سمینار "قدمت تاریخی عاشورا" درکابل

سمینار علمی _ مذهبی تحت عنوان "قدمت تاریخ عاشورا" از سوی معاونت فرهنگی امور دانشجویان دانشگاه تعلیم و تربیت کابل برگزار شد.

در این برنامه سخنرانان در مورد تاریخ و اهداف قیام عاشورای حسینی(علیه السلام) سخنرانی نمودند و به سوالات دانشجویان در مورد عاشورای حسینی(علیه السلام) پاسخ داده شد.   لازم به یاد آوری است مولوی لطف الله حق پرست خطیب مسجد تمیم انصار و استاد دانشگاه تعلیم و تربیت کابل، یکی از سخنرانان این سمینار بود. وی از شخصیت­هایی است که در 20 سال گذشته برای ایجاد اخوت و برادری میان شیعه و سنی فعالیت نموده است. 

سمینار علمی _ مذهبی تحت عنوان "قدمت تاریخی روز عاشورا" در تاریخ ۲۴/۴/۱۴۰۳ به همت کمیته فرهنگی معاونت امور دانشجویان دانشگاه تعلیم و تربیت کابل (شهید ربانی سابق) و با حضور معاون امور دانشجویان، رئیس دپارتمان علوم اسلامی، استادان، مسئولین اداری و دانشجویان این دانشگاه برگزار گردید.

این سمینار با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد. سپس، شیخ عبدالاحد جواد غزنوی رئیس دپارتمان علوم اسلامی دانشگاه، در مورد تولد و هجرت حضرت محمد(صلی الله علیه و آله)، فضیلت ماه محرم و روز عاشورا سخنرانی نمود.   سخنران بعدی این مراسم استاد مجیب الرحمن عاصم استاد دانشگاه تعلیم و تربیت کابل بود که در مورد اهمیت قیام عاشورا سخنانی ایراد نمود.

 در پایان به سوالات دانشجویان در مورد عاشورا و امام حسین (علیه السلام) از سوی اساتید پاسخ داده شد.

منبع: سایت دانشگاه تعلیم و تربیت کابل

تاریخ:27/4/1403 

کد خبر 20306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =