پژوهش موسسه تحقیقات خرده‌فروشی کالاهای مصرفی (IELKA) یونان نشان می‌دهد که به دلیل افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل و اسکان، تنها نیمی از شهروندان یونانی در تابستان سال جاری (۲۰۲۴) به تعطیلات خواهند رفت.

تاثیر تورم بر سبک زندگی تابستانی یونانی ها

پژوهش موسسه تحقیقات خرده‌فروشی کالاهای مصرفی (IELKA) یونان نشان می‌دهد که به دلیل افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل و اسکان، تنها نیمی از شهروندان یونانی در تابستان سال جاری (۲۰۲۴) به تعطیلات خواهند رفت. یک‌سوم از شهروندان اعلام کرده‌اند که در تابستان به تعطیلات خواهند رفت اما مدت آن کمتر از سال‌های گذشته خواهد بود. همچنین، ۷۱ درصد از افراد اظهار داشته‌اند که به دلیل مشکلات مالی مجبور به لغو هزینه‌های تفریحی مانند رستوران، مسافرت و تعطیلات شده‌اند.

بر اساس این پژوهش:

  • ۵۵ درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کرده‌اند که هزینه‌های مواد غذایی منزل خود را کاهش داده‌اند.
  • ۴۹ درصد اظهار داشتند که تعمیرات منزل یا خودرو خود را به تعویق انداخته‌اند.
  • ۲۷ درصد گزارش داده‌اند که برای تامین نیازهای جاری، از پس‌انداز سال‌های گذشته استفاده کرده‌اند.
  • ۱۶ درصد نیز اظهار داشته‌اند که برای افزایش درآمد خود، به اضافه‌کاری یا شغل دوم روی آورده‌اند.

سازمان آمار یونان نرخ تورم ماه ژوئن را ۲.۳ درصد اعلام کرد. این سازمان نرخ تورم ماه می را ۲.۴ درصد و آوریل را ۳.۱ درصد اعلام کرده بود. در ماه ژوئن، قیمت برخی از کالاها از جمله مواد غذایی کاهش یافته اما قیمت خدمات افزایش قابل‌توجهی داشته است. طبق گزارش سازمان آمار، در بخش خدمات، قیمت بلیت هواپیما ۱۹.۷ درصد، هتل‌ها ۱۲.۷ درصد، خدمات پزشکی ۳.۷ درصد، بیمه درمان ۱۴ درصد و بیمه خودرو ۵.۶ درصد افزایش یافته است.

منبع: نافت امپوریکی، ۹ جولای ۲۰۲۴

https://www.naftemporiki.gr/finance/economy/۱۷۰۹۸۶۱/ielka-۱-stoys-۲-den-tha-kanei-diakopes-logo-akriveias/

کد خبر 20395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =