۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳

سازمان بین‎ المللی همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)  با انتشار گزارشی تحت عنوان «شاخص تعادل بین کار و زندگی» به نتایج مهمی در خصوص جامعه یونان دست یافته است.

Οι Έλληνες δεν είναι ικανοποιημένοι από τη ζωή τους - Τι δείχνει παγκόσμια έρευνα

سازمان بین‎ المللی همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)  با انتشار گزارشی تحت عنوان «شاخص تعادل بین کار و زندگی» به نتایج مهمی دست یافته است. این گزارش علاوه بر داده ‎های مطالعه جهانی فوق، برای تحقیق، داده‎ هایی را از پاسخ به یک سئوال جمع آوری کرد که نشان می ‎دهد یونانی‎ ها از زندگی خود راضی نیستند. انتخاب‎ های آن‎ها در این زمینه و مشکلات برای زندگی روزمره بهتر، حقوق کم، کار، تحصیل، کیفیت محیط بوده است. یونان، اگرچه از نظر سلامت و بهداشت بالاتر از حد متوسط ​​است، اما از نظر درآمد، شغل، آموزش، کیفیت محیط، روابط اجتماعی، مشارکت مدنی و رضایت از زندگی، کمتر از میانگین است.

هنگامی که از یونانی ‌ها خواسته شد رضایت کلی خود را از زندگی در مقیاس ۰ تا ۱۰ ارزیابی کنند، میانگین امتیاز ۵.۸ را دادند که کمتر از میانگین ۶.۷ سازمان OECD است. متوسط ​​درآمد سرانه خالص تعدیل شده سالانه خانوار ۲۰۷۹۱ دلار است که کمتر از میانگین سازمان  OECD به میزان ۳۰۴۹۰  دلار است. در مورد اشتغال، تقریباً ۵۶٪ از افراد ۱۵ تا ۶۴ ساله در یونان دارای شغل هستند که کمتر از میانگین اشتغال سازمان OECD به میزان  ۶۶٪ است. حدود ۶۵ درصد از مردان در مقایسه با ۴۷ درصد از زنان داری کار دستمزد هستند.

در یونان ۴ درصد از کارگران ساعات بسیار بیشتری کار می ‎کنند که کمتر از میانگینن ۱۰ سازمان OECD  است. (۶ درصد از مردان و ۳ درصد از زنان) تحصیلات و مهارت‎های خوب پیش نیازهای مهم برای یافتن شغل هستند. در یونان، ۷۶ درصد از بزرگسالان ۲۵ تا ۶۴ ساله تحصیلات متوسطه را به پایان رسانده اند که کمتر از میانگین ۷۹ درصد OECD است.

 از نظر سلامت، امید به زندگی در هنگام تولد در یونان، این میزان  حدود ۸۲ سال است که یک سال بالاتر از میانگین OECD است. امید به زندگی برای زنان ۸۴ سال است، در حالی که برای مردان ۷۹ سال است. در یونان ۶۷ درصد مردم از کیفیت آب آشامیدنی راضی هستند که کمتر از میانگین ۸۴ درصد سازمان OECD درصد است. بر اساس شاخص OECDدر یونان احساس اجتماعی و مشارکت مدنی متوسطی وجود دارد.

در زمینه مشارکت رای دهندگان (معیاری برای مشارکت شهروندان در روند سیاسی) در انتخابات اخیر ۵۸ درصد بود که کمتر از میانگین ۶۹ درصدی OECD  بود. میزان مشارکت رای دهندگان برای ۲۰ درصد بالای جمعیت ۵۹ درصد و برای ۲۰ درصد پایین حدود ۵۸ درصد برآورد شده است.

منبع: Οι Έλληνες δεν είναι ικανοποιημένοι από τη ζωή τους - Τι δείχνει παγκόσμια έρευνα | in.gr

کد خبر 19045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =