اخیرا دو فرد یونانی که (رسانه ‎ها از آن‎ها به عنوان گروه‎های فاشیستی نام می‎برند) در یک حمله نژادپرستانه به دو نفر از اتباع پاکستان در داخل یک اتوبوس حمله کرده و موجب مصدومیت آن‎ها شدند.

اخیرا دو فرد یونانی که (رسانه ها از آن‎ها به عنوان گروه های فاشیستی نام می برند) در یک حمله نژادپرستانه به دو نفر از اتباع پاکستان در داخل یک اتوبوس حمله کرده و موجب مصدومیت آن‎ها شدند. یکی از این دو مصدومیت جدی داشت که با دخالت یک راننده اتوبوس مهاجمین مجبور به فرار شدند. گروه های راست افراطی یونان که مواضع نژادپرستانه دارند و تعدادی از رهبران آن‎ها هم اکنون در زندان هستند در این مواقعی متهم اصلی چنین وقایعی هستند.

انبوه مهاجرین خارجی که در یونان و به ویژه در شهر آتن حضور دارند در سال‎های اخیر بارها از سوی گروه های نژادپرست مورد حملات خشونت آمیز قرار گرفته اند. دولت اگرچه تلاش دارد با آن‎ها مقابله کند اما چنین وقایعی در سال‎های اخیر بارها تکرار شده و مراکز پلیس موفقیت زیادی برای مقابله با آن نداشته اند. اگرچه تعداد حملات نژادپرستانه در این کشور پس از دستگیری رهبران گروه افراطی «طلوع طلایی» کاهش یافته اما هواداران این گروه های در محیط مدارس و عرصه ورزش و با پوشیدن لباس‎های خاص در سطح اجتماع، همچنان حضور دارند.

اگرچه از سوی نهادهای دولتی تعداد حملات نژادپرستانه در سطح یونان 74 مورد برای سال 2022 و 73 مورد برای سال 2021) گزارش شده اما بسیاری از حملات به دلایل مختلف اساسا گزارش نمی شود. بسیاری از مهاجرین به دلایلی همچون «عدم توجه کافی مراکز مربوطه، ترس از  اخراج از خاک یونان به دلیل مدارک ناقص و رویکرد غیرحرفه‎ای مراجع ذیربط» از مراجعه به مراکز پلیس به بهانه ترس از عدم ارائه خدمات بعدی خودداری می‎کنند.  عمده اقدامات گروه های فاشیستی در مرکز شهر آتن و با فاصله زیادی در شهر تسالونیکی انجام گرفته است.

منبع: سایت In.gr

کد خبر 18037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =