وجود بقایای داعش، در شمال سوریه به مانند خطر بمب ساعتی است که هر لحظه می بایست انتظار انفجار آن را داشت. ساکنان شهر «راس العین» در شمال شرق سوریه با خبر فرار زندانیان متهم به عضویت در این سازمان تروریستی از زندانی در مناطق تحت کنترل ارتش ترکیه که همگی از ملیت های مختلف هستند، بیدار شدند.

« هشدار در شمال سوریه..!! 25 داعشی از زندانی در الحسکه فرار کردند»

وجود بقایای داعش، در شمال سوریه به مانند خطر بمب ساعتی است که هر لحظه می بایست انتظار انفجار آن را داشت.

 ساکنان شهر «راس العین» در شمال شرق سوریه با خبر فرار زندانیان متهم به عضویت در این سازمان تروریستی از زندانی در مناطق تحت کنترل ارتش ترکیه که همگی از ملیت های مختلف هستند، بیدار شدند.

تنوع ملیت‌های داعشی های فراری‌ از این زندان از جمله ۱۰ عراقی، یک عربستانی، یک کویتی و ۱۳سوری از اهالی شهرهای شرق سوریه نشان‌دهنده ارتباط آنها با سرویس های اطلاعاتی کشورهای اشغالگر سوریه می باشد.

تروریست های فراری به سمت داخل ترکیه گریخته اند که در طول سال های بحران همچنان یک مسیر عبور برای تروریست ها به سمت سوریه باقی مانده است.

ملاحظه کارشناسی:

فرار ۲۵ اسیر داعشی از زندان مستحکم "رأس العین" سوریه چیز جدیدی نیست و این اتفاقات هراز گاهی رخ می دهد البته این زندانیان فراری همگی از سوی کسانیکه اسباب فرار آنان را فراهم می نمایند. شناخته و گلچین شده می باشند

اگر به سالی که بحران سوریه ایجاد (سال 1389 – 2011 میلادی) و برای تداوم آن حدود یکسال بعد گروه تروریستی داعش توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی ایجاد، سازماندهی و تجهیز شد، بازگردیم می بینیم که آمریکایی ها، انگلیسی ها و صهیونیست ها از کشتار مسلمانان به دست هم لذت می برند و آن را تامین کننده منافع خود می دانند و یکی از دلایل حمایت از داعش نیز همین موضوع می باشد.

از سال ۱۳۹۶ گروه تروریستی داعش دیگر منطقه ای را در تصرف خود ندارد و عناصر آن به صورت خفته در سوریه و عراق فعال هستند و هر از گاهی با هجوم به مردم بی دفاع این کشورها جنایتی جدیدی رقم می زنند.

استدلالی که آمریکایی برای توجیه اشغال سرزمین‌های سوریه و سرقت ثروت نفتی و غیر نفتی‌ آن می کنند، مبارزه با داعش است و به مصلحت واشنگتن است که این گروه تروریستی را تا حدودی فعال نگه دارد تا به اشغال سرزمین های سوریه ادامه دهد. از این رو، همه می دانند که منافع آمریکا و متحدانش از حمایت گروه های تروریستی این است که ثبات به سوریه باز نگردد و روابط سوریه با کشورهای همسایه به ویژه ترکیه از سر گرفته نشود.

 در چند سال اخیر اشغالگران به دنبال بهره برداری از عناصر داعش در سوریه و عراق هستند تا از این طریق به مطامع خود در این دو کشور دست یابند.

منبع :

https://ksagovernment.com/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%86%D9%81%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D9%84-%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%8A%D8%A7-%D9%87%D8%B1%D9%88%D8%A8-25-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4%D9%8A%D8%A7%D9%8B-%D9%85%D9%86-%D8%B3%D8%AC/

کد خبر 16529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =