نشست دو روزه شورای مقدس کلیسای ارتدوکس یونان با حضور سراسقف اعظم و سایر اعضای آن در خصوص بررسی ازدواج همجنس گرایان برگزار گردید.

بررسی ازدواج همجنس گرایان در شورای مقدس کلیسای ارتدوکس یونان

نشست دو روزه شورای مقدس کلیسای ارتدوکس یونان با حضور سراسقف اعظم و سایر اعضای آن برگزار شد. در این جلسه ازدواج همجنس گرایان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه حمایت مالی از خانواده‎های مسیحی که در منطقه تراکیه غربی (مناطق مسلمان نشین ترک تبار) دارای سه فرزند هستند مورد تاکید قرار گرفت. همچنین آموزش بیشتر جهت جوانان ارتدوکس، برگزاری اردوهای بزرگ از سوی کلیسا، برگزاری کنفرانسی در شهر بندری پیره‎آس با عنوان «عهد عتیق، تفسیرهای نادرست» و چهارمین نشست «رهبانیت ارتدوکس و خطرات سکولاریسم»  در شهر«لفکادا» مورد تاکید قرار گرفت. همچنین در این نشست بودجه سال 2024 سال کلیسای ارتدوکس به تصویب رسید.

برگرفته از: lifo.gr – 29 آذر 1402

تحلیل:

          اگرچه کلیسا به جزئیات این نشست در خصوص ازدواج همجنس‎گرایان اشاره‎ای نکرده است اما کلیسای ارتدوکس یونان مخالف جدی این موضوع بوده و چنین ازدواجی را مردود می‎داند.  طبق عرف یونان گروه‎هایی که تمایل نداشته باشند ازدواج آنها از سوی کلیسا ثبت شود با مراجعه به شهردارها این موضوع را به ثبت می‎رسانند. کلیسای ارتدوکس یونان چنین ازدواجی را انحراف از نهاد خانواده می‎داند. کلیسا اگرچه بارها با این امر مخالفت کرده و بعضی از اعضای شورا مواضع بسیار تندی اتخاذ کرده‎ و آن را «رسوم جدید و خارجی» می‎دانند، و این ازدواج را بر خلاف قانون خدا و اخلاقی انسانی می‎دانند، اما در این میان گفته می‎شود تعدادی از اعضای شورا در نحوه رسیدگی به موضوعات اداری آن مواضع معتدل‎تری دارند.  به نظر می‎رسد با توجه به اینکه اسقف اعظم یک نقش نهادی دارد و باید پیام‎های وحدت بخشی به جامعه ارتدوکس یونان بدهد، پاسخگویی به چنین مواضعی اصولا از طریق اطلاعیه های عمومی کلیسا اتخاذ می‎شود تا مانع از هرگونه شایعه و گمانی زنی های رسانه ها در این زمینه شود. کلیسا همچنین مخالفت خود را با فرزندخواندگی نیز ابراز کرده و آن را کاهش نقش زنان در کانون خانواده می‎داند.

کد خبر 17891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =