رژیم صهیونیستی بار دیگر ثابت کرد که برای ادامه هدف قرار دادن زنان و مردان غیرنظامی در نوار غزه و بقیه مناطق در اراضی اشغالی فلسطین اهمیتی به قوانین بین المللی و تصمیمات صادره از سوی سازمان های بین المللی نداده و قوانین بشردوستانه بین المللی و تمام مقررات حقوق بشررا نادیده می گیرد.

فائزه محمد می نویسد:  «نسل کشی» در غزه... و شعارهای دروغین حقوق بشر

رژیم صهیونیستی بار دیگر ثابت کرد که برای ادامه هدف قرار دادن زنان و مردان غیرنظامی در نوار غزه و بقیه مناطق در اراضی اشغالی فلسطین اهمیتی به قوانین بین المللی و تصمیمات صادره از سوی سازمان های بین المللی نداده و قوانین بشردوستانه بین المللی و تمام مقررات حقوق بشررا نادیده می گیرد.

سه روز پیش یکی از مسئولان صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) از کشته شدن ۷۰۰ کودک در غزه و مجروح شدن ۱۶۰۰ کودک دیگر از زمان آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به مردم سرافراز فلسطین در غزه خبر داد. به این تعداد زیاد کودکان کشته شده   زنان نیز اضافه می شود که بی هیچ تردیدی تایید می کند که ماشین کشتار صهیونیستی با حمایت ایالات متحده آمریکا عمدا به بمباران مدارس، بیمارستان ها و منازل مسکونی، کودکان و زنان می پردازد تا تعداد بیشتری از زن و کودک را قربانی نماید. و این همه جنایت در انتقام گرفتن از عملیات قهرمانانه انجام شده توسط گردان های عزالدین قسام - شاخه نظامی جنبش حماس - در روز شنبه، ۷ اکتبراست. این عملیات "دستگاه دولتی اشغالگر" را تحقیر کرده و اسطوره "ارتش شکست ناپذیر" را از بین برد.

جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل نتیجه امروز و دیروز نبوده و از زمان تأسیس این تشکیلات از طریق استعمار تاکنون، هزاران جنایت علیه مردم فلسطین به ویژه زنان، کودکان و سالمندان صورت گرفته است. زیرا این رژیم تنها با کشتارو قتل عام می تواند موجودیت خود را استمرار بخشد. چه کسی از ما کشتارهای دیر یاسین و شهر شیخ و روستای ابوشوشه و کفر قاسم و بحرالبقر و صبرا و شتیله و غیره را به یاد نمی آورد. و این کشتار استمرار داشته تا زمان نگارش این نوشته و اگرهمراهی بین المللی و سکوت جامعه موسوم به «جامعه بین المللی» و با حمایت رسمی اعلام شده ایالات متحده آمریکا و غرب صورت نمی گرفت این جنایات رخ نمی داد.

جنایات نیروهای اشغالگر اسرائیل در غزه ثابت کرد که همه شعارهای آزادی، دموکراسی و حقوق بشر که غرب در مورد آنها سر می دهد فقط شعارهای برای فشار بر کشورهای اسلامی است.ما دیدیم که چگونه آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای اروپایی پس از مرگ دختر جوانی به نام مهسا امینی در اکتبر ۲۰۲۲ فشار سیاسی بر ایران وارد کردند و از تظاهرات در ایران حمایت کرده و برخی از مقامات ایرانی را تحریم کردند در حالی که همین کشورها از نیروهای اشغالگر اسرائیل در نابودی مردم فلسطین حمایت می کنند. و بدون شرم و حیا اعلام می کنند که "اسرائیل" از حق مشروع دفاع از خود استفاده می کند!! آیا کشتن کودکان و زنان و سالمندان دفاع از خود است؟ این کودکان، زنان و سالمندان چه خطری برای رژیم صهیونیستی دارند؟ آیا بمباران خانه ها و برج ها با سلاح های ممنوعه بین المللی و تخریب آنها بر سر ساکنان آنها دفاع از خود است؟

هل استهداف المستشفیات والمساجد والجامعات -رغم أن القانون الدولی الإنسانی یجرم استهداف المنشآت المدنیة- دفاعا عن النفس؟ وأین محکمة العدل الدولیة مما یحدث؟

آیا هدف قرار دادن بیمارستان ها، مساجد و دانشگاه ها - حتی اگر قوانین بشردوستانه بین المللی هدف قرار دادن مراکز غیرنظامی را جرم انگاری کند - برای دفاع از خود است؟ دیوان بین المللی دادگستری در چه وضعیتی قرار دارد؟

"رژیم اشغالگر اسرائیل" از طریق بوق های رسانه ای متعدد و عظیم خود مدعی شد که مقاومت فلسطین در حمله خود به شهرک های نوار غزه در ۷ اکتبر، کودکان و زنان را به قتل رسانده است و بایدن رئیس جمهور آمریکا و برخی از سیاستمداران آمریکایی این ادعا را تکرار کردند اما نتوانستند بیایند و تصویر واحدی از این جنایات را به جهانیان نشان دهند.پیش از این که برخی از شبکه های اروپایی و آمریکایی به دلیل ناتوانی رژیم صهیونیستی در ارائه هیچ مدرکی برای ادعاهای خود از این ادعا عذرخواهی کرده باشند، اما مردم آزاد جهان از طریق ماهواره به صورت زنده شاهد آنچه رژیم اشغالگر اسرائیل در مورد بمباران غزه و کشتار سیستماتیک مردم آن عمل می کند هستند ولی در مقابل حمایت های آشکار آمریکا و اروپا به رژیم صهیونیستی قادر به هیچ حمایتی نیستند. جهان آزاد کی بیدار می شود و به آنچه در غزه اتفاق می افتد متنبه می شود؟ چه زمانی اعراب و مسلمانان در قبال آنچه می گذرد به وظیفه خود عمل می کنند؟

شئون عمانیه ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳

کد خبر 19497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =