در پی حمله هوایی به یک مدرسه از سوی اسرائیل که منجر به قتل عام جدید مردم غزه شد مقامات یونانی نسبت به آن واکنش نشان دادند.

آقای یراپتریتیس وزیر خارجه یونان در پاسخ به سئوال خبرنگار الجزیره مبنی بر اینکه آیا اسرائیل مرتکب به جنایات جنگی شده است؟ گفت باید جزئیات موضوع به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد و باید به این موضوع رسیدگی شود. تنها چیزی که در حال حاضر می توانم بیان کنم این است که این کابوس بشری باید متوقف شود. هرگونه فعالیت تجاوزکارانه محکوم است. وضعیت غزه فاجعه انسانی است. تجاوزگری نامتناسب توجیه پذیر نیست.» وی تصریح کرد که باید اقدامات فوری برای توقف خصومت ها و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه به اجرا گذاشته شود.

ملاحظه:

1- آقای کاسلاکیس رئیس ائتلاف چپ طی پیامی تاکید کرد «ده ها کودک توسط حمله اسرائیل به مدرسه سازمان ملل در غزه کشته شدند. از نخست وزیر دعوت می کنیم موضعی روشن در مورد نسل کشی در غزه اتخاذ نماید. از آنجا خواستار برقراری فوری آتش بس و به رسمیت شناختن فوری کشور فلسطین شود. یونان امروز باید در سمت درست تاریخ قرار بگیرد.

2- حزب چپ نوین نیز طی بیانیه ای اعلام کرد نسل کشی در غزه ادامه دارد. اسرائیل با اصرار به عنوان ناقض حقوق بین المللی عمل کرده و جنایت جنگی مداوم و کشتار غیر نظامیان، آوارگان، زنان و کودکان را ادامه می دهد. اتحادیه اروپا و یونان وظیفه دارند اعمال فشار کرده تا اسرائیل به حکم دیوان بین المللی لاهه در خصوص توقف هرگونه فعالیت نظامی در رفح و غزه تن دهد. این حزب سکوت و بی تحرکی دولت حاکم یونان را «شراکت در جرم» توصیف کرده و از آن خواست برای برقراری آتش بس و صلح، ابتکارات دیپلماتیک به اجرا گذارد.

منبع: https://www.in.gr/2024/06/06/politics/epikairotita/kasselakis-o-mitsotakis-apo-ti-normandia-na-parei-thesi-gia-ti-genoktonia-sti-gaza/

کد خبر 20140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =