این تحقیقات توسط شرکت GED  در ماه اکتبر سال 2023 میلادی به عمل آمده است.به  مناسبت 25 ماه نوامبر روز جهانی رفع خشونت بر علیه زنان  موسسه آماری اکشن اید (ActionAid) تحقیقاتی را  در مورد خشونت برعلیه زنان در یونان را به عمل آورده است که شوکه کننده است و نتایج این تحقیقات در سه مورد بدین شرح منتشر کرده  است.

دیدگاه یونانیان به برابری جنسیتی

به  مناسبت 25 ماه نوامبر روز جهانی رفع خشونت بر علیه زنان  موسسه آماری اکشن اید (ActionAid) تحقیقاتی را  در مورد خشونت برعلیه زنان در یونان را به عمل آورده است که شوکه کننده است و نتایج این تحقیقات در سه مورد بدین شرح منتشر کرده  است. موسسه اکشن اید تعصب جنسیتی در یونان را ریشه خشونت در جمع خانواده های یونانی معرفی می کند. براساس یافته های این موسسه 50 درصد مردان دارای تعصب جنسیتی هستند. همچنین جوانان تعصب و خود بزرگ بینی بیشتری نسبت به سنین بالاتر دارند. بر اساس این تحقیق که  بر اساس کلیشه ها در مورد جایگاه زنان در زمینه سیاست، تحصیلات، زندگی اقتصادی و سلامت بدن به عمل آمده، نتایج زیر بدست آمده است:

  • 44 درصد حداقل یک نوع پیش داوری و حسادت نسبت به جایگاه زنان دارند.
  • جوانان تعصب و دیدگاه منفی بیشتری در مورد زنان، نسبت به سنین بزرگتر از خود دارند.
  • مسئله تساوی زن و مردم بر اساس این یافته ها در رده  پنجم یعنی آخرین رده قرار دارد.

با جزئیات بیشتر ، 54 درصد از مردان حداقل یک نوع نگاه خود برتربینی نسبت به زنان دارند در حالیکه این تعصب و خود برتری در مورد زنان 34 درصد است. علاوه بر این، 20 درصد مردان حداقل در سه مورد تعصب و خود بزرگ بینی بیشتری نسبت به  زنان دارند. همچنین، بر اساس یافته های این موسسه، جوانان بین سن های 17- 26 سال، نسبت به افراد مسن، یعنی  افراد بالای 59 سال، خود را از زنان برتر می دانند.

دیدگاه یونانیان به برابری جنسیتی

طبق پاسخ های دریافت شده از جامعه هدف، در میان 17 هدف توسعه پایدار سازمان ملل متحد، هدف تساوی زنان و مردان در رده پنجم از پایین یعنی در رده سیزدهم قرار دارد ، زیرا تنها 27 درصد از افرادی که در این تحقیقات شرکت کرده اند، معتقدند که تساوی زنان و مردان باید یکی از اولویت های دولت باشد.

لازم به یادآوری است که منظور از تعصب و خود بزرگ بینی به معنی افکار شکل گرفته و موضوعاتی است که در ضمیر ناخودآگاه در افکار انسان ها تاثیر می گذارند، بدون اینکه انسان خود در آن دخالتی داشته باشد. این همان چیزی است که آن را به طور بالقوه مضر می کند، حتی اگر علامت مثبتی داشته باشد. در مورد سوگیری های جنسیتی، آنها اتوماتیسم هایی هستند که مستقیماً زندگی زنان را تحت تأثیر قرار می دهند. بدین ترتیب به مردان اعتماد بیشتری نسبت به زنان از نظر جایگاه و قدرت به وجود می آورد.

این تحقیقات توسط شرکت GED و از 500 فرد بالغ  در ماه اکتبر سال 2023 میلادی به عمل آمده است.

منبع : https://www.in.gr/2023/11/23/life/woman/ereyna-actionaid-sxedon-50-ton-andron-stin-ellada-exei-toulaxiston-mia-prokatalipsi-gia-tis-gynaikes

کد خبر 17488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =