لایحه اصلاح قانون ویزای طلایی در پی تصویب در کمیسیون مربوطه پارلمانی به جلسه عمومی پارلمان برای تصویب نهایی تسلیم شد.

Βουλή

لایحه اصلاح قانون ویزای طلایی در پی تصویب در کمیسیون مربوطه پارلمانی به جلسه عمومی پارلمان برای تصویب نهایی تسلیم شد. بر اساس مفاد لایحه مورد نظر، شرایط اخذ ویزای پنج ساله توسط اتباع کشورهای ثالث (غیر اتحادیه اروپا) از طریق خرید ملک در یونان سختگیرانه تر می شود. به این ترتیب حداقل مبلغ سرمایه گذاری برای خرید ملک در سراسر آتن، پیرآس، تسالونیکی و جزایر توریستی به ۸۰۰ هزار یورو افزایش پیدا می کند. سایر مناطق کشور نیز به ۴۰۰ هزار یورو افزایش پیدا خواهد کرد. حداقل مساحت باید ۱۲۰ متر مربع بوده و سقف مالی تعیین شده باید فقط مربوط به یک ملک باشد.

 این لایحه از حمایت احزاب نئودمکراسی، ائتلاف چپ، پاسوک و چپ نوین برخوردار است. حزب کمونیست مخالفت خود با آنرا ابراز کرده و احزاب راه حل یونانی، اسپارتی ها، نیکی و مسیر آزادی با آن اعلام نمودند که در جلسه عمومی موضع نهایی خود را اعلام خواهند کرد. در لایحه مورد نظر دستور العمل ۲۵۲۳/۲۰۲۲ اتحادیه اروپا مبنی بر اخذ مالیات ۱۵ درصدی از شرکت های چندملیتی و شرکت های بزرگ نیز گنجانده شده است.

این لایحه سرانجام در پارلمان یونان نیز تصویب شد و از اول سپتامبر سال جاری اجرا می شود.

منبع: https://www.skai.gr/news/politics/vouli-stin-olomeleia-i-psifisi-tou-nomosxediou-gia-ti-golden-visa-oi-theseis-ton-kommaton

کد خبر 19231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =