در سال 2022 میلادی 22 نفر از زنان یونانی به دلیل خشونت در این کشور کشته شده اند.

نمایشگاه جنجالی در محکومیت زن کشی و خشونت جنسیتی

یک نمایشگاه هنر تجسمی با عنوان «زن کشی و خشونت جنسیتی» از خانم «یورگیاس لاله» هنزمند یونانی مقیم آمریکا در کنسولگری یونان در شهر نیویورک برگزار شد. این نمایشگاه که متشکل از آثار هنرمندان یونان و آمریکایی است با همکاری اتاق بازرگانی یونان و آمریکا برنامه ریزی شده بود. همانطور که هنرمند مربوطه اعلام کرد هدفش افزایش آگاهی عمومی در مورد موضوع زن کشی در یونان است. یکی از آثار نامبرده به دستور شخص وزیر خارجه از نمایشگاه خارج شد. این اقدام وزیر خارجه با واکنش گروه «چپ جدید» (جدا شده از حزب ائتلاف چپ)  روبرو شد و طرفداران آن این موضع وزیر را به «راست گرایی» دولت مرتبط کرده و خواستار لغو این تصمیم شدند.

تحلیل:

این هنرمند یونانی که تحصیل کرده آمریکا است و در آنجا زندگی می ‎کند در فیسبوک خود مدعی شد دولت دائما در مقابل راست افراطی تسلیم می‎شود و از وزیر می‎ خواهد از هرگونه تصمیم گیری که بوی راست افراطی می ‎دهد، منصرف شود. این موضوع باعث شده که مدافعان حقوق زنان با انتشار آماری اعلام کنند در سال 2022 میلادی 22 نفر از زنان یونانی به دلیل خشونت در این کشور کشته شده اند. در روزهای اخیر و در شبکه های اجتماعی، حزب حاکم نئودموکراسی مورد انتقاد قرار گرفته و مدعی شدند راست افراطی در یونان دست به هرکاری می‎زند که عملا حضور خود را در صحنه سیاسی یونان نشان دهد. یکی از پروژه های وی در این نمایشگاه پرچمی است که با تکه های ورق ساخته شده و در پرچم یونان به جای رنگ آبی از رنگ قرمز به عنوان نماد قتل زنان استفاده شده است. بر روی نقشه یونان 22 محله هایی است که این جنایات در آن محله ها به وقوع پیوسته و روی آن اسامی زنان کشته شده و تاریخ و محله آن‎ها نوشته شده است. وب سایت وی اشاره می‎کند اکثر قربانیان زن کشی در خاه ها و تخت های خود به قتل رسیده اند.

منبع: سایت In.gr

لینک: https://www.in.gr/2023/12/19/politics/epikairotita/pyr-omadon-kata-gerapetriti-gia-ti-roz-simaia-galazio-adeiasma-apo-ntora-kai-kairidi/

کد خبر 18112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =