همایش صلیب سرخ یونان در تسالونیکی به موضوع قلدری در مدرسه پرداخت

بیش از ۱۰.۷۰۰ مورد بزهکاری توسط نوجوانان در سال ۲۰۲۳ پلیس را درگیر کرده است و این تعداد فقط در هشت ماه اول سال از کل سال ۲۰۲۲ فراتر رفته است. علاوه بر این، در همایشی که توسط بخش منطقه‌ای تسالونیکی صلیب سرخ یونان در مورد قلدری در مدرسه برگزار شد، مشخص شد که ۱۷ باند متشکل از نوجوانان که خشونت شدیدی را اعمال می‌کردند، متلاشی شده‌اند.

خانواده‌های ناکارآمد، فقدان ارتباط با والدین یا عدم وجود محدودیت‌ها، عواملی هستند که در پسِ قلدری در مدرسه وجود دارند، این مطلب را افسر لازاروس گریگوریادس از اداره فرعی حفاظت از نوجوانان و بخش مقابله با بزهکاری در اداره پلیس تسالونیکی تأکید کرد. وی همچنین تأکید کرد که پلیس در راستای پیشگیری از این پدیده، اقداماتی را در مدارس و همچنین گشت‌هایی در مکان‌هایی که جوانان در آنجا حضور دارند، انجام می‌دهد. هدف این اقدامات نه دستگیری، بلکه نزدیک شدن به جوانان است. دکتر دیمیتریوس سیدروپولوس، مشاور آموزش معلمان در اداره آموزش ابتدایی شرق تسالونیکی، بر ضرورت بسیج همه افراد درگیر (مدرسه، خانواده و غیره) برای پیشگیری، مدیریت و مقابله با موارد قلدری تأکید کرد.

وی به ابزارهایی که جامعه مدرسه برای پیشگیری از این پدیده در اختیار دارد، مانند ارزیابی واحدهای آموزشی، مشارکت در برنامه‌ها و تدوین مقررات داخلی اشاره کرد. یوانیس گراماتیکوس، قاضی دادگاه بدوی، به موضوع برخورد دستگاه قضایی با بزهکاران کم سن و سال و تغییراتی که قانون جدید مجازات ایجاد کرده است، پرداخت. وی توضیح داد که برای مجرمان زیر ۱۲ سال هیچ اقدامی انجام نمی‌شود. بین ۱۲ تا ۱۵ سال، اقدامات کیفری برای اعمال آنها در نظر گرفته نمی‌شود و اقدامات اصلاحی یا درمانی انجام می‌شود. بالای ۱۵ سال، در صورت جنایت بودن عمل، امکان حبس در زندان برای خردسالان وجود دارد. در حالی که با قوانین قبلی، حبس فقط شامل جرایمی بود که شامل خشونت، تهدید جانی یا نقص عضو می‌شد.

سخنرانی افتتاحیه این مراسم توسط استاوروس کالافاتیس، دبیر گروه پارلمانی دموکراسی نوین ایراد شد. وی به برنامه میانجیگران مدرسه که در طول دوره تصدی خود در معاونت وزارت مقدونیه-تراکیس آغاز شد، اشاره کرد. این برنامه با همکاری کانون وکلای تسالونیکی اجرا می‌شود که پاناگیوتیس یانوپولوس، نایب رئیس آن در این مراسم سخنرانی کرد. همچنین، سوتیریس کیبلوس، رئیس بخش منطقه‌ای، سخنرانی افتتاحیه را ایراد کرد و النا کوزی، دبیر، برنامه را هدایت کرد.

نکات قابل توجه:

  • بیش از ۱۰.۷۰۰ مورد بزهکاری توسط نوجوانان در سال ۲۰۲۳ رخ داده است.
  • ۱۷ باند متشکل از نوجوانان که خشونت شدیدی را اعمال می‌کردند، متلاشی شد.
  • خانواده‌های ناکارآمد، فقدان ارتباط با والدین و عدم وجود محدودیت‌ها از عوامل قلدری در مدرسه هستند.
  • پلیس اقداماتی را در مدارس و مکان‌هایی که جوانان در آنجا حضور دارند برای پیشگیری از بزهکاری انجام می‌دهد.

منبع:https://www.newsbeast.gr/society/arthro/۱۰۶۱۵۱۹۷/pano-apo-۱۰-۷۰۰-peristatika-paravatikotitas-anilikon-to-۲۰۲۳

کد خبر 18716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =