بیش از ۳۳۳۵۰ هزار یونانی مقیم خارج از کشور برای رای گیری پستی برای انتخابات پارلمان اروپا در ماه ژوئن ثبت نام کرده اند.

بیش از ۳۳۳۵۰ هزار یونانی مقیم خارج از کشور برای رای گیری پستی برای انتخابات پارلمان اروپا در ماه ژوئن ثبت نام کرده اند. این تعداد تقریبا دو برابر ۱۷۳۶۵ رای شمارش شده در شعب اخذ رای در منطقه خارج از کشور در ژوئن گذشته است. آخرین مهلت برای درخواست های رای گیری پستی ۲۹ آوریل است.

تعداد رای دهندگان در یونان که تمایل خود را برای رای دادن از طریق پست اعلام کرده اند در حال حاضر ۸۰۹۰۸ نفر است که نشان دهنده علاقه قابل توجهی در داخل کشور به رای گیری پستی است. یونان پلت فرم آنلاین را برای ثبت نام در فهرست انتخاباتی برای رای گیری پستی در ماه فوریه راه اندازی کرد. این ابتکار با هدف ساده کردن روند شهروندان یونانی برای استفاده از حق رای خود در انتخابات پارلمان اروپا و همه پرسی ملی است.

سیستم ارسال پستی برای همه شهروندان ثبت نام شده در فهرست های انتخاباتی که مایل به شرکت در انتخابات هستند، صرف نظر از موقعیت آنها در داخل یا خارج از مرزهای کشور اعمال می شود. ساکنان یونان مقیم خارج از کشور تنها از طریق رای گیری پستی می توانند در انتخابات آتی اروپا شرکت کنند.نخست‌وزیر یونان، با اعلام رأی‌گیری پستی در نوامبر گذشته، گفت: «این یک اصلاح شجاعانه است، رأی‌دهندگانی را که در انتخابات شرکت می‌کنند گسترده می‌کند و قدرتمندترین پاسخ به ممتنع و بی‌عملی است. گروه‎های زیادی از شهروندان اعم از سالمندان، دانش آموزان و کارگران فصلی دور از محل سکونت خود می توانند از طریق رای پستی در روند انتخابات شرکت کنند. فعال شدن این امکان در انتخابات پارلمان اروپا در بهار امسال در انتخابات سراسری نیز پیگیری خواهد شد. گزوهی از همفکران وی معتقدند رای گیری پستی یک "اصلاح نهادی شجاعانه" است که به دنبال ابتکار دولت او در سال ۲۰۲۱ است تا به مهاجران اجازه دهد در محل اقامت خود رای دهند.

خانم نیکی کرامئوس، وزیر کشور یونان معتقد است: «برای اولین بار در تاریخ ایالت یونان، رای گیری پستی معرفی شد. برداشتن همه موانع عملی برای هموطنانمان در یونان و خارج از کشور برای استفاده از حق رای خود. دموکراسی ما در حال گسترش است.»یونان تنها کشور در اروپا - و شاید کل جهان غرب - بود که در آن شهروندان کامل ساکن خارج از کشور از حق رای دادن در انتخابات یونان از کشور محل اقامت خود با انداختن رای در سفارت یونان یا از طریق پست محروم بودند.

منبع: https://greekreporter.com/۲۰۲۴/۰۴/۲۳/greeks-abroad-register-postal-voting

کد خبر 19549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =