آقای ارنست اورتاسون در دولت جدید اسپانیا به سمت وزیر فرهنگ انتخاب شد. اورتاسون 41 ساله و متولد شهر بارسلونا است. او در سابقه کار سیاسی خود، عضویت در گروه های فعال در حوزه انرژی های تجدیدپذیر و جریان سبز اروپایی را دارد. وی همچنین از چهار سال پیش نماینده اسپانیا در پارلمان اروپا بوده است.

انتخاب یکی از چهره های جوان سیاسی به عنوان وزیر جدید فرهنگ اسپانیا

آقای ارنست اورتاسون در دولت جدید اسپانیا به سمت وزیر فرهنگ انتخاب شد. اورتاسون 41 ساله و متولد شهر بارسلونا است. او در سابقه کار سیاسی خود، عضویت در گروه های فعال در حوزه انرژی های تجدیدپذیر و چریان سبز اروپایی را دارد. وی همچنین از چهار سال پیش نماینده اسپانیا در پارلمان اروپا بوده است.

اورتاسون در سال 2023 و پس از آنکه یولاندا دیاز، وزیر کار دولت پدرو سانچز، تشکیلات تازه ای را با عنوان «سومار» راه اندازی کرد تا بتواند گروه های چپ پراکنده و احزاب مختلف چپگرای اسپانیا را در زیر یک چتر متحد کند تا در انتخابات توفیق بیشتری به دست آورند، به عنوان سخنگوی این تشکیلات انتخاب شد. به این ترتیب او هر دوشنبه در جمع خبرنکاران اسپانیایی مواضع حزب سومار را بیان می کرد.ارنست اورتاسون در 40 روز اخیر و پس از آغاز جنگ غزه و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، بارها در محکومیت این جنایات مواضع محکمی اتخاذ کرده است. او همچنین در قالب حزب سومار، به پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا فشار آورده اند تا پس از تشکیل دولت جدید، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

هنوز برنامه های وزیر جدید و الویت های وزارتخانه فرهنگ اسپانیا در دولت جدید اعلام نشده است اما سیاست های اعلام شده از سوی حزب سومار در حوزه فرهنگ در زمان انتخابات سراسری اسپانیا در ماه جولای گذشته (مرداد ماه) شامل این سرفصل ها بوده است: گنجاندن یک گزینه فرهنگی در اظهارنامه مالیات بر درآمد، اختصاص 1٪ از بودجه دولتی به فرهنگ، تمرکززدایی سیاست های فرهنگی، ایجاد شورای سمعی و بصری دولتی و لغو قانون حمایت فرهنگی از گاوبازی در راستای حمایت از حقوق حیوانات.  

https://cultura21.cat/noticies/ernest-urtasun-nou-ministre-de-cultura/

کد خبر 17418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =