با توجه به ناتوانی نظام بین الملل و نهادهای آن و ناتوانی در اعمال قوانین بین المللی برای حمایت از بیگناهان و با توجه به ادامه سلسله نسل کشی و انزوای مردم و برادران ما در نوار غزه و سراسر فلسطین توسط دشمن صهیونیستی. کشورهای حامی آتش بس و کشورهای آزاد جهان باید در مقابل گستاخی و بربریت رژیم صهیونیستی و قیام او علیه نظم جهانی با موضعی جدی برای حمایت از غیرنظامیان بیگناه بایستند.

ناتوانی قوانین بین المللی در حمایت از مردم فلسطین مستلزم تکان دادن مردم است

با توجه به ناتوانی نظام بین الملل و نهادهای آن و ناتوانی در اعمال قوانین بین المللی برای حمایت از بیگناهان و با توجه به ادامه سلسله نسل کشی و انزوای مردم و برادران ما در نوار غزه و سراسر فلسطین توسط دشمن صهیونیستی. کشورهای حامی آتش بس و کشورهای آزاد جهان باید در مقابل گستاخی و بربریت رژیم صهیونیستی و قیام او علیه نظم جهانی با موضعی جدی برای حمایت از غیرنظامیان بیگناه بایستند.

اما در دفاع از برادران فلسطینی، برادران هویتی، زبانی، دینی و انسانی ما، مسئولیت اخلاقی بیشتری به دوش است. بنابراین، با توجه به غارت این رژیم سرکش و خون ریز مردم بیگناه، باید به گزینه های دیگری متوسل شد. برجسته‌ترین این گزینه‌ها تکان دادن کارت داوطلبی مردمی از سوی ملت‌های عرب و اسلامی و همه مدافعان آزادی و کرامت انسانی و عدم ایستادگی در مقابل اراده این ملت‌ها برای حمایت از برادران فلسطینی و دور کردن مصیبت و رنج و تراژدی و رنج ناشی از بی عدالتی، کشتار روزانه و نسل کشی توسط رژیمی است که هیچ توجهی به اخلاق، انسانیت و قوانین بین المللی ندارد.

این سخن می بایست از روز اول پس از پایان اجلاس سران عربی و اسلامی که هیچ نتیجه ای هم نداشت و پس از اولین نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد قانون آتش بس، که با وتوی آمریکا روبرو شد و سایر جلسات از جمله نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و اخیرا  اجلاس دیوان بین المللی دادگستری که به تعبیری یک شکست برای سازمان بین المللی بود و افشای قوانین بین المللی در برابر عربده کشی های صهیونیست ها و حامیان آن توسط کشورهای مدعی بشریت و حافظ صلح و امنیت پس از کشتار اخیر نصیرات که کشورهای بزرگ (ایالات متحده و انگلیس) در آن شرکت داشتند و آنها نیز در این جنایت شریک بودند مطرح می شد.

از روز اول تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، مطمئن بودیم که نهاد بین المللی که همه کشورهای جهان زیر چتر آن قرار دارند، نمی تواند از برجسته ترین ارکان منشور خود که همانا امنیت و صلح بین المللی است از آنچه که صلح و ثبات جهانی را در معرض وخامت بیشتر قرار داد، چیزی که در سرزمین های اشغالی فلسطین اتفاق افتاد محافظت کند. برجسته ترین جلوه های آن در نوار غزه ظاهر شد، جایی که نزدیک به دو و نیم میلیون شهروند فلسطینی از وضعیت انسانی ناشی از محاصره، گرسنگی، کشتار و شکنجه رنج می برند. پس قانون به اصطلاح بین المللی و نظم جهانی در مورد این رژیم جنایتکار حرامزاده که مردم بی دفاع را محاصره کرده و تحت حمایت نیروهای بین المللی که همچنان به بی عدالتی و تجاوز ادامه می دهند و ارزش های انسانی را نادیده می گیرند کجاست؟

بنابراین، ما از ابتدا مطمئن بودیم که باید برای داوطلبان جا باز کرد و تیم‌هایی از چریک‌های عرب و داوطلبان کشورهای اسلامی و کشورهای آزاد جهان حامی حق فلسطین تشکیل داد و این گروه‌های چریکی داوطلب را  سازماندهی کرد. شکی نیست که افراد زیادی از کشورهای مختلف جهان آماده   تصدی این مقام شریف هستند. تا زمانی که این ظالم جنایتکار منصرف نشده است، موضع شرافتمندانه ای خواهد بود که غبار ذلت و ظلم و بی عدالتی را از ملت بزداید و استفاده از این مقاله برای دفاع از برادرانمان در فلسطین تا زمانی که قوانین بین المللی بلا استفاده و نادیده گرفته شده و قانون جنگل در عالم حکمفرما باشد می باشد. اگر این کشورهای حامی حقوق و اجرای قوانین بین المللی جدی و متعهد به مسئولیت های خود در قبال قوانین بین المللی هستند. می بایست جلوی این رژیمی که هر روز در قیام علیه مشروعیت و نظم بین المللی دست به قتل عام می زند، را بگیرند. در نیمه اول قرن بیستم، علیرغم حضور استعمار در اکثر کشورهای عربی، نشانه هایی از مبارزه در حمایت از برادران فلسطینی از سوریه، شبه جزیره عربستان، عراق، وادی نیل و مغرب مشاهده شد. این وضعیت حتی پس از اشغال در سال ۱۹۴۸ میلادی در جنگ هایی که بیانگر تاریخ درگیری با دشمن صهیونیستی بود نیز ادامه یافت. زمانی که اراده کشورهای عربی مؤثر واقع شد و آنها فداکاری های عظیمی کردند. اما متأسفانه امروز کسانی هستند که با صهیونیست‌ها هماهنگ بوده و سدی در برابر هر اقدامی که رژیم اشغالگر صهیونیستی را هدف قرار دهد، می باشند.

 اما همانطور که خداوند متعال فرموده است: «وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا یَعْمَلُ الظَّالِمُون» «و گمان نکنید که خداوند از ستمکاران غافل است». امروز زمان ابراز وجود ملت و کشورهای آزاد جهان است.

همین طور کشورهای آزاد جهان که مردمانشان در جایگاه شرافتمندانه ایستاده و به دفاع از مردم فلسطین تجاوز را رد می کنند. و چقدر این مردم به رهبرانی نیاز دارند که از روی شانه هایشان غبار تحقیر و ظلم و تجاوز را بزدایند. اما تسلی ملت در آنچه در حال رخ دادن است، اراده، ایستادگی و مقاومت بزرگی است که جناح های مقاومت فلسطین ثبت کرده اند. (القسام، گردان های قدس و بقیه گروه های قهرمان) و همینطور محور مقاومت در حزب الله، یمن و عراق که به دشمن صهیونیستی درس مبارزه، پایبندی به آرمان و دفاع از خاک و ناموس می دهند. و آنان که به شهادت عروج کردند با شهادت رستگار شده و همانا به یکی از آن دو حسنه نائل آمدند که عاقبت مؤمنان صبور است که خداوند به آنان وعده پیروزی و توانمندی و پیروزی آشکار را داده است.

خدایا پیروزی خودت را در فلسطین به ما عطا کن و گامهایشان را محکم گردان و و دلهایشان را گره بزن و برایشان یاور باش وتو آن خدای بزرگی هستی که جز تو انتقام گیرنده بزرگ نیست. خداوند بزرگ است و عزت برای خدا و رسول او و مؤمنان است. و خدا به زودی به کسانی که ستم کردند هر بازگشتی را خواهد آموخت

( اللَّهُمَّ نصْرکَ المؤزَّر لأهلِنا فی فلسطین، اللَّهُمَّ ثبِّت أقدامهم واربطْ علی قلوبهم وانتصرْ لَهُم فأنتَ الله الَّذی لا إله سواک العظیم الجبَّار المُنتقم.. الله أکبر ولله العزَّة ولرسولِه وللمؤمنین، وسیعْلَمُ الَّذین ظلموا أیَّ منقلبٍ ینقلبون )

خمیس ​​بن عبید القطیطی

khamisalqutaiti@gmail.com

https://alwatan.om/article/۷۷۲۵

کد خبر 20018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =