در دیدار پاتریارک اورشلیم (بیت المقدس)، آقای تئوفیلوس، با اسقف اعظم آتن و سراسر یونان، ایرونیموس دوم، خواستار پایان سریع جنگ و آغاز گفت‌وگو برای رسیدن به صلح شد.

Ιερώνυμος

در این دیدار، پاتریارک بیت المقدس، اسقف اعظم یونان را در جریان روند اوضاع قرار داد و اسقف اعظم یونان خواستار اطلاعات کافی از وضعیت آنجا شد و گفت: "ما را در جریان بگذارید تا ببینیم چگونه می‌توانیم کمک‌های انسان‌دوستانه خود را به شهروندان فلسطینی ارسال کنیم."

پاتریارک بیت المقدس همچنین اسقف اعظم آتن و یونان را در جریان کارهای انجام‌شده و تلاش‌هایی که برای یاری‌رساندن به مردم انجام می‌دهد، قرار داد و گفت: "ما تلاش‌های فراوانی در این منطقه برای حفظ تعادل انجام می‌دهیم و کلیسای سنت پورفیریو تمام تلاش‌های خود را برای کمک به مؤمنین انجام می‌دهد."

اسقف اعظم آتن و یونان در این دیدار نگرانی خود را در مورد افراد غیرمسلح، کودکان و افراد مسنی که در خط مقدم جبهه قرار داده می‌شوند، ابراز کرد و همچنین نسبت به وضعیت اسیران ابراز نگرانی نمود. وی از همه جناح‌های درگیر خواست که جنگ را متوقف کنند و برای رسیدن به صلح مذاکره نمایند. پاتریارک بیت المقدس ضمن تأیید اظهارات اسقف اعظم یونان، بار دیگر خواستار توقف سریع درگیری‌ها شد و ابراز امیدواری کرد که این هدف محقق شود.

تحلیل:

از اظهارات اسقف اعظم یونان به خوبی می‌توان نتیجه گرفت که وی نه به‌عنوان یک کشیش عالی‌رتبه، بلکه به‌عنوان یک فرد سیاسی در رابطه با کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین موضع‌گیری کرده است. وی بدون اشاره به اینکه چه کسانی افراد غیرمسلح، کودکان و افراد مسن را در خط مقدم درگیری‌ها قرار می‌دهند، سخن گفت که می‌توان نتیجه گرفت که منظور وی نیروهای مقاومت فلسطین در نوار غزه است. بنابراین، می توان نتیجه گرفت که کلیسای ارتدکس یونان همسو با سیاست‌های دولت راست‌گرای دموکراسی نوین به رهبری کریاکس میتچوتاکیس، به‌طور تلویحی از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند، اما بدون ذکر مستقیم.

گفتنی است که تعیین پاتریارک بیت المقدس پس از معرفی نامزد این پست از طرف اسقف یونان و دولت این کشور، توسط پادشاهی اردن تایید شده و مسئولیت را در بیت المقدس به عهده می‌گیرد. آقای تئوفیلوس، پاتریارک بیت المقدس، حدود ۷ سال پیش اقدام به فروش اراضی متعلق به کلیسای ارتدکس یونان در سرزمین‌های اشغالی با مبلغ ناچیزی به رژیم اشغالگر قدس کرد که با اعتراض شدید مردم فلسطین مواجه شد. اما مسئولان یونان و کلیسای ارتدکس این کشور هیچگونه اقدام عملی برای بازگرداندن اماکن و زمین‌های فروخته‌شده به رژیم صهیونیستی انجام ندادند و برخی از این اماکن و زمین‌ها برای شهرک‌سازی توسط رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار گرفت.

منبع: https://www.msn.com/el-gr/news/other

کد خبر 20039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =