیت معلم است.

TNU با پایبندی به سیاست باز بودن در برابر جهان، روابط نزدیکی با بیش از 109 دانشگاه و کالج در بیش از 30 کشور و منطقه برقرار کرده است. به عنوان یکی از اولین 16 دانشگاهی که کالج های کنفوسیوس را در جهان تأسیس کرد.

 TNU اولین کالج کنفوسیوس را در آفریقا در سپتامبر 2005 راه اندازی کرد.

موسسه کنفوسیوس در دانشگاه کنیاتا

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیاموسسات کنفوسیوس[1] در کنیا

محبوبیت زبان و فرهنگ چینی به دنبال افزایش آگاهی در مورد نقش مهمی که چین همچنان در جهان ایفا می کند، در سطح جهانی به رشد خود ادامه داده است. بنابراین، تأسیس مؤسسه کنفوسیوس در دانشگاه کنیاتا پاسخی به این روند بود. این موسسه در دسامبر 2008 با همکاری دانشگاه کنیاتا، دانشگاه شاندونگ[27] چین و دفتر مرکزی موسسه کنفوسیوس در حنبان چین تاسیس شد.

مؤسسه کنفوسیوس در دانشگاه کنیاتا از زمان تأسیس در دسامبر 2008 با همکاری دانشگاه شاندونگ، به طور مداوم کیفیت برنامه های زبان چینی خود را توسعه داده و بهبود بخشیده است. افزایش تعداد دانش آموزانی که زبان چینی را یاد می گیرند. برنامه‌های بازارگرا تدریس نمود و فارغ‌التحصیلان موسسه را با سازمان‌هایی که علاقه‌مند به استخدام کارمندان چینی هستند مرتبط کرد. بیش از 1526 دانشجو تاکنون دوره های مختلف گواهینامه چینی را در موسسه گذرانده اند.

این موسسه توسط یک مدیر چینی به نام پروفسور ژو شیائودونگ[28] اداره می شود. این مؤسسه دارای 13 پرسنل آموزشی و 6 پرسنل غیرآموزشی است.

اهداف موسسه کنفوسیوس در دانشگاه کنیاتا عبارتند از:

      • آموزش زبان و فرهنگ چینی به افراد بیشتر
      • آموزش هنرهای زیبا، ورزش و بازی های چینی طب سنتی چینی و فلسفه کنفوسیوس به افراد واجد شرایط.
      • ترویج افزایش تعامل مثبت بین دانشگاه شاندونگ و دانشگاه کنیاتا از طریق زبان و فرهنگ برای منافع اجتماعی-اقتصادی.
      • ارتقاء، بهبود و حفاظت از منافع دانشگاه کنیاتا و مقر مؤسسه کنفوسیوس، حنبان، چین مطابق با یادداشت تفاهم
      • برنامه های بورسیه برای حمایت از دانش آموزان کنیایی برای یادگیری زبان و فرهنگ چینی در چین
      • آغاز برنامه های تبادل بین کنیا و چین را از طریق دانشگاه کنیاتا و دانشگاه شاندونگ
      • نهادینه سازی سیستم های مدیریت کیفیت در موسسه.
      • شرکت در تمام فعالیت های ملی و بین المللی که باعث پیشرفت موسسه و به رسمیت شناختن بین المللی دانشگاه کنیاتا شود.

فرصت های شغلی

اکثر فارغ التحصیلان CI در موسسات بسیار معتبر استخدام شده اند: مانند کنیا ایرویز[29] ، سفارت چین در کنیا[30]، شرکت فناوری هواوی با مسئولیت محدود[31] ، و غیره. تعدادی از فارغ التحصیلان به عنوان مترجم در بخش های تجاری، مهمان نوازی و گردشگری استخدام شده اند، در حالی که برخی دیگر معلمان چینی در دانشگاه ها و کالج های مختلف هستند.

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا آنها کلاس هایی برای فارغ التحصیلان سال چهارم، دانشجویان و فارغ التحصیلان کالج، افراد تجاری و سایر دانشجویان بزرگسالی که به دلایل مختلف به این زبان علاقه مند هستند، دارند.

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا

معرفی موسسه کنفوسیوس در دانشگاه موی (CIMU)

photo2 CIMU در 30 مارس 2015 راه اندازی شد. CIMU، اولین موسسه کنفوسیوس در جهان متخصص در مهندسی نساجی و طراحی مد، توسط دانشگاه موی و دانشگاه دونگهوا[32] در شانگهای از طریق حنبان چین اداره می شود. این موسسه توسط پروفسور گونشان وی[33] که مدیر آن است اداره می شود. همچنین چهارمین مؤسسه کنفوسیوس است که در کنیا پس از مؤسسه کنفوسیوس در دانشگاه نایروبی، مؤسسه کنفوسیوس در دانشگاه کنیاتا و مؤسسه کنفوسیوس در دانشگاه اجرتون تأسیس شده است.

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا

به عنوان یک موسسه آموزش زبان و فرهنگ چینی در الدورت، CIMU زبان چینی، فرهنگ چینی و تدریس خصوصی (برای آزمون‌های HSK) را به دانشجویان دانشگاه موی و افراد دیگر ارائه می‌دهد.

 دوره های زبان چینی در پردیس دانشگاه موی، پردیس ساحلی و ریواتکس[34] موجود است.

در همان زمان، پیرامون مهندسی نساجی و طراحی، CIMU همچنین آموزش نساجی و لباس ارائه می­شود و کنفرانس های مرتبط را برای آموزش کارکنان محلی سازماندهی می کند. CIMU در واقع به بستر ارتباطی بین دولت و شرکت‌های چین و کنیا تبدیل شده است.

فعالیت در مؤسسه کنفوسیوس دانشگاه موی

  1.  زبان چینی
    1. بورس تحصیلی کنفوسیوس
    2. پل چین
    3. فرصت های یک کمپ تابستانی در چین
    4. جشنواره بهار

این موسسه فقط دو معلم دارد. زبان چینی در این موسسه فقط برای دانشجویان دانشگاه موی است. آنها دوره های مشترک، دوره های کوتاه مدت و یک رشته اصلی را به زبان چینی ارائه می دهند.

فرصت ها

      • بورسیه های کنفوسیوس
      • پل چینی
      • کمپ تابستانی در چین

دانشگاه بین المللی ایالات متحده آمریکا[35] - موسسه کنفوسیوس آفریقا[36]

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا

آموزش زبان چینی در USIU-Africa به طور رسمی در سال 2015 آغاز شد. در آن زمان، شرکت های چینی متعددی به آرامی خود را در کنیا مستقر کرده بودند و فرصت های شغلی را برای فارغ التحصیلانی ارائه می­کردند که مزیت بیشتری از دانش کاری زبان چینی داشتند. یادگیری زبان چینی در USIU-Africa در طول ساخت بزرگراه 50 کیلومتری 8 خط تیکا[37] که عمدتا توسط بومیان چینی ساخته شده بود، ضروری بود. این بزرگراه فوق العاده درست از خارج دانشگاه می گذرد. ​​در سال 2015، فارغ التحصیلانی که دانش خوبی در زبان داشتند از این طریق بهره مند شدند تا فرصت های شغلی مناسبی برای کار با چینی ها، برای کمک در ترجمه بدست بیاورند.

کلاس های زبان و فرهنگ چینی در سال 2015 با 300 دانش آموز به زبان چینی مبتدی یک (1)، 169 دانش آموز در زبان چینی مبتدی دو (2)، 8 دانش آموز در سطح متوسط ​​و 11 دانش آموز در سطح پیشرفته آغاز شد. در آن سال 488 دانش آموز برای یادگیری زبان چینی ثبت نام کردند. پنج زبان خارجی دیگر قبلاً در دانشگاه تأسیس شده بود، بنابراین چین مجبور شد برای موقعیت خود با بقیه رقابت کند. از سال 2015 بیش از 3000 دانشجو برای یادگیری زبان چینی در USIU ثبت نام کرده اند. و در طول سال ها، زبان چینی فراگیر شد.

در کنیا، از شش (6) زبان سازمان ملل متحد؛ چینی، انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، عربی و روسی، تنها روسی و چینی هنوز در مدارس راهنمایی و/یا ابتدایی کنیا تدریس نمی‌شوند.

در فوریه 2020، USIU به دانشگاه خصوصی تبدیل شد تا کلاس درس کنفوسیوس را تأسیس کند. معرفی این کلاس تضمین می کند که علاقه دانش آموزان به یادگیری زبان چینی تا سطح مدرک پایدار و بیشتر توسعه می یابد زیرا آنها در معرض فرهنگ و تاریخ قرار می گیرند. جنبه هایی از زبان که تقریباً قبل از بازدید از چین ضروری هستند.

اکثر دانش آموزان می خواستند از مهارت های به دست آمده در زبان چینی برای اهداف شغلی استفاده کنند. این شامل کار به عنوان مترجم، کار برای نهادهای بین المللی در ارتباطات، مهماندار، برقراری ارتباط، ایجاد دوستی با شهروندان چینی، مترجمان، برای تحصیل بیشتر در چین، تجارت و فرصت های دیگر بود.

اکثر دانش‌آموزان جوان بین سنین 21 تا 25 سال به احتمال زیاد زبان چینی را به عنوان زبان دوم در USIU دنبال می‌کردند. بیشتر دانش‌آموزان علایق شخصی را دلیلی برای ادامه زبان چینی ذکر کردند.

تاسیس اولین کلاس درس کنفوسیوس در دبیرستان کنیا

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا  دانشجویان کنیایی که مشاغل مختلف را دنبال می کنند و زبان چینی می آموزند، معتقدند که با تقویت همکاری های دوجانبه بین دو کشور، موقعیت بهتری برای مشاغل آینده در چنین پروژه های ساختمانی دارند.

دانش آموزان دبیرستان خانه دختران ایالتی[38] در سال 2017 شروع به یادگیری زبان چینی به عنوان سرگرمی کردند. به همین دلیل بود که جشن در دبیرستان خانه دختران ایالتی کنیا در نایروبی برگزار شد زیرا اولین کلاس درس کنفوسیوس کنیا برای دانش آموزان دبیرستانی در فوریه 2023 راه اندازی شد.

در این مراسم که با حضور مقامات سفارت چین، کارکنان دانشگاه نایروبی و دانش آموزان هفت دبیرستان دیگر در کنیا برگزار شد، کلوپ زبان چینی خانه دختران ایالتی فارغ التحصیل شدند و در کلاس درس نهایی کنفوسیوس با بیش از 120 دانش آموز فارغ التحصیل شدند.

به گفته مدیر ارشد مدرسه، خانم ایولین نابوکوسی[39] ، مدرسه در آن زمان هیچ چینی نداشت.

آنها سپس با مؤسسه کنفوسیوس در دانشگاه نایروبی رابطه یادگیری برقرار کردند، که منجر به علاقه بیشتر دانشجویان شد، و در کمال تعجب، دانشجویان زیادی وجود دارند که اکنون می خواهند چینی یاد بگیرند.

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا خانم نبوکوسی می گوید:"اکنون که دولت کنیا و چین مشارکت های زیادی دارند، وقتی بچه ها آرزو دارند برای تحصیلات پیشرفته خود به چین بروند، مهم است که آنها قبل از رفتن زبان را یاد بگیرند. به همین دلیل است که دانش آموزان بسیار علاقه مند به زبان چینی هستند.

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا

یک سال پس از راه اندازی باشگاه چینی در سال 2017، برخی از دانش آموزان به چین دعوت شدند و آنها را با چینی ها و فرهنگ غنی آنها آشنا کردند.

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا خانم نبوکوسی می گوید که زبان چینی هنوز در برنامه درسی گنجانده نشده است؛ از این رو هنوز به عنوان باشگاهی که به طور رسمی راه اندازی شده است، اجرا می شود.

این راه اندازی به معنای بهبود روابط با چین بود. تعداد دانش آموزان علاقه مند به زبان چینی به شدت در حال افزایش است. بسیاری از مدارس، زبان های خارجی دیگری مانند فرانسوی و آلمانی دارند، اما زبان چینی ندارند.

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا زبان چینی قرار است در آینده نزدیک در اکثر مدارس تدریس شود. دبیرستان بیمارستان هیل[40]، دبیرستان بزرگراه[41]، دبیرستان دخترانه سنت جورج[42]، دبیرستان پسرانه آلیانس[43] و دبیرستان دخترانه مری هیل[44] مدارس خواهر و برادری[45] دبیرستانهای بودند که در مراسم راه اندازی شرکت کردند.

مدارس هر کدام با دو معلم و 20 دانش آموز حضور داشتند.

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا

ژائو ژیوان[46] از سفارت چین در کنیا گفت که کلاس درس کنفوسیوس در دبیرستان دختران ایالتی یک دستاورد جدید در روابط چین و کنیا است و آنها امیدوارند که آن را در مدارس بیشتری تکرار کنند.

موسسات کنفوسیوس[1] در کنیا

"مبادله مردم با مردم و فرهنگ به فرهنگ به موضوع اصلی روابط چین و کنیا تبدیل شده است و کنیایی های بیشتری شروع به یادگیری زبان چینی، هنرهای رزمی و حتی لذت بردن از غذاهای چینی کرده اند. ما معتقدیم که جوانان آینده دو کشور ما هستند. و ما امیدواریم که دانش‌آموزان بیشتری برای تقویت بیشتر این پیوند، چینی را یاد بگیرند.»

برنامه های آینده

موسسه کنفوسیوس به زودی یک برنامه فشرده چینی را با هدف دانش آموزان دبیرستانی راه اندازی خواهد کرد.

هدف این برنامه ارائه مهارت های زبان چینی به دانش آموزان است که به آنها امکان می دهد برای بورسیه تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه های چین مانند دانشگاه عادی تیانجین اقدام کنند. مؤسسه کنفوسیوس در دانشگاه نایروبی اولین مؤسسه کنفوسیوس بود که در کنیا تأسیس شد و اکنون 18 سال سابقه دارد.

در این موسسه در حال حاضر حدود 20000 دانشجو ثبت نام کرده اند.

به گفته پروفسور وانگ شانگسو[47] ، مدیر موسسه کنفوسیوس در دانشگاه نایروبی، این موسسه بیش از 300 دانشجو را برای برنامه های گواهینامه در سال 2022 و حدود 70 دانشجو را برای برنامه های کارشناسی ثبت نام کرده است.

پروفسور شانگسو می گوید: «دانشجویان برای یادگیری زبان چینی به ما مراجعه می کنند زیرا تقاضا برای آن از سوی بسیاری از شرکت های چینی فعال در کنیا وجود دارد.»

پروفسور استفان کیاما[48]، معاون دانشگاه نایروبی (UoN)، از برنامه راه اندازی شده در خانه دختران ایالتی حمایت می کند و می گوید که برنامه درسی مبتنی بر شایستگی (CBC) را بهبود می بخشد.

"من معتقدم که دانش آموزان کلاس کنفوسیوس در دبیرستان خانه دختران ایالتی اولین گروه دانش آموزانی خواهند بود که از این برنامه بهره می برند و مهارت های زبان چینی را توسعه می دهند."

این نمونه ای از روابط دوستانه و قوی بین کنیا و چین است.

روابط قبلی

کنیا و چین از طریق ایجاد همکاری های بین مدرسه ای، مانند مدارس خواهران، نمایش های فرهنگی، نمایشگاه های هنری و سایر برنامه های تبادل مردمی را برگزار کرده اند.

به گفته آقای ژائو ژیوان، کاردار سفارت چین در کنیا، راه اندازی کلاس درس کنفوسیوس یکی دیگر از نقاط عطف دوجانبه در چندین سال مشارکت و دوستی است که باعث شده است کنیایی های بیشتری شروع به یادگیری زبان چینی کنند.

کلاس درس کنفوسیوس در حال تبدیل شدن به یک دستاورد جدید در آموزش، همکاری و تبادل فرهنگی چین و کنیا است. کودکان آینده دوستی و همکاری دو کشور هستند.

امیدواریم دانش‌آموزان بیشتری بتوانند زبان و فرهنگ چینی را بیاموزند و فرزندان ارتقاء دهنده روابط دو کشور بزرگ باشند.

دوستی دیرینه

کنیا و چین نیز از روابط دوجانبه برخوردارند و امسال شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور است.

  امیدواریم از این فرصت برای تعمیق تبادلات فرهنگی و آموزشی و همکاری بین دو کشور استفاده کنیم.

در آینده، سفارت چین به حمایت از موسسه کنفوسیوس در دانشگاه نایروبی ادامه خواهد داد و به طور مشترک توسعه زبان چینی و فرهنگ چینی در کنیا را ترویج خواهد کرد.

در پایان، ایجاد کلاس درس کنفوسیوس در دبیرستان خانه دختران ایالتی در نایروبی، کنیا، نقطه عطف مهمی در روابط بین کنیا و چین است. مهارت های زبان چینی که به آنها امکان می دهد برای بورسیه تحصیلی در دانشگاه های چین درخواست دهند.

راه اندازی کلاس درس کنفوسیوس یک دستاورد مهم است که برنامه درسی مبتنی بر شایستگی (CBC) را بهبود می بخشد و برنامه های تبادل فرهنگی بین دو کشور را ارتقا می دهد.

منابع :

  1. https://confucius.uonbi.ac.ke/
  2. https://cimu.mu.ac.ke/
  3. http://confucius.ku.ac.ke/
  4. https://www.egerton.ac.ke/confucius-institute
  5. https://scholarmedia.africa/chinese-state-house-girls-confucius-classroom-to-fix-mandarin-demand/
  6. https://www.chinadaily.com.cn/a/202302/17/WS63ef88e4a31057c47ebaf783.html#:~:text=It%20was%20pomp%20and%20color,Classroom%20for%20high%20school%20students.
  7. Iraki,F. (2009), “Language and political economy: A historical perspective on Kenya” in Journal of Language, Technology & Entrepreneurship in Africa, Vol. 1 No. 2, (229-243).
  8. Kazadi I. M. (2006).  “Raisons conduisant étudiants Kenyans à poursuivre l’apprentissage du français” in Research on French Teaching in Eastern Africa, Iraki (ed.), 14-22.
 

[1] Confucius 

[2] نایروبی - کنیا

[3] Hanban

[4] University of Nairobi

[5] Moi University

[6] Egerton University

[7] Kenyatta University

[8] united States International University

[9] Eldoret 

[10] Nakuru 

[11] Tianjin

[12] the Confucius Institute at the University of Nairobi

[13] Kiswahili

[14] Mandarin

[15] Tai Chi

[16] China's Jilin University

[17] Hanyu Shuiping Kaoshi

[18] The Wang Shangxue

[19] Shaolin

[20] Taiji

[21] Wudang

[22] Wushu

[24] UNESCO

[25] Tamarind Translations Ltd

[26] Tianjin

[27] Shandong Normal University

[28] Prof. Zhou Xiaodong

[29] Kenya Airways

[30] Chinese Embassy in Kenya

[31] Huawei Technologies Co. Ltd

[32] Donghua University

[33] Prof. Qunshan WEI

[34] Rivatex

[35] United States International University

[36] Africa Confucius institute

[37] Thika

[38] House Girls High School

[39] Evelyn Nabukwesi

[40] Hospital Hill High School

[41] Highway Secondary School

[42] St. Georges Girls High School

[43] Alliance Boys High School

[44] Mary Hill Girls High School

[45] brother and sister schools

[46] Zhao Xiyuan

[47] Wang Shangxue

[48] Prof. Stephen Kiama

کد خبر 16274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =