مرکز هنری (GoDown ) یک مرکز فرهنگی و دانش برای هنرمندان کنیایی

مرکز هنری GoDown خانه خلاقیت کنیایی در هنر و رسانه است.

مرکز هنری GoDown خانه خلاقیت کنیایی در هنر و رسانه است. این مرکز که در سال 2003 تأسیس شد، کمک قابل توجهی به رشد، شناخت و دیده شدن هنرمندان محلی کرده است.این مرکز یک موسسه فرهنگی و هنری غیرانتفاعی است که از سال 2003 به عنوان مکان و پلتفرمی برای تبلیغ همه چیزهای هنری در نایروبی و فراتر از آن فعالیت می‌کند. این اولین نمونه در نوع خود در شرق آفریقا و یک محرک مهم در شکل گیری صحنه خلاقانه با اعتماد به نفس در نایروبی بود.

حامیان این مرکز هنری عبارتند از: بنیاد فورد، شورای بریتانیا و پادشاهی هلند.

آنها تسهیلات، پشتیبانی فنی و حمایتی را برای توسعه، عملکرد و نمایش اشکال مختلف بیان خلاقانه و هنری و رشد بخش فرهنگی پویا و پایدار در کشور و منطقه  فراهم می کنند. این مرکز هنری در جاده دونگا در منطقه صنعتی نایروبی قرار دارد و میزبان طیف گسترده ای از هنرمندان داخلی و بین المللی است. آنها استودیوهای هنرمندان، فضاهای نمایشگاهی و فرصت های شبکه ای را برای اقامتگاه های محلی و بین المللی فراهم کرده اند.

مرکز هنری (GoDown ) یک مرکز فرهنگی و دانش برای هنرمندان کنیایی

اهداف آن «تسهیل توسعه انواع هنری و ظهور هنرمندان مستقل» بوده است که مهارت‌ها و منابع لازم برای کسب درآمد آبرومندانه از هنر خود و ابزارهای کافی برای خودشکوفایی را دارند.

هدف این مرکز تسریع رشد بخش فرهنگی پر جنب و جوش در کنیا و در سراسر منطقه ، اطمینان فرهنگی و اعتماد بین جامعه کنیا و منابع خلاق و فرهنگی کنیاست.

این مرکز هنری بیستمین سالگرد خود را در سال 2023 جشن گرفت، آنها همچنان به ایجاد جایگاه خود به عنوان یک مرکز فرهنگی و دانش از طریق برنامه ها و فعالیت ها  با هدف الهام بخشیدن به شکل دادن به هویت های کنیایی معاصر از طریق ترویج، تولید، مستندسازی و انتشار درون زا ادامه می دهند. قدرت The GoDown به عنوان پلتفرم پیشرو کنیا برای تبادل فرهنگی در تنوع برنامه‌ریزی آن نهفته است. فعالیت‌های اصلی موسیقی، رقص و هنر در کنار کنفرانس‌های بین‌المللی مهمی مانند اجلاس هنر آفریقای شرقی، تا رویدادهای محلی، مانند جشنواره جوانان Dunda Mtaan و Nai Ni Who، و Creative Entrepreneurship اجرا می‌شود.

گالری هنر بر این باور است که بخش فرهنگی پر جنب و جوش ، فضایی را برای گفتگو و کاوش در هویت شهری و ساخت اجتماعی در سطح جامعه و ملی ایجاد می کند که همه اینها مشارکت مدنی و تقویت حس عاملیت را تسریع می کند.

مرکز هنری (GoDown ) یک مرکز فرهنگی و دانش برای هنرمندان کنیایی

 

منبع:

1. https://thegodown.org/who-we-are/

2. http://hipafrica.com/topspot/the-godown-arts-centre/

3. https://whitearkitekter.com/project/godown-arts-centre/

کد خبر 18316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =