۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸

اگر مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر گذشته «طوفان الاقصی» را اجرا کرد و نقطه عطفی در تاریخ ایجاد کرد، طوفان بزرگ ایران ( وعده صادق) امروز در همین چارچوب می آید و تاریخ متفاوتی که خاورمیانه، غرب آسیا و شاید کل جهان را در بر خواهد گرفت.

طوفان بزرگ ایران

اگر مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر گذشته «طوفان الاقصی» را اجرا کرد و نقطه عطفی در تاریخ ایجاد کرد، طوفان بزرگ ایران ( وعده صادق) امروز در همین چارچوب می آید و تاریخ متفاوتی که خاورمیانه، غرب آسیا و شاید کل جهان را در بر خواهد گرفت.

بزودی با همکاری روسیه و چین، درک جدیدی از جهان در حال تغییر و چند قطبی ایجاد شده و کل جهان را از هژمونی کثیفی که غرب علیه سایر مردمان و کشورهای جهان دنبال می کند،  بسوی دنیای آزاد و با عدالت، برابری و احترام متقابل خارج می کند

طوفان بزرگ ایران (وعده صادق) از نظر قدرت، بزرگی و اثرات آتی آن با طوفان الاقصی که در 7 اکتبر 2023 رخ داد، قابل مقایسه است.  این در صورتی است که اگر به تفاوت قدرت و قابلیت ها نگاه کنیم  بین قدرت کشوری مانند ایران و قدرت سازمان های فلسطینی محاصره شده در زمینی با فضا و امکانات محدود است. اما تأثیر آن بر هر دو مورد بزرگ، تأثیرگذار و تاریخی بود.

ایران که بر اثر حوادث، مجبور شد پایان صبر راهبردی خود را اعلام کند، اول به خود و دوم به ملت های مستضعف این منطقه و در راس آن محور مقاومت که گویی در زمین های بایر شخم می خورند خدمت کرد.  ایران  چندین بار گفته بود که به اندازه کافی قوی است ولی منطقی عمل می کند و آن را  با سرنگونی هواپیمای جاسوسی آمریکا در سالهای قبل و حتی انهدام پایگاه عین الاسد با موشک های خود در پاسخ به کشته شدن فرمانده سپاه  قاسم سلیمانی در عراق، علیرغم تلفاتی که چه به افراد، چه به تجهیزات و چه در اماکن، در آن پایگاه وارد کرد. اما منافقین برای  خدمت به. اربابشان آمریکا، و تحت الحمایه او اسرائیل.به سرعت آن سیلی بزرگ را آن طور که دوست داشتند به تصویر کشیده و به سراب تبدیل کرده و  واکنش را صرفاً به عنوان یک حادثه ساده به تصویر کشیدند که شایسته توجه نبود

اما صهیونیست ها با حمله به کنسولگری ایران در دمشق و کشتن گروهی از رهبران مهم نظامی، بر ظلم و نیرنگ گناه آلود خود پافشاری کردند، تصمیم به پاسخگویی مستقیم و از درون جمهوری اسلامی ایران لازم بود  و در اینجا می توان گفت؛ "چه بسا ضرری که نافع باشد"، واینکه ایران آن کشوری است که از نظر نظامی در سطح بالایی قرار دارد.  به روسیه پهپاد می دهد و این نشان دهنده این است که ادوات جنگی ساخت ایران مورد اعتماد است.

 وقتی کشوری مانند روسیه به صنایع نظامی ایران اطمینان می کند، این به ایران یک اعتماد به نفس در سطح بالا می دهد و ایران که به عنوان یک قدرت جهانی در حال ظهور و ارتقا است مردد بوده و حق خود را به تعویق انداخت، اما توسط دشمن صهیونیستی مجبور شد تا قدرت خود را ابراز کند. تا صهیونیست ها بیش از این پا را فراتر نگذارند و اینکه ایران خود را به عنوان یک نیروی نظامی موثر در جهان اعلام کرد دشمن را باز می دارد تا صهیونیست هر بار جرأت حمله به آن را نداشته باشند و تا آن هنگام وخشم خود را پنهان کرده و سکوت در پیش گرفت، اما حمله به کنسولگری ایران در دمشق و اینکه دشمن صهیونیستی در ظلم و ستم خود از حد فراتر رفته و اینکه برهمگان آشکار است که رژیم  قوانین و نظام های بین المللی را به سخره گرفته و به حمله ادامه داد و طبق معمول همه کنوانسیون ها و هنجارهای بین المللی نادیده گرفته گرفت.

 اینجا بود که تبر بر سر افتاد و ایران مجبور شد مراحل را تاجگذاری کند و بر صندلی خالی خود بنشیند. با این حال، ایران بلافاصله یک حمله تلافی جویانه انجام نداد و از طریق دیپلماسی آرام به دنبال افشای سازمان ملل و کشورهای استکبار جهانی بود و پاسخ او پایان دادن به نسل کشی غزه بود و  پاسخ او درخواست محکومیت اسرائیل در سازمان ملل بود، اما جز به حاشیه راندن موضوع چیزی جز بی تفاوتی در پشت پرده آن نیافت، لذا تصمیم گرفت از حقی که حقوق بین الملل به او داده است، با حمله هماهنگ و اعلامی به پایگاه های نظامی و اطلاعاتی دشمن در سرزمین های اشغالی، استفاده کند و این حمله بر علیه غیرنظامیان نبود مثل عادت رژیم صهیونیستی در جنگ های متعدد خود علیه اعراب که مردم بی گناه را می کشت. ایران با این حمله گسترده علاوه بر رژیم صهیونیستی با آمریکا، انگلیس، فرانسه و همانطور که گفته شد آلمان نیز مواجه شد، و به اهدافی که برای این حمله در نظر گرفته بود رسید. در اینجا ایران به شایستگی و بلامنازع بر تخت مهم ترین قدرت های نظامی این جهان قد علم کرده و از 14 آوریل 2024 به یک ابرقدرت در منطقه و جهان تبدیل شده است.

بنابراین اغراق نمی کنم اگر بگویم ایران که غرب با محاصره و اتهامات گمراه کننده سعی در به حاشیه راندن و دفن آن داشت، با گوش ندادن به حرف آنها  از آن پیله نفرت انگیز به ویژه کشورهای استکبار جهانی بیرون آمده است. از 14 آوریل 2024 صدای ایران نه تنها در منطقه بلکه در تمام مجامع بین المللی شنیده می شود. ، وقتی وزیر امور خارجه آن کشور صحبت می کند، جهان به سخنان او مثل سخنان  وزرای خارجه آمریکا، روسیه و چین گوش می دهد و شاید ایران  بعد از این تاریخ مهم، نیازی به اعلام قدرت نظامی خود نداشته نباشد. و آن کسانی که در توانایی نظامی و حقوقی ایران شک داشتند  به چشم خود دیده اند آنچه را که بر سر برژیم صهیونیستی آمد. رهبران و مردم آن از ترس جان خود از حمله بزرگ ایران در تونل ها گیر کرده بودند اگر فیلمبرداری و تکبیرهای فلسطینی ها از هواپیماهای بدون سرنشین و انواع موشک هایی که  از بالای سرشان که به سمت اهدافشان در سرزمین های اشغالی می رفتند، نبود مردم دروغ های  اسرائیل و رئیس جمهور آمریکا که گفته بود 99 درصد موشک ها و هواپیماها سرنگون شده اند را باور می کردند.

پس...دنیای بعد از طوفان بزرگ ایران (وعده صادق) به دنیایی کاملاً متفاوت تبدیل شده است و تا زمانی که فلسطین آزاد نشود، علیرغم میل صهیونیست های عرب و اربابانشان، چنین خواهد ماند.

ما فقط می گوییم: ای مردم سرافراز غزه صبر کنید که پیروزی در راه است و طوفان الاقصی آغازی است بر پایان صهیونیست ها و هیچ کس بدون تقدیر الهی نخواهند مرد. وآنها بسبب شهادت وحیات جاوید مفتخر ومورد اکرام هستند و هرکس که صبر و شکیبایی پیشه کند پیروز است و در جهاد یا شهادت است یا پیروزی.

حمد بن سالم علوی

روزنامه الرویه : آوریل 2024 . ساعت 18:04 به وقت مسقط

کد خبر 19536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =