در تظاهراتی که به مناسبت روز جهانی کارگر در شهرهای یونان برگزار شد، شماری از تظاهرکنندگان پرچم های فلسطین در دست داشتند.

به مناسبت روز جهانی کارگر، تظاهرات بزرگی در شهر آتن و دیگر شهرهای یونان برگزار شد. در آتن ده ها هزار نفر در نقاط مختلف مرکزی پایتخت به دعوت سندیکاه های مختلف از جمله اتحادیه کارکنان دولتی و فدراسیون کارمندان و کارگران و احزاب چپگرا چون کمونیست، ائتلاف چپ و جبهه نافرمانی و سازمان های ضد فاشیستی و ضد نژادپرستی تجمع کردند. تظاهرکنندگان علیه سیاست های دولت حاکم در زمینه های مختلف چون قانون کار، مدیریت مسئله گرانی و خصوصی سازی آموزش عالی و نظام ملی بهداشت و درمان شعار سر داده، خواستار افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان، افزایش سقف درآمد معاف از پرداخت مالیات، افزایش بودجه نظام ملی بهداشت و درمان شدند. آن‎ها همچنین همبستگی خود با مردم فلسطین را ابراز نموده و حملات اسرائیل به غزه را محکوم کردند.

شماری از تظاهرکنندگان پرچم های فلسطین در دست داشتند. در تجمعی که توسط حزب کمونیست که با شرکت دبیر کل این حزب برگزار گردید، سفیر فلسطین در آتن نیز حضور یافت و سخنگوی انجمن کارگران فلسطین از رام الله به صورت تلفنی سخنرانی کرد. بمناسبت روز کارگر اعتصاب عمومی اعلام شده بود که در آن ادارات دولتی و وسایل نقلیه عمومی شرکت فعالی داشتند.

منبع: https://www.efsyn.gr/ellada/koinonia/۴۳۱۴۹۱_gia-psomi-ygeia-kai-palaistinis-eleytheria

کد خبر 19551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =