بر اساس آمار رسمی پلیس یونان، تنها در سال ۲۰۲۲ میلادی ۷۵۰۶ جرم ارتکابی توسط نوجوانان یونان ثبت شده است.

Γιατί αυξάνονται τα περιστατικά βίας και παραβατικότητας στους νέους

بر اساس آمار رسمی پلیس یونان، تنها در سال ۲۰۲۲ میلادی ۷۵۰۶ جرم ارتکابی توسط نوجوانان یونان ثبت شده است. دو روانشناس، درباره معنای ۲۰ جنایت توسط افراد زیر سن قانونی در روز در جامعه یونان، (تقریباً یک مورد در ساعت) معتقدند: «زندگی روزمره در مدارس، خیابان ها و میادین، پدیده بزهکاری اطفال و نوجوانان را در بحث عمومی قرار می دهد و باعث تأمل و نگرانی فراوان می شود. آیا این یک وضعیت قدیمی است که اکنون در حال ثبت است یا یک وضعیت جدید است که نیاز به رسیدگی فوری دارد؟ پاسخ به هر دو سوال بالا بله است. خانواده عامل تعیین کننده در بزهکاری نوجوانان است. پدیده بزهکاری نوجوانان هم جهانی است این پدیده ای است که در دهه های گذشته نیز وجود داشت، اما اکنون تمایز کیفی قابل توجهی ثبت شده است. پرخاشگری جوانان در همه جا حتی در مکان های غیرمنتظره بروز می کند. افزایش استفاده از الکل و مواد مخدر، فرهنگ تهاجمی نسبت به همه نهادها و در عین حال افزایش ایجاد گروه ها و همچنین درگیری گروه ها وجود دارد.

آیا خشونت «رفتار آموخته شده» است؟ پاسخ‌های بسیاری از جوانان به این که چرا این رفتار را انجام می‌دهند، بر «شوخی کردن» یا «قرار دادن آن در رسانه‌های اجتماعی» متمرکز است. یعنی مردان و زنان جوانی که به دنبال تجربه های جدید و همچنین تایید از طریق لایک هایی هستند که دریافت خواهند کرد. این فرافکنی از خشونت می تواند حوادث جدیدی را به وجود آورد. به هر حال، خشونت از طریق معاشرت و تقلید از اعمال آموخته می شود. اهمیت درک، گسترش و پیشگیری از بزهکاری می تواند فهرست بی پایان داشته باشد. درک علل رفتار بزهکارانه جوانان یک فرآیند پیچیده است اما حداقل با دو ثابت اساسی: مردان و زنان جوان «بیمار جامعه» نیستند و رفتار آنها را می توان با بررسی رشد آنها تحلیل کرد. محیطی که شامل خانواده، مدرسه، دوستان، اینترنت، رسانه و جامعه است. تغییر ذهنیت در برخورد با پدیده ضروری است نقش مهم خانواده یک عامل تعیین کننده در بزهکاری جوانان است که بر رفتار جوانان تأثیر می گذارد. عدم ارتباط و نظارت و همچنین رفتار بزهکارانه والدین از عوامل تشدید کننده بروز می کند. مردان و زنان جوان، که با شکاف ارتباطی یا عدم درک مواجه هستند، ممکن است به دنبال شناسایی و راهنمایی از افراد خارج از خانواده باشند و خطر قربانی شدن را افزایش دهند. رفتار بزهکارانه خود والدین عاملی جدی در رفتار جوانان است. کودک با درک دنیای اطراف خود از دریچه رفتار بزهکارانه والدین خود می تواند این رفتارها را قابل قبول و مورد انتظار بداند.

۷۵۰۶  پرونده بزهکاری نوجوانان مردان و زنان جوانی که بدون درک کامل از جدیت اعمال خود آزمایش می کنند، مردان و زنان جوانی که واقعاً درخواست کمک می کنند و این رفتار را برای جلب توجه و مراقبت از خود نشان می دهند و مردان و زنان جوان با رفتارهای ضد اجتماعی و انحرافی«به چه راه حل هایی می توانند  دست یابند؟ به جای تمرکز صرف بر تنبیه، باید اهمیت پیشگیری و حمایت از جوانان را برجسته کنیم. جامعه باید روی برنامه‌هایی سرمایه‌گذاری کند که بتواند نگرش‌های مثبت و توانمندسازی جوانان را تشویق کند.»

منبع: in.gr ۷ ژانویه

Γιατί αυξάνονται τα περιστατικά βίας και παραβατικότητας στους νέους | in.gr

کد خبر 19036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =