در جلسه ای با حضور تعدادی از زنان یونانی با نخست وزیر که به مناسبت روزجهانی زن برگزار شد  مسائلی که امروز مربوط به زنان در تمام سنین است، مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت.

در جلسه ای با حضور تعدادی از زنان یونانی با نخست وزیر که به مناسبت روزجهانی زن برگزار شد  مسائلی که امروز مربوط به زنان در تمام سنین است، مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت. در این جلسه که گروه از زنان از مراکز مختلف این کشور شرکت داشتند، نخست وزیر اظهار داشت «به مناسبت روز زن به این فکر افتادیم که بحثی داشته باشیم تا بتوانید تجربیات خود را منتقل کنید و سیاست ‌های عمومی را که در مورد مسائل مربوط به شما اجرا کرده‌ایم ارزیابی کنید و همچنین بتوانید زمینه ‌های جدید مداخلات سیاسی را شناسایی کنید. سیاست هایی که از زنان در تمام سنین حمایت می کند: از دختران جوانی که به تشکیل خانواده فکر می کنند، تا زنان شاغلی که برای ایجاد تعادل بین کار، زندگی خانوادگی و مسئولیت های والدین تلاش می کنند، تا زنان مسن که ممکن است در حال بازنشستگی باشند اما هنوز احساس می کنند سازنده هستند و می خواهند به نحوی کار کنند.

نخست وزیر ابتکارات دولت را از جمله ایجاد کمک هزینه تولد ۲۰۰۰ یورویی از اول ژانویه ۲۰۲۰ که به صورت ماسبق برای پوشش تولد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت و همچنین مداخله برای کاهش قیمت شیر ​​نوزاد را برجسته کرد و اظهار داشت:«ما پس از به قدرت رسیدن اولین کاری که انجام دادیم این بود که کمک هزینه تولد، یعنی ۲۰۰۰ یورو را دادیم - اکنون برای کسانی که در سال ۲۰۲۳ زایمان کرده اند نیز به صورت عطف به ماسبق آن را افزایش داده ایم. فکر می کنم مبلغی که الان می دهیم یک نفس کوچک است. مانند مداخلاتی که در شیر خشک کودک انجام دادیم، که در آن شاهد کاهش قیمت در فروشگاه ها بودیم، به‌ طور متوسط شیر کودکان از ۱۵ درصد تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی همچنین بر تمدید کمک هزینه زایمان به مشاغل آزاد و کشاورزان، برای حمایت از زوج های جوان به منظور اخذ اقامتگاه خصوصی تاکید کرد. علاوه بر این، وی بر گسترش امکان ساخت مهد کودک در محل کار توسط شرکت های خصوصی تاکید کرد، در حالی که او بر پیشنهاد راه اندازی محل نگهداری کودکان در نزدیک دادگاه ها تا زمانی که وکلای مادرشان به پرونده های آنها رسیدگی می کنندنیز تاکید کرد.

       نخست وزیر در موضوع آزار و اذیت جنسی زنان تاکید کرد که این موضوع تنها مربوط به کار نیست، بلکه حوزه‌ های دیگری مانند آموزش را نیز شامل می ‌شود. ما معمولاً آن را با محل کار مرتبط می ‌دانیم، اما من چندین مورد نیز شنیده‌ام. به طور کلی، در جایی که رابطه قدرت و وابستگی وجود دارد، چنین رفتارهایی ممکن است، رشد کند. ما اکنون یک خط مشی در مورد مسائل آزار و اذیت داریم، که اکنون خط شکایتی برای جدی ترین حوادث ایجاد شده است، اینکه ما سیاست هایی مانند «دکمه وحشت» داریم که تحت شرایط می تواند جان افراد را از حوادث جدی نجات دهد. کاهش آزار و خشونت علیه زنان در حال پیشرفت است. ما هنوز به جایی که باید باشیم نرسیده ‌ایم، اما فکر می‌کنم گام اول بسیار مهمی در این راستا برداشته شده است.»

منبع: naftemporiki 

https://www.naftemporiki.gr/politics/۱۶۱۰۰۴۲/pagkosmia-imera-tis-gynaikas-i-syzitisi-mitsotaki-me-gynaikes-sto-maximoy-epi-tapitos-nees-paremvaseis-stirixis/

کد خبر 19172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =