بزرگداشت دومین سال محاصره جامو کشمیر توسط ارتش هند و صدور بیانیه

همزمان با دومین سالروز محاصره جامو کشمیر توسط ارتش هند و روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی جمعی از سازمان های مردم نهاد و شخصیتهای سیاسی و حقوقی مالزی بیانیه ای را در محکومیت اشغال و محاصره کشمیر توسط ارتش هند صادر نمودند.

همزمان با دومین سالروز محاصره جامو کشمیر توسط ارتش هند و روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی جمعی از سازمان های مردم نهاد و شخصیتهای سیاسی و حقوقی مالزی بیانیه ای را در محکومیت اشغال و محاصره کشمیر توسط ارتش هند صادر نمودند.

در این بیانیه که یک نسخه از آن در روز ۱۴ مرداد در اختیار رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران قرار گرفت، جامعه مدنی و اعضای سیاسی مالزی نگرانی و موضع خود را در مورد اشغال غیرقانونی کشمیر توسط ارتش هند بیان نموده و ضمن محکوم کردن آن خواستار مداخله جامعه بین المللی برای فشار بر هند و آزادی و حق تعیین سرنوشت کشمیر گردیده اند.

همچنان دستگیری رهبران سیاسی، حمله به غیرنظامیان از جمله کودکان و زنان و انسداد تمام راه های ارتباطی کشمیر را نقض قوانین محلی و بین المللی دانسته و از وضعیت وخیم کشمیر به ویژه اقشار آسیب پذیر جمعیت جامو و کشمیر، کودکان، زنان، جوانان و افراد سالمندی که در معرض رفتارهای غیرانسانی نیروهای اشغالگر هند، و کشتار و تجاوز، دستگیری خودسرانه، شکنجه، تخریب خانه ها، حبس جوانان قرار گرفته اند اظهار نگرانی جدی نموده اند.

در این بیانیه اشغال کشمیر و جنایات ارتش هند در این منطقه به اشغال فلسطین و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی تشبیه شده است. و آنرا جنایت علیه بشریت شمرده اند.

در پایان بیانیه نیز امضا کنندگان خواستار حفظ حق تعیین سرنوشت برای کشمیری ها و همه پرسی آزاد مطابق با قطعنامه سازمان ملل، برقرار زندگی عادی مردم کشمیر و لغو تمام قوانین سختگیرانه، توقف عملیات های نظامی و خروج تمام نیروهای نظامی ارتش هند از کشمیر، محاکمه ناقضین حقوق بشر و جنایتکاران و آزادی فوری و بدون قید و شرط همه زندانیان سیاسی کشمیر و جوانان بازداشت شده و انجام تحقیقات لازم توسط نهاد مستقل بین المللی در مورد جنایات نیروهای اشغالگر هند از زمان لغو ماده ۳۷۰ و ۳۵ (الف) گردیده اند.

امضا کنندگان بیانیه:

محد عزمی عبدالحمید، رئیس شورای مشورتی سازمان های اسلامی مالزی

داتوک سری شیخ احمد آوانگ - رئیس اتحادیه مساجد جهان در دفاع از الاقصی

داتوک ویرا شیخ عبدالغنی شمس الدین - دبیرخانه مجمع علمای آسیایی

حاج حسن الدین محد یونس - نماینده پارلمان، معاون رئیس حزب امانه مالزی

دکتر روسنا بنت الویی - نماینده پارلمان و عضو حزب عدالت خلق

نور امین بن احمد - نماینده پارلمان و عضو حزب عدالت خلق

سناتور اسماک حسین - حزب اسلامی ، مالزی

دکتر محمد فوزی زکریا - رئیس دفتر سیاسی، مجلس دعوت نگارا

حاج محسن عبدالقادر - مدیر Citizens International

پروفسور دکتر روسلان موحد نور – دبیرخانه عمومی انجمن علمای مالزی

یوهان آریف اسمال - مدیر بین المللی امداد و کمک های بشردوستانه

نصیر زکریا - رئیس مراقبت امت

داتین سری راضیه صالح - کرسی زنان مالزی برای کشمیر

محمد فاضل یوسنی – رییس جنبش جوانان کشمیر و مالزی

ذوالکفلی ابراهیم - رئیس پرک آینده

دکتر خیرالانور مصطفی - رئیس انجمن امور و تحقیقات اقلیت مسلمانان

کد خبر 7733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =