۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۱

مراسم افتتاحیه رسمی بزرگترین مسجد شیعیان " سلام " در شهر مسقط، با حضور مسئولین، شخصیتهای دینی، فرهنگی وسفرای کشورها اسلامی برگزار گردید.

مراسم افتتاحیه رسمی بزرگترین مسجد شیعیان " سلام " در شهر مسقط، روز دوشنبه راس ساعت ۱۹.۳۰با حضور مسئولین، شخصیتهای دینی، فرهنگی وسفرای کشورها اسلامی برگزار گردید.

افتتاح مسجد "السلام" در شهر مسقط

این مراسم با حضور آقای دکتر محمد بن سعید المعمری وزیر اوقاف و امور دینی، جناب آقای دکتر نجفی، سفیر جمهوری اسلامی ایران، آیت الله مجسن اراکی، عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام، مرتضی بابکی نژاد رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران، جمعی از علمای شیعه و سنی و اباضیه  با تلاوت آیات کلام الله مجید شروع و با سخنرانی دکتر شیخ احسان اللواتی امام جماعت مسجد و شعر خوانی و اجرای گروه تواشیح ادامه یافت.

افتتاح مسجد "السلام" در شهر مسقط

مسجد سلام با رعایت استانداردها و مشخصات فنی و مهندسی در زمینی به مساحت ۱۳۱۳۹ متر مربع ساخته شده که شامل نمازخانه اصلی آقایان با ظرفیت ۱۷۴۰ نمازگزار و بانوان با ظرفیت ۸۸۲ نمازگزار، سالن چند منظوره در دو طبقه، محل اسکان ائمه جماعات و کارمندان و فروشگاه می باشد. ضمن اینکه این مسجد اولین مسجدی است که در کشور عمان بخشی از انرژی مورد نیاز خود را از نصب ۲۱۶  صفحه و پنل خورشیدی با ظرفیت ۴۶۵ وات نصب شده در سقف خود تامین می کند. این نیروگاه به طور متوسط ۱۴۵۰۰ کیلووات ساعت در هر واحد در ماه برق تولید می کند.

افتتاح مسجد "السلام" در شهر مسقط

این مسجد به سبک معماری عمانی ترکیب شده با عناصر معماری مدرن طراحی شده که به مسجد ظرافت خاصی بین اصالت و مدرنیته بخشده است.

افتتاح مسجد "السلام" در شهر مسقط

پس از مراسم افتتاحیه شرکت کنندگان به بازدید از بخشهای مسجد پرداختند.

کد خبر 19508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =