روزنامه دولتی نیوویژن در شماره ساندی ویژن گذشته خود مبارزه قدرتمندانه و موفقیت آمیز موشکی جمهوری اسلامی ایران با آمریکا را در صفحه کارتونی خود به تصویر کشیده است.

  روزنامه دولتی نیوویژن در شماره ساندی ویژن گذشته خود مبارزه قدرتمندانه و موفقیت آمیز موشکی جمهوری اسلامی ایران با آمریکا را در صفحه کارتونی خود به تصویر کشیده است.

  ترجمه و توضیح  محتوای گزارش کاتونی روزنامه فوق الذکر که مبارزه ی موشکی بین جناب آقای روحانی و ترامپ را نشان می دهد  ، به شرح ذیل می باشد :

 ترامپ به آقای روحانی : چرا ژنرال شما مشاوره های غیرمجاز را در بغداد انجام می داد؟ پس بگیر این موشک را  !

آقای روحانی به ترامپ : تو هم بگیر این موشک را ! من مثل آقای " بابی واین "  نیستم که در مقابل حریف ساکت نشسته و تلافی نکند .

 توضیحات :

1- آقای بابی واین موسیقی دان و خواننده مشهور اوگاندا که اسم واقعی او " روبرت چاگولانی "  می باشد از مخالفان آقای یووری موسِوینی که تاکنون سی سه سال رئیس جمهور بوده است خود را برای انتخابات ریاست جمهوری 2021 آمده می کند. در گزارش کارتونی مبارزه موشکی بین آقای روحانی و ترامپ برای تقریب به ذهن مردم اوگاندا  با آوردن مثال بومی تلاش شده است که حقیقت قدرت جمهوری اسلامی ایران به  اوگاندائی ها بیشتر تفهیم شود.

2- معروف است که آقای بابی واین در برابر انتقادها  و اتهاماتی که از سوی آقای موسِوینی رئیس جمهور  ، هیچ عکس العمل نداشته و ساکت می نشیند.

3-  از آقای روحانی یاد بگیرید زیرا او مبارزه کرد ، انتقام گرفت ، شما هم به دشمن پاسخ دهید و از او بیمی نداشته باشید .

4- چنین تصور می شود که آقای موسوینی قدرتمند ترین و قوی ترین مقام عالی رتبه اوگاندا ، کسی نیست که به راحتی قدرت را بعد از سی سه  سال به سرسخت ترین مخالف خود تحویل دهد . آوردن مثال مبارزه موشکی جمهوری اسلامی ایران به عنوان سرسخت ترین مخالف آمریکا حاوی پیام هائی به مردم اوگاندا نیز می باشد.

5- در حقیقت گزارش کارتونی روزنامه فوق الذکر نوعی تائید مواضع و قدرت جمهوری اسلامی ایران و تحقیر موقعیت و قدرت آمریکا بوده و این پیام را دارد که اوگاندائی ها باید برای دفاع از حق و حقوق خود مبارزه نمایند .

کد خبر 766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =