آقای گرسون مسیگوا، دبیر دائمی وزارت هنر، فرهنگ و ورزش، پس از گفتگو با محمد گولو اوغلو سفیر ترکیه در تانزانیا، اعلام کرد هر دو طرف تانزانیایی و ترکیه ای معتقدند که توسعه ی روابط دیپلماتیک در بخش هنر، فرهنگ و ورزش به نفع هر دو کشور است.

به زودی مرکز فرهنگی ترکیه در تانزانیا افتتاح می شود.

رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران در تانزانیا:

سال گذشته (مهرماه 1401) یادداشت تفاهم بین دو کشور در دارالسلام توسط داماس ندومبارو وزیر فرهنگ، هنر و ورزش و محمد گولو اوغلو سفیر ترکیه در تانزانیا امضا شد. در راستای اجرایی کردن آن، چند روز پیش (2 بهمن 1402) آقای گرسون مسیگوا، دبیر دائمی وزارت هنر، فرهنگ و ورزش، پس از گفتگو با محمد گولو اوغلو سفیر ترکیه در تانزانیا، اعلام کرد هر دو طرف تانزانیایی و ترکیه ای معتقدند که توسعه ی روابط دیپلماتیک در بخش هنر، فرهنگ و ورزش به نفع هر دو کشور است. مسیگوا گفت که امیدواری زیادی برای دو کشور وجود دارد که طیف وسیعی از فرصت ها را در این بخش فعال کنند، از جمله همکاری در زمینه ی آموزش زبان کیسوآلی و ترکی و تقویت زیرساخت های فرهنگی و ورزشی تانزانیا.

دبیر دائمی وزارت هنر، فرهنگ و ورزش تانزانیا در این مصاحبه گفته است که دولت ترکیه مایل است یک مرکز فرهنگی در دارالسلام برای ترویج فرهنگ هر دو طرف بسازد و در صورت تأمین اعتبار آن، میخواهد ساخت این تأسیسات را فوراً آغاز کند.

همچنین دولت ترکیه آماده است همکاری های خوبی در زمینه ی مسابقات ورزشی با تانزانیا داشته باشد و دولت ترکیه تمایل خود را برای حمایت از تیم های ملی برای اردو زدن در ترکیه برای آماده شدن برای ماموریت های مختلف بین المللی نشان داده است.

مسیگوا تأکید کرد که بخش هنر و سینما بخش دیگری است که دولت ترکیه آماده ی همکاری با تانزانیا است. در این بخش فیلمسازان تانزانیایی این فرصت را خواهند داشت تا از صنعت فیلم ترکیه دیدن کنند و بیشتر در مورد این صنعت بیاموزند. چرا که ترکیه یکی از کشورهایی است که در صنعت فیلم در سطح جهانی عملکرد خوبی دارد و این تعامل می تواند به بهبود عملکرد فیلمسازان تانزانیا بیانجامد.

 منبع:

https://dailynews-co-tz.translate.goog/tanzania-turkiye-partnership-to-benefit-culture-arts-and-sports/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fa&_x_tr_hl=en&_x_tr_pto=wapp#

کد خبر 18404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =